JOHNZ píše:HonzaM: To je popis výhybkového radiča. Ten sa ale v reliéfe používa len na stavadlových prístrojoch, na na väčšine i len trochu novších zariadení a ústredne ovládaných pultoch je spravidla mimo reliéf a používa len v prípade, že niečo nefunguje, alebo keď sa mažú výhybky.
Ano, to vím, nicméně personálu na modelových setkáních se líbí možnost ovládat jednotlivé výhybky.
ak závisí, čo od toho človek čaká. Rozdiel oproti analógu je zrejmý, drátuje sa to v nejakej škatuli/v pulte a nie pod koľajiskom. Ja som tiež ta to, že počítač a monitor je jednoduchšíe a lepšie použiť, ale sú ľudia, ktorí tvrdia že to nie je dobré, lebo sa toho ľudia boja a napr. na modulových stretnutiach je na takých staniciach ťažšie točiť obsluhu.[/quote]JOHNZ píše:Pocitac a monitor je na toto mnohem lepsi.
Ano, souhlasím, nicméně naprogramovat to třeba v TrainControlleru se závislou rychlostní soustavou také není úplně jednoduché.
Nejde o to, zda se lidé bojí nebo na modulářských setkáních je to to těžší, ono je pro "strojvedoucí" praktičtější mačkat tlačítka na panelu než používat myš nebo touchpad, nebo v lepším případě používat dotykovou obrazovku. Zkusil jsem na setkání myš i dotykovou obrazovku a dopadlo to tak, že se používala tlačítka pro volbu výhybek a návěstní soustava byla mimo provoz. Tlačítkové ovládání z panelu se u stanice Čachnov osvědčilo (viz vlákno k této stanici).