Zásobníky energie

Přesun diskuze z vlákna
viewtopic.php?f=16&t=12012&start=30
Pánové, je velký rozdíl mezi modulovkou a průměrným domácím kolejištěm. Martine, už jsme spolu často řešili např. galvanicky oddělené podvozky vozů. Na modulovce je několik částí tratě napájených z různých zdrojů, souprav a jejich uživatelů třeba 10 a více. Je nežádoucí, aby zkrat v jedné části vyhodil celé moduliště. A pak hrozí vjezd z napájené části do vypnuté. Tam to všechno má logiku, ano, chápu.
Ale domácí kolejiště má úplně jiné požadavky
Je v té vaně se zábradlím
Souprava je řízená jen jedna jedním uživatelem, max. dvě přes PC. Zkrat vyhodí celé kolejiště, není důvod vypínat jen jednu část.
Kolejí jsou menší stovky metrů jako na modulovce, ale oprotí ní nejsou v dokonalé rovině, perfektně leštěné a všude přístupné.
Taky neustále melduju, že galvanicky oddělené podvozky jsou pro domácí kolejiště na houby...
zpátky k těm zásobníkům. Zde nejsem teoretik, nevím co proč by to mělo dělat, jsem praktik, jezdím. Vím kdy a proč to dělá. A tady mě zkrátka nenapadl důvod proč nastavit menší účinek zásobníku.
Konkrétně. Zásobník tam nedávám proto, aby mašina mohla lítat maximálkou. Ve vysoké rychlosti ho nepotřebuje ani 810 s bídným odběrem proudu. Zásobník je kvůli pohybu v nízkých rychlostech a tam se vyčerpává velice rychle
Tohle video mluví za vše, u modelů MTB jsou světla mimo zásobník, je přímo vidět, že ty kondíky to sotva drží. Co vidět není je ta ztráta signálu
https://www.youtube.com/watch?v=r5aHy_kwasw
A k tomu směřoval můj dotaz, co v tomto stavu způsobí nastavené omezení
Pokud to na fleku zastaví po pár centimetrech, je to na nic...
Jediný praktický problém se ztrátou signálu jsem zaznamenal, pokud přímo ten model je příčinou zkratu. Tedy centrála vypne, ale model ještě má snahu.
Primární účel těch zásobníků je pro toto
https://www.youtube.com/watch?v=rU9vBlJKsh4
viewtopic.php?f=16&t=12012&start=30
Pánové, je velký rozdíl mezi modulovkou a průměrným domácím kolejištěm. Martine, už jsme spolu často řešili např. galvanicky oddělené podvozky vozů. Na modulovce je několik částí tratě napájených z různých zdrojů, souprav a jejich uživatelů třeba 10 a více. Je nežádoucí, aby zkrat v jedné části vyhodil celé moduliště. A pak hrozí vjezd z napájené části do vypnuté. Tam to všechno má logiku, ano, chápu.
Ale domácí kolejiště má úplně jiné požadavky


Kolejí jsou menší stovky metrů jako na modulovce, ale oprotí ní nejsou v dokonalé rovině, perfektně leštěné a všude přístupné.
Taky neustále melduju, že galvanicky oddělené podvozky jsou pro domácí kolejiště na houby...
zpátky k těm zásobníkům. Zde nejsem teoretik, nevím co proč by to mělo dělat, jsem praktik, jezdím. Vím kdy a proč to dělá. A tady mě zkrátka nenapadl důvod proč nastavit menší účinek zásobníku.
Konkrétně. Zásobník tam nedávám proto, aby mašina mohla lítat maximálkou. Ve vysoké rychlosti ho nepotřebuje ani 810 s bídným odběrem proudu. Zásobník je kvůli pohybu v nízkých rychlostech a tam se vyčerpává velice rychle
Tohle video mluví za vše, u modelů MTB jsou světla mimo zásobník, je přímo vidět, že ty kondíky to sotva drží. Co vidět není je ta ztráta signálu
https://www.youtube.com/watch?v=r5aHy_kwasw
A k tomu směřoval můj dotaz, co v tomto stavu způsobí nastavené omezení

Jediný praktický problém se ztrátou signálu jsem zaznamenal, pokud přímo ten model je příčinou zkratu. Tedy centrála vypne, ale model ještě má snahu.
Primární účel těch zásobníků je pro toto
https://www.youtube.com/watch?v=rU9vBlJKsh4