Miloš_P píše:Zkus vložit schéma, takhle je to trochu nejasné. Pokud v odpojeném úseku bude 5V, tak se rozjede lokomotiva. Než jsem přešel na DCC, tak jsem uvažoval o tom, že by se akumulátor ve vagónu dobíjel z při jízdě přes obvod se stabilizátorem a byl by tam časový spínač, který by osvětlení vypnul po několika minutách po odpojení trakčního napájení.
Na DCC jsem přešel po 18ti letech provozu kolejiště v analogu. A to hlavně z důvodu postupného pořízení nových lokomotiv, které byly už připraveny na DCC. Staré mašiny z dob NDR nemělo smysl digitalizovat, považoval jsem to za vyhozené peníze.
Pokud začínáš na zelené louce, tak v případě trakce je analog krok zpět. U ovládání výhybek, návěstidel a dalšího příslušenství záleží na tom, co požaduješ. U staničky se dvěma výhybkami je digitál drahý luxus, ale pokud chceš kolejiště ovládat z PC, tak to má smysl.
Pokud jde o trakci, tak jako hlavní výhodu mimo stále svícení, ozvučení a možnosti současného provozu více lokomotiv bez nutnosti řešení napájení úseků, vidím kvalitu jízdy. Lokomotivní dekodéry umožňují velmi kvalitní řízení otáček motorků, nastavení rozjezdové a brzdící křivky, nastavení reálných rychlostí a spoustu dalších vychytávek. Možnost velmi pomalé plynulé jízdy při posunu apod. Podobného výsledku lze samozřejmě dosáhnout i v analogu s procesorem řízeným pulzním regulátorem, ale cenově se pak už blížíš digitálu, ale s daleko nižším komfortem.
Dík za názory. Toto téma jsem založil já, abych podle příspěvků si mohl vyhodnotit zda digitál nebo analog. Na zelené louce v analogu rozhodně nejsem. Elekronika
je můj hlavní koníček, takže s ovládání zařízeních, které uvádíš nemám vůbec problém. Navrhnu obvod, na zušební desce si to nasimuluji a otestuji, na Ferdovi
(návrhový progam DPS) si navrhnu tišták, fotocestou zhotovím, napájím součástky a je hotovo. Nepiš jako většina, že vymýšlím to co je už vymyšlené a že je to
ztráta času. Nabíjí mě, když je to můj nápad a funguje to a je mi šumafuk jestli to přede mnou někdo již zhotovil. Pracuji s programovatelným čipem PICAXE,který
toho umí hodně, že všechny příkazy jsem zdaleka nevyužil. K řízení otáček je příkaz pwmout a mašinka jede od nuly do max. naprosto plynule. Co se týče osvětlení
vagonku, tak to tvoje řešení a ještě dvě další uvádím, v tomto tématu tuším na druhé stránce. Akorád místo časového sp. bych použil mosfet. A je to tady, vymyslel
jsem již vymyšlené. Řeknu si, dokázal jsem to co Miloš a rozhodně nebudu mít depku, že nejsem první.
Přiznám se, ale neví jak sem vložit schéma. Při proudu ledky 1 mA a úbytku napětí na ní a rezistoru, bude na kolejích 3.8V a proud 1 mA. To s mašinkou ani nehne.
Tonda.