DCC pro tutany

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: DCC pro tutany

Příspěvekod horak » pát 12 led, 2018 7:25 pm

Vyslovene orientacne meranie na striedavom rozsahu (RMS hodnota) pri centrale z21 start.
Pokial nie je k dispozicii osciloskop, tak ako silno orientacne meranie je to pouzitelne...
20180111_122951_1515738974393_resized.jpg
horak
 
Příspěvky: 199
Registrován: pát 17 srp, 2012 5:46 am
Bydliště: Bratislava

Re: DCC pro tutany

Příspěvekod JirkaJ » sob 13 led, 2018 11:46 am

Jen připomenu detekci obsazení úseků, která snižuje napětí o cca 2V (gretz). Proto se na centrále většinou nastavuje o 2V více. Pro úseku bez detekce (žádné nemám) se použije napájení těchto úseků přes můstek jako při detekci.
https://sites.google.com/site/sidloweb/elektrika/detekce-obsazeni
Obrázek

Na cetrále proto pro TT cca 16-18V v kolejích tedy pro TT cca 14-16V

Pokud stavíš nové kolejiště s DCC, úseky udělej hned při stavbě, ať nemusíš předělávat později.
Pokud neuděláš detekci (stejně na ní jednou dojde) dej si na každý výstup z centrály (boostru) můstek místo detekce a až jí uděláš můstek odstraníš.

Osvětlení vozů řeším předřadným odporem vždy zkusmo (často 10k) protože pokud dám LED diodám jejich plný proud svítí příliš což je na kolejišti nereálné.
Ačkoli je proud (katalogový) 20mA ve vozech stačí 0,5mA na 3 moduly a svítí dostatečně (vůz má svítit ne osvětlovat kolejiště).
JirkaJ
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 27 pro, 2017 9:12 pm

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků