wifi ovladače místo Fredů

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod HonzaM » ned 14 kvě, 2023 8:08 am

Na setkání minulý víkend v Roudnici jsme prakticky vyzkoušeli ovládání FREDy v kombinaci s ovladači ESU Mobile Control II s využitím interface LocoNet/WiThrottle Digitrax LNWI. Použitá byla centrála DR5000. Fungovalo to perfektně, pokrytí místnosti bylo velmi dobré. Systém zajištuje vyloučeni možnosti volby adresy v obou systémech, adresu zvolenou na fredu není možné zvolit na ESU i naopak, adresu zvolenou na ESU nelze využít na fredu se stejnou adresou.
Naposledy upravil HonzaM dne pon 22 kvě, 2023 6:10 am, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4142
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod HonzaM » pon 22 kvě, 2023 6:08 am

Na velkém setkání v Hanau (50 aktivních účastníků) jsem měl další možnost vyzkoušet wifi ovládání jízdy vlaků ovladačem ESU Mobile Control II. Největším překvapením pro mne bylo zjištění, že interface WiThrottle/LocoNet perfektně a spolehlivě pokryl celou halu (28 x18 m) a naprosto bez problému současně fungovaly i běžné FREDy. Němečtí kolegové také měli na setkání několik ovladačů wiFRED, měli ale problém se spojením s LocoNetem. wiFRED totiž potřebuje pro komunikaci s DCC centrálou počítač s JMRI, zatímco Digitrax LNWI byl vyvinut pro přímou komunikaci WIThrottle/LocoNet. Pro provoz kolejiště byla použita centrále Uhlenbrock. Výhodou ESU je spolehlivá součinnost s klasickými FREDy - při pokusu uživatele ESU použit adresu již obsazenou FREDem je uživatel ESU upozorněn, že je adresa již obsazena, naopak po obsazení adresy ovladačem ESU již se uživateli FREDu s toutéž adresou stane totéž, jako při pokusu o použití druhého fredu se stejnou adresou - ten druhý adresu automaticky ztratí. Nevýhodou ESU je jeho cena (200 € proti 60 € za wiFRED), je u něj ale podstatně jednodušší nastavení adresy a odpadá tedy nutnost mít na setkání pro každou lokomotivu vlastní FRED.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4142
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 22 kvě, 2023 9:37 am

HonzaM píše:
Zdenek Valter píše:Tak už je mám.

Jak jsi s WiFREDem postoupil? Máš někde podrobnější informace o způsobu ovládání? Jak je to s nabíjením? Pokud jsem pochopil z předchozí diskuze, používá se protokol WiThrottle, což předpokládá centrálu TCS-2, ESU command Control (PIKO Smart Control), YC7001, YC7000 nebo kteroukoli centrálu s LocoNetem a interface Digitrax LNWI.
Příští týden jsem na setkání FREMO, tak se třeba něco dovím.

Leží tu v komoře nožký má nahoře, - Honzo zatím nijak - dostanu se k tomu asi až na podzim.
Teď jsem měli o víkendu klubové ježdění, tento víkend mám odstávku v práci a za čtrnáct dní je FREMO Milevsko kam jedeme s Ledčí a s vybranýma klukama z kroužku.
Mám díky 3D tisku plný program a o prázdninách budu mimo domov, a pokud bude potřeba budu pomáhat na Kolejišti KŽM Pha 4.
Takže pokud získáš nějaké poznatky rád se s Tebou potkám.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2754
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod radeksindy » pon 22 kvě, 2023 10:20 am

wiFRED totiž potřebuje pro komunikaci s DCC centrálou počítač s JMRI, zatímco Digitrax LNWI byl vyvinut pro přímou komunikaci WIThrottle/LocoNet.


wiFred nepotřebuje počítač s JMRI, ale protože většina malých přístupových bodů typu LNWI má nedostatečnou kapacitu a dosah, používá se na setkáních obvykle notebook s dostatečně výkoným Wi-Fi routerem. Navíc je správa celého systému z toho notebooku jednodušší, včetně případného nastavení a pomoci majitelů wiFredů.
radeksindy
 
Příspěvky: 2530
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod HonzaM » pon 22 kvě, 2023 2:25 pm

radeksindy píše:
wiFRED totiž potřebuje pro komunikaci s DCC centrálou počítač s JMRI, zatímco Digitrax LNWI byl vyvinut pro přímou komunikaci WIThrottle/LocoNet.


wiFred nepotřebuje počítač s JMRI, ale protože většina malých přístupových bodů typu LNWI má nedostatečnou kapacitu a dosah, používá se na setkáních obvykle notebook s dostatečně výkoným Wi-Fi routerem. Navíc je správa celého systému z toho notebooku jednodušší, včetně případného nastavení a pomoci majitelů wiFredů.

Máš pravdu, wiFRED může komunikovat také přímo s centrálou, disponující protokolem wiThrottle, je ale nutné na něm nejprve nastavit adresy lokomotiv a wifi síť. Digitrax LNWI má výborný dosah, s kapacitou to bude zřejmě horší. Vyzkoušeno to mám zatím se dvěma ESU ovladači. Sál 28 x18 m byl pokryt výborně, celý sál jsem si s ovladačem ESU projel. Problém v případě wiFRED může být v komunikaci notebooku s centrálou, zejména v případě, že je požadována možnost současného provozu s klasickými FREDy.
Máš-li zkušenosti nebo alespoň bližší informace, dej je sem, určitě to řada lidí ocení.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4142
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: wifi ovladače místo Fredů

Příspěvekod HonzaM » sob 01 čer, 2024 2:00 pm

radeksindy píše: ... wiFRED totiž potřebuje pro komunikaci s DCC centrálou počítač s JMRI, zatímco Digitrax LNWI byl vyvinut pro přímou komunikaci WIThrottle/LocoNet.

........
radeksindy píše: wiFred nepotřebuje počítač s JMRI, ale protože většina malých přístupových bodů typu LNWI má nedostatečnou kapacitu a dosah, používá se na setkáních obvykle notebook s dostatečně výkoným Wi-Fi routerem. Navíc je správa celého systému z toho notebooku jednodušší, včetně případného nastavení a pomoci majitelům wiFredů.


Jak už jsem psal v jiném vláknu, vyzkoušel jsem připojení ovladače ESU Mobile Control II k síti LocoNetu, tvořené centrálou Uhlenbrock Intellibox, prostřednictvím interface Digitrax LNWI. Ten má podle výrobce kapacitu 32 ovladačů WiThrottle (https://www.rd-hobby.de/Catalog/Detail/107330). Když se k němu připojí WiThtrottle ovladač, předá jím zvolenou adresu centrále, projeví se to tedy stejně, jako když se k centrále připojí klasický FRED. Pokud by se potom připojil FRED s adresou již takto obsazenou WiThtrottle ovladačem, ztratí ten FRED adresu stejně jako v případě druhého FREDu. Pokud bys naopak připojil WiThrottle ovladač s adresou již obsazenou FREDem, nemůže lokomotivu s tou adresou ovládat. Pokud se použije ovladač ESU, tak ten, v případě že je adresa obsazena, na tento fakt upozorní, ale nabídne možnost ukradení.
Bohužel nevím, jak by se zachoval wiFRED - pravděpodobně nebude moci ovládat lokomotivu se stejnou adresou, ale jeho uživatel to zjistí asi jen tím, že ovládání nebude možné, nevím ale zda existuje nějaká indikace která mu sdělí, že je adresa obsazená. Je otázka, co by se stalo v okamžiku, kdyby pak došlo k odpojení FREDu. Lokomotiva je u wiFREDU volena mechanickým ovladačem s pevnou polohou a možná by se stalo to, co u ESU následkem volby ukradení, ovládání by pak přešlo na ten wiFRED.

Interface Digitrax LNWI umožňuje u layoutu ovládaného FREDy souběžně i bezdrátové ovládání s wifi přenosem ovladači s protokolem WiThrottle, například ESU Mobile Control II, Daisy II WLAN nebo wiFRED.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4142
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků