Rucni ovladani svetelnych navestidel

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Rucni ovladani svetelnych navestidel

Příspěvekod belgarat » pon 26 zář, 2022 8:59 pm

... tak prototyp (samozrejme plny chyb) je na miste:
dekoder.jpg
dekoder.jpg (239.92 KiB) Zobrazeno 1896 krát

Prozatim zapojenych 6x5 svetel (viz tema o navestidlech pro odbocku na dvojkolejce), ale neosazene diry na leve strane jsou vyvod data+napajeni pro dalsi posuvne registry; max 10ks. Ted se musim vyporadat s tim (mnou) nezvladnutym zakladem pro SW :(
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2370
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: Rucni ovladani svetelnych navestidel

Příspěvekod HonzaM » stř 28 zář, 2022 6:26 am

fulda píše:ALE v čase digitálu není nutné tahat dráty od výhybky, dekodér si prostě přečte, jaký příkaz ta výhybka dostala, takže tam se nějakej ten drát ušetří. Detekci obsazení úseku také z různých důvodů čteš a posíláš do systému, takže to také není nutné drátovat. Stačí si jen správně nastavit ty vazby a nemusíš návěstidlo řešit.

Takhle to má řešeno MGP, díky LocoNetu (který je obousměrný) má i hlášení že přestavník dojel do koncové polohy, naspoléhá se na poslaný příkaz. Sleduje se nejen stav vjezdové výhybky a obsazení koleje, ale i stav odjezdového návěstidla (návěst na vjezdu závisí na stavu návěstidla na odjezdu). Stačí tedy poslat příkaz “povolit vjezd”, o správnou návěst se dekodér postará sám.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rucni ovladani svetelnych navestidel

Příspěvekod zdeno » stř 28 zář, 2022 6:42 am

HonzaM píše:má i hlášení že přestavník dojel do koncové polohy, nespoléhá se na poslaný příkaz.

to ovsem musi mit prestavnik koncovy doraz !! Pokud ho nema, to treba serva nemaji, tak je to jen tvoje zbozne přáni.
---
Jinak jsi ponekud mimo, toto tema je o necem jinem, MGP ma svoje vlakno.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3010
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Rucni ovladani svetelnych navestidel

Příspěvekod fulda » stř 28 zář, 2022 8:20 am

HonzaM píše:
fulda píše:ALE v čase digitálu není nutné tahat dráty od výhybky, dekodér si prostě přečte, jaký příkaz ta výhybka dostala, takže tam se nějakej ten drát ušetří. Detekci obsazení úseku také z různých důvodů čteš a posíláš do systému, takže to také není nutné drátovat. Stačí si jen správně nastavit ty vazby a nemusíš návěstidlo řešit.

Takhle to má řešeno MGP, díky LocoNetu (který je obousměrný) má i hlášení že přestavník dojel do koncové polohy, naspoléhá se na poslaný příkaz. Sleduje se nejen stav vjezdové výhybky a obsazení koleje, ale i stav odjezdového návěstidla (návěst na vjezdu závisí na stavu návěstidla na odjezdu). Stačí tedy poslat příkaz “povolit vjezd”, o správnou návěst se dekodér postará sám.
Ano, MGP je příklad analogového řízení kolejiště s použitím digitální techniky. Je to hodně podobné, jako třeba Báňův Zhlavík, jen je to postavené o pár let později, takže trochu modernější. Další vývojové stádium, založené na podobném principu je pak NMRA LCC. Tam je trochu výhoda, že se jedná o otevřený systém a člověk není vázaný na jednoho výrobce.

Jak jsem řekl, Těch systémů je mnoho a většina má jen nějaký omezený lokální rozsah.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4873
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Rucni ovladani svetelnych navestidel

Příspěvekod sidlo » stř 28 zář, 2022 9:28 am

fulda píše:Ano, MGP je příklad analogového řízení kolejiště s použitím digitální techniky. Je to hodně podobné, jako třeba Báňův Zhlavík, jen je to postavené o pár let později, takže trochu modernější. Další vývojové stádium, založené na podobném principu je pak NMRA LCC. Tam je trochu výhoda, že se jedná o otevřený systém a člověk není vázaný na jednoho výrobce.

Jak jsem řekl, Těch systémů je mnoho a většina má jen nějaký omezený lokální rozsah.

Velmi zjednodušené a zavádějící. MGP je systém pro řízení příslušenství. Díky použité sběrnici LocoNet může pracovat v systému se sítí LocoNet, paralelně s jinou sítí např. XpressNet, na analogovém kolejišti nebo na kolejišti řízené počítačem s JMRI.

LCC je jiný protokol, jako např. LocoNet nebo XpressNet. Ja navržen pro řízení příslušenství. A protože systém nemá jen omezený lokální rozsah, tak se dočkal i standardizace u NMRA. Mimochodem sít LCC je také připojitelná k JMRI https://www.jmri.org/help/en/html/hardware/openlcb/index.shtml.

Nemíchejme spolu jablka a hrušky a nemaťme uživatele. MGP je otevřený systém pracující v síti LocoNet. LCC je otevřená síť pro řízení příslušenství standardizovaná u NMRA.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3599
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Rucni ovladani svetelnych navestidel

Příspěvekod fulda » stř 28 zář, 2022 11:09 am

sidlo píše:MGP je otevřený systém pracující v síti LocoNet. LCC je otevřená síť pro řízení příslušenství standardizovaná u NMRA.

Nechtěl bych se nějak moc hádat o věcech, kterým nerozumím, ale digitrax jako autor loconetu se neustále snaží prosazovat svá patentová práva (o tom doufám není pochyb, to že dvacet let po zapsání patentu to je dost těžké je druhá věc).
Takže, pokud by měla být pravda co píšeš, tak by se to mohlo napsat asi jako:
MGP je otevřený systém, pracující v uzavřené síti.
Vzhledem k tomu, že Zhlavík používá pro komunikaci přímo sériovou linku, je možné ho prohlásit za otevřený systém (popis komunikace je u Němečka na webu) pracující v otevřené síti?

No nic, já to říkám pořád, já těm lokonetům nerozumím.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4873
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Rucni ovladani svetelnych navestidel

Příspěvekod belgarat » ned 13 lis, 2022 9:48 pm

Jo, zapomnel jsem ... prototyp je funkcni, SW prepracovany na zaklade UNI16ARD-NAV-ST (bez funkce Stavedla), na lidske konfiguraci pro JMRI se pracuje ... ovladani z centraly je obdobne jako u UNI16ARD-NAV-ST, jen se tech navestidel da ovladat vic.

Prozatim fyzicky vyzkouseno na 6x 5 svetel, ale PWM se generuje pro 80 svetel - pripadne chyby ve zdlouhavem casovani uz by se projevily.
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2370
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků