Logika mapování světel

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Logika mapování světel

Příspěvekod jnh » sob 03 pro, 2022 11:43 pm

Zdravím pánové,

zvolil jsem pro své lokomotivy tuto logiku ovládání světel:

Jedním funkčním tlačítkem spínám světla na straně 1 lokomotivy a druhým světla na straně 2 lokomotivy. Toť vše.

Výhodu tohoto řešení vidím v tom, že při jízdě samotné lokomotivy zapnu světla na obou stranách a při jízdě v soupravě zapnu jen tu stranu, kde nejsou vozy. Neřeším, zda je mašina na postrku či na přípřeži, dle směru se rozsvítí vždy ta správná světla.

Standardní mapování mě připadá kostrbaté, zapínám zvlášť bílá, potom červená a mám-li vlak, tak potřebuji další 2 tlačítka pro zhasnutí té správné strany.

Zamyslete se prosím nad mým způsobem, uvítám jakékoliv připomínky, možná může nastat situace, kdy bude toto řešení nevhodné. A nebo je standardní řešení jen síla zvyku? Pokud by se moje řešení někomu zalíbilo, rád rozepíšu nastavení CV, je to jednoduché jak facka.

Dík, Jirka

P.S. Pro úplnost přikládám moje standardní nastavení na všech lokomotivách:
F0 - Zvuk
F1 - Světla na straně 1 lokomotivy
F2 - Světla na straně 2 lokomotivy
F3 - Dálkové světlo
F4 - Světlo na stanovišti strojvedoucího vpředu ve směru jízdy
F5 - Dle mašiny Strojovna, prostor pro cestující, zadní stanoviště (na zadním stanovišti jezdí lokomotivní čety režijní jízdy, vaří si kafe a čtou si...)
F6 - Posun - poloviční rychlost, světla do kříže (nezávisle na F1 a F2)
F7 - Deaktivace rozjezdových a brzdících křivek
F8 - Volnoběh nebo plný výkon
F9 - Lokomotivní píšťala krátce (nebo houkačka)
F10 - Lokomotivní píšťala dlouze (nebo houkačka)
Uživatelský avatar
jnh
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 20 pro, 2021 9:53 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Logika mapování světel

Příspěvekod radula63 » ned 04 pro, 2022 6:50 am

Ano, urcitiu logiku to ma.
Pak tedy dotaz. Jak premapovat Zimo dekoder se Smutkovo zvukem na spinani zvuku F0 a ne F8? Bezne zvuky jsem schopen si posunout ood jine tlacitka, ale F8 bezne presuniut nejde, to same F19. Zizda se zatezi a bez zateze, start druheho motoru.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Logika mapování světel

Příspěvekod horak » ned 04 pro, 2022 7:43 am

Zvuky (prevádzkové) sa dajú presunúť z F1 / F8 v CV 310 (0 = F0), ďalšie funkčné zvuky sú v CV311, avšak 0 znamená VYPNUTÉ.

Prepnutie zvukovej sady sa dá prepnúť z F19 v CV345, avšak 0 znamená VYPNUTÉ.

"SOLO DRIVING" sa dá presunúť z F19 v CV347, avšak 0 znamená VYPNUTÉ.

Takže to znamená určité funkčné obmedzenia.

Nápad so zapínaním svetiel na jednej a druhej strane má svoje čaro (ušetria sa dve tlačidlá na prípadné vypínanie jedného / druhého čela). Ale predstava "rozbiť" JACEKov štandard a prehadzovať to na svoj štandard je vcelku pekná prácička. Hlavne pri väčšom množstve vozidiel.

Osobne (ak by som šiel do tohoto riešenia), tak by som rozsvietenie predného čela nechal na F0 a rozsvietenie zadného čela na F1. A ostatné zachovať.
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!
horak
 
Příspěvky: 681
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: Logika mapování světel

Příspěvekod jnh » ned 04 pro, 2022 9:23 am

Do nedávna jsem pro přenastavení používal CV310,345,CV513-597 a další. Pak jsem narazil na problém se zvukem kompresoru, který je m.j. spouštěn i skriptem. Po konzultaci s p. Smutkem jsem tento způsob opustil. Nyní používám tento postup:

1. Proházení tlačítek v CV 400-428 (přesměrování tlačítek na interní funkce)
2. Zrušení mapování v CV 33-46 (standard NMRA)
3. Všechna světla v CV 430-477, popř. dál (švýcarské skupiny).

Ano, je to hodně práce. Ale baví mě, strašně rád nutím techniku, aby dělala přesně to, co chci já a ne naopak.
Uživatelský avatar
jnh
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 20 pro, 2021 9:53 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Logika mapování světel

Příspěvekod JaroHo » ned 04 pro, 2022 1:02 pm

Já pokud lze, F0 mám přepínaný předek, F1 zadek, F2 dálka. vše přepínatelné podle směru a pak ostatní bludičky, když jsou. Ušetřil jsem tlačítko, možná dvě :mrgreen: Zvuk F8, když náhodou je
F0 je na myši je graficky tlačítko na světla, proto F0 světla
DR5000, Z21app,2x myš, kolejiště ve výstavbě
Uživatelský avatar
JaroHo
 
Příspěvky: 1428
Registrován: čtv 28 bře, 2013 2:59 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Logika mapování světel

Příspěvekod look23 » ned 04 pro, 2022 9:14 pm

jnh: Koncová světla se většinou řeší také směrové závislá. Přece nepojedeš červenými dopředu.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Logika mapování světel

Příspěvekod Zlámalík » ned 04 pro, 2022 9:41 pm

jnh píše:Ano, je to hodně práce. Ale baví mě, strašně rád nutím techniku, aby dělala přesně to, co chci já a ne naopak.


Doufám, že to nevztahujete i na lidi :lol:
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1818
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Logika mapování světel

Příspěvekod radula63 » pon 05 pro, 2022 11:27 am

Sto lidí, sto názorů.
Sám zůstanu o osvědčeného mapování co používá i pan Smutek a spousta lidí, co znám. I nezvukové loko si mapuji podle toho.
Vlastně je to jen o zvyku.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.


Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků