PLECHÁČ PIKO / ZIMO MS450P22 / Zvuk JACEK (upravené mapovanie) - úprava svetiel pre posun - jedno pravé biele svetlo do kríža + úprava svetiel pre jazdu podľa rozhľadu.
TU som riešil úpravy Laminátky PIKO, Plecháč je však vnútorne iný ako Laminátka.
viewtopic.php?f=6&t=13002&start=30#p291774Úprava pre posunové svetlá do kríža spočíva v prerušení prívodu k pravej bielej LED na čelnej DPS pri odpore R1, prespájkovaní zeleného vodiča z pozície L- na ľavú stranu odporu R1 (vedľa odškrabaného prepoja). Touto úpravou docielime to, že sme odškrabaním osamostatnili pravú bielu LED, a pôvodne pripojené žlté LED odpojili od tranzistorov spínaných SUSI C a SUSI D rozhraním. Následne sme tieto výstupy pripojili na pravé biele LED. Úpravu vykonáme 2x - pre každé čelo.
Teória – JAZDA PODĽA ROZHLADU –
download/file.php?id=40428&mode=viewhttp://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=40428&mode=view Pre jazdu podľa rozhľadu odspájkujeme odpor R5 pre ľavú žltú LED. Následne prespájkujeme modrý vodič z pozície L+ na pozíciu L-. Tým si pripojíme pravú žltú LED. Úpravu vykonáme 2x - pre každé čelo. Prichystáme si NPN tranzistor BC847B s odporom 27k na pomocnej DPS. Použil som dekodér ZIMO MS450, ktorý má možnosť na PIN-e 1 (IN1) prepnúť režim vstupu na režim výstupu Fo11. DPS v Plecháčovi má vedľa dekodéra vyvedený spoločný Plus (+), Mínus (-) pól, kombinovaný vstup (IN1)/výstup (Fo11), a ten je označený ako IOC. Tento výstup pripojíme na
BÁZU tranzistora cez predradný odpor 27k. Mínus pól (-) dekodéra pripojíme na
EMITOR tranzistora, a z
KOLEKTORA tranzistora pripojíme vodič na spájkovaciu plôšku J11 (bližšie k hrane lokomotívy). Tým sme pripojili pravú zadnú žltú LED na výstup Fo11. Trocha jednoduchším spôsobom pripojíme výstup Fo8 na pravú prednú žltú LED. Istou komplikáciou je, že výstup Fo8 sa nachádza na dekodéri na takzvanom INDEX PIN-e, kde je iba spájkovacia plôška bez PIN-u. Na túto plôšku pripojíme vodič, na jeho koniec odporúčam prispájkovať rozoberateľný spoj aby sa dal dekodér zdemontovať von bez použitia spájkovačky. Druhá strana tohto vodiča (resp. konektora), sa pripojí na spájkovaciu plôšku J10 (bližšie k hrane lokomotívy). Tým máme pripojenú pravú prednú žltú LED na výstup Fo8 dekodéra.
Následne upravíme základné mapovanie svetiel a švajčiarske mapovanie. JACEK-ove švajčiarske mapovanie som zrušil, urobil svoje a skombinoval ho s klasickým – je to menej použitých CV, a je to prehľadnejšie.
Opäť som vykonal drobnú úpravu mapovania iných funkcií - Na klávesu F3 som priradil 1/2 rýchlosť a aj deaktiváciu akcelerácie a deakcelerácie. Touto úpravou sa mi uvoľnila klávesa F4. Na jej pozíciu som namapoval osvetlenie kabíny mašinfíru. Na F5 máme interiér strojovne, a sem som primapoval aj osvetlenie pojazdu. Navyše som nastavil, že mi pojazd počas jazdy zhasne. Na F25 som namapoval návesť JAZDA PODĽA ROZHLADU. Usporiadaním jednotlivých blokov švajčiarskeho mapovania som docielil, že keď je aktívny posun, tak sa nedá aktivovať návesť jazda podľa rozhľadu (F25).
Opäť som narazil na nejaký problém FW 4.227. Ten spočíva v tom, že kabíny majú smerovú závislosť cez efektové CV132 a CV159. Pokiaľ neaktivujem osvetlenie strojovne a pojazdu (F5), tak všetko funguje. Svetlá sa zapínajú ako smerovo závislé a pri jazde zhasnú. Potiaľto je všetko OK. Ale problém nastane keď aktivujem osvetlenie strojovne a pojazdu (F5), tak sa na osvetlení kabín deaktivuje smerová závislosť a kabíny svietia obe v ľubovoľnom smere, pri jazde zhasnú (to je OK). Následné vypnutie F5 na to už nemá vplyv. Pomôže len vypnúť napájanie do koľají. Po zapnutí sa to opäť správa normálne, pokiaľ nezapnem F5. Odkonfiguroval som zhasínanie kabín pri jazde – toto však nemá vplyv na tento jav, smerová závislosť sa aj tak zruší. Vyskúšam ešte nejaké kombinácie, aby som spresnil, že čo je počiatočnou príčinou tohto javu.
Pokiaľ to nebude správne fungovať v klasickom mapovaní, tak to skúsim upraviť cez švajčiarske.
Fyzické pripojenie funkcií na výstupy dekodéra:Fo0f - Ľavé biele svetlo - vpred - po HW úprave - odpojené pravé svetlo
Fo0r - Ľavé biele svetlo - vzad - po HW úprave - odpojené pravé svetlo
Fo1 - Červené svetlá - vpred
Fo2 - Červené svetlá - vzad
Fo3 - Osvetlenie strojovne
Fo4 - Reflektor (tranzistor)
Fo5 - Osvetlenie pojazdu
Fo6 - Osvetlenie kabíny rušňovodiča - vpred
Fo7 - Osvetlenie kabíny rušňovodiča - vzad
Fo8 - Index PIN – Pravé žlté svetlo - vpred - po HW úprave - odstránený odpor z ľavého svetla - svieti iba pravé
Fo9 - Pravé biele svetlo - vpred / SUSI Clock - po HW úprave
Fo10 - Pravé biele svetlo - vzad / SUSI Data - po HW úprave
Fo11 - Pravé žlté svetlo - vzad (cez tranzistor) - po HW úprave - odstránený odpor z ľavého svetla - svieti iba pravé
Osadenie prvých 10 + 1 funkčných tlačidiel MultiMaus:Funkcia / Poznámka
F0 Svetlá biele
F1 Svetlá červené
F2 Ovládanie reflektora #
F3 Posun + pravé biele svetlá (zhasne reflektor, biele a červené svetlá)
F4 Osvetlenie interiéru kabíny (zhasne počas jazdy)
F5 Osvetlenie strojovne + osvetlenie pojazdu (pojazd zhasne počas jazdy)
F6 Voľnobeh (výbeh)
F7 Húkačka (1)
F8 Zvuk ZAP/VYP
F9 Húkačka (1 - krátka)
F10 Húkačka (2)
F25 Návesť: JADZA PODĽA ROZHĽADU
# - Nedá sa zapnúť bez bielych svetiel
Základné priradenie svetiel:CV 61 = 0 NMRA mapovanie
CV 33 = 1 F0f – biele sv.
CV 34 = 2 F0r – biele sv.
CV 35 = 12 F1 – červené sv.
CV 36 = 32 F2 – reflektor
CV 37 = 0 F3 – posunové sv. (švajč. map.)
CV 38 = 48 F4 – Kabína
CV 39 = 10 F5 – Strojovňa + pojazd
CV 40 = 0 F6
CV 41 = 0 F7
CV 42 = 0 F8
CV 43 = 0 F9
CV 44 = 0 F10
CV 45 = 0 F11
CV 46 = 0 F12
Švajč. mapovanie -->> F25 – JAZDA PODĽA ROZHLADU
CV 124 = 242 Redukcia AKC/DEC [bity 1, 0 = 10] na ¼ hodnoty podľa CV3, 4, Deaktivácia AKC/DEC tlačidlom F3, Aktivácia ½ rýchlosti tlačidlom F3, DC STOP úseky - Zapnuté, SUSI - Aktívne funkčné výstupy
CV 201 = 11 Konfigurácia SUSI SUSI C a D = Logické výstupy Fo9 a Fo10
CV 202 = 44 Konfigurácia SUSI (pre veľké dekodéry)
CV 203 = 21 Konfigurácia vstupov IN1 a IN2 IN1 = Logický výstup Fo11
CV 204 = 22 Konfigurácia vstupov IN3 a IN4
Efektové CV:Zrušil som efekt 88 – plynulé rozsvecovanie a zhasínanie LED.
CV 125 = 0 Fo0f
CV 126 = 0 Fo0r
CV 127 = 1 Fo1 – vpred (červené)
CV 128 = 2 Fo2 – vzad (červené)
CV 129 = 0 Fo3
CV 130 = 0 Fo4
CV 131 = 60 Fo5 – Počas jazdy zhasne (pojazd)
CV 132 = 61 Fo6 – Počas jazdy zhasne – vpred (kabína)
CV 159 = 62 Fo7 – Počas jazdy zhasne – vzad (kabína)
CV 160 = 0 Fo8
CV 195 = 0 Fo9
CV 196 = 0 Fo10
CV 197 = 0 Fo11
CV 198 = 0 Fo12
CV 199 = 0 Fo13
Švajčiarske mapovanie:CV HODNOTA Švajčiarske mapovanie - Skupina 1
CV 430 = 3 F-KEY Zapnutá klávesa F3 aktivuje ↓ Posun - Biele svetlá do kríža
CV 431 = 0 M-KEY --- ---
CV 432 = 196 FWD Vypne výstup Fo4 Reflektor (tranzistor)
CV 433 = 193 FWD Vypne výstup Fo1 Červené svetlá - vpred
CV 434 = 196 REV Vypne výstup Fo4 Reflektor (tranzistor)
CV 435 = 194 REV Vypne výstup Fo2 Červené svetlá - vzad
CV HODNOTA Švajčiarske mapovanie - Skupina 2
CV 436 = 3 F-KEY Zapnutá klávesa F3 aktivuje ↓ Posun - Biele svetlá do kríža
CV 437 = 0 M-KEY --- ---
CV 438 = 9 FWD Zapne výstup Fo9 Pravé biele svetlo - vpred
CV 439 = 10 FWD Zapne výstup Fo10 Pravé biele svetlo - vzad
CV 440 = 10 REV Zapne výstup Fo10 Pravé biele svetlo - vzad
CV 441 = 9 REV Zapne výstup Fo9 Pravé biele svetlo - vpred
CV HODNOTA Švajčiarske mapovanie - Skupina 3
CV 442 = 3 F-KEY Zapnutá klávesa F3 aktivuje ↓ Posun - Biele svetlá do kríža
CV 443 = 0 M-KEY --- ---
CV 444 = 206 FWD Vypne výstup Fo0f Ľavé biele svetlo - vpred
CV 445 = 200 FWD Vypne výstup Fo8 Pravé žlté svetlo - vpred
CV 446 = 207 REV Vypne výstup Fo0r Ľavé biele svetlo - vzad
CV 447 = 203 REV Vypne výstup Fo11 Pravé žlté svetlo - vzad
CV HODNOTA Švajčiarske mapovanie - Skupina 4
CV 448 = 25 F-KEY Zapnutá klávesa F25 aktivuje ↓ Jazda podľa rozhľadu
CV 449 = 0 M-KEY --- ---
CV 450 = 8 FWD Zapne výstup Fo8 Pravé žlté svetlo - vpred
CV 451 = 14 FWD Zapne výstup Fo0f Ľavé biele svetlo - vpred
CV 452 = 11 REV Zapne výstup Fo11 Pravé žlté svetlo - vzad
CV 453 = 15 REV Zapne výstup Fo0r Ľavé biele svetlo - vzad
CV HODNOTA Švajčiarske mapovanie - Skupina 5
CV 454 = 25 F-KEY Zapnutá klávesa F25 aktivuje ↓ Jazda podľa rozhľadu
CV 455 = 0 M-KEY --- ---
CV 456 = 201 FWD Vypne výstup Fo9 Pravé biele svetlo - vpred
CV 457 = 0 FWD --- ---
CV 458 = 202 REV Vypne výstup Fo10 Pravé biele svetlo - vzad
CV 459 = 0 REV --- ---
CV HODNOTA Švajčiarske mapovanie - Skupina 6
CV 460 = 29 F-KEY Zapnutá klávesa F0 aktivuje ↓ Biele svetlá
CV 461 = 0 M-KEY --- ---
CV 462 = 9 FWD Zapne výstup Fo9 Pravé biele svetlo - vpred
CV 463 = 0 FWD --- ---
CV 464 = 10 REV Zapne výstup Fo10 Pravé biele svetlo - vzad
CV 465 = 0 REV --- ---
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!