Stránka 1 z 1

tramvaje Tatra (zatím ZT4D) v TT

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2024 6:25 pm
od czhunter
Zdravím,

zde nabízím ke stažení své STL soubory k postavení tramvaje ZT4D:
https://cults3d.com/en/3d-model/game/ta ... 103ab20fee

ZT4D je vybraná záměrně - jednak je uvnitř nejmíň místa ze všech tatrováckých tramvají, druhak se nebojím, že to někdo bude někde tajně prodávat.

Pokud se ten koncept ukáže jako funkční, udělám takto i ostatní Tatrovácké a ČKD tramvaje v TT (jen tedy většina nebudou zdarma)

Problém akorát je, že se v TT dobře dělají úzkorozchodné tramvaje (protože se to naroubuje na levné, spolehlivé a relativně snadno dostupné nkové Tomytec pojezdy), ale kde vzít pojezd pro normálněrozchodnou TT tramvaj, to netuším ...

Re: tramvaje Tatra (zatím ZT4D) v TT

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2024 8:27 pm
od Ivan

Re: tramvaje Tatra (zatím ZT4D) v TT

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2024 8:53 pm
od czhunter
Jo, na ten jsem se jednou díval, ale 9 mm jsou na TT strašně obrovský kola.

Ten Tomytec má n-kový o průměru 6 mm a i to je o trošku víc než by mělo být ...

Re: tramvaje Tatra (zatím ZT4D) v TT

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2024 9:01 pm
od michal_d
Kdysi jsem celkem s úspěchem přerozchodoval Tomytec na 12mm s koly 5,6mm. Mám to v TT podbíječce (něco málo je k vidění zde). Mám schovaný další pojezd, že jednou "až bude čas" postavím tramvaj... Tramvajové kolejiště neplánuji, takže na pokusy klidně atyp ZT4D, aspoň to bude zajímané, třeba se do toho pustím...

Re: tramvaje Tatra (zatím ZT4D) v TT

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2024 11:00 pm
od Zlámalík

Re: tramvaje Tatra (zatím ZT4D) v TT

PříspěvekNapsal: sob 26 říj, 2024 7:54 am
od Zlámalík
Dovolím si jen podotknout dva naprosté detaily, které pomůžou vzhledu:
Bočnice skutečných tramvají není svislá přímka. Skříň se směrem pod okna rozšiřuje a pak zase zužuje. Je to vidět na detailních fotkách dveří - dveře jsou mírně zapuštěné a když se člověk dobře podívá, tak ta jakoby "špaleta" není v celé výšce stejně široká. Dělá to max. 2 cm odhadem. Nenašel jsem nic lepšího, snad na K2 je to trochu patrné u kloubu tady: https://foto.bmhd.cz/f/206/2059/205897.jpg a u prvních dveří tady: https://foto.bmhd.cz/f/16/160/15939.jpg a tady: https://tinyurl.com/2ctghbkb

A druhá věc - oblouk střechy nezačíná ze svislice. Resp. na úplném konci ve žlábku možná dotočený je, ale hlavní tvar oblouku je otevřený a od vodorovné roviny střechy to udělá co já vím 80°? Je to vidět i na té fotce co máte u modelu, nad okapničkou je vidět zlom. Oproti tomu KOS Krnov udělal kastle "z jeklu" a to, co jezdí třeba v Brně jako novostavby na starých papírech, má do elegance původní T3 sakra daleko.
Viz zase třeba tady: https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_F/EgPBzjm.jpeg, nové řešení třeba viz bmhd.cz a jinde, heslo VarioLF.

Jsou to prkotiny, vím. Ale ten dojem to udělá.

Re: tramvaje Tatra (zatím ZT4D) v TT

PříspěvekNapsal: sob 26 říj, 2024 10:45 am
od czhunter
Zlámalík > děkuju za postřehy

O té bočnici jsem věděl (ale už to i zapomněl, protože to je hodně let co jsem ty původní modely dělal), ale tam je trochu problém, že když si to někdo nechá vytisknout, nebo vytiskne sám skoro vodorovně (jak tiskne třeba i.materialise nebo tiskli Shapeways než zkrachovalo, aby šetřili strojový čas), tak když bude bočnice trošku nakloněná (o řekněme 0,15 mm na 1 cm výška v TT, tak přes okna dostane 6 vodorovných hran a výsledek bude spíš horší než lepší.

Zamyslím se nad tím - ono to totiž znamená změny na mnoha vozidlech a to je dost práce (ta střecha je míň práce) která se nejspíš nikdy nezaplatí :-)

Re: tramvaje Tatra (zatím ZT4D) v TT

PříspěvekNapsal: sob 26 říj, 2024 12:24 pm
od Zlámalík
czhunter píše:Zlámalík > děkuju za postřehy

O té bočnici jsem věděl (ale už to i zapomněl, protože to je hodně let co jsem ty původní modely dělal), ale tam je trochu problém, že když si to někdo nechá vytisknout, nebo vytiskne sám skoro vodorovně (jak tiskne třeba i.materialise nebo tiskli Shapeways než zkrachovalo, aby šetřili strojový čas), tak když bude bočnice trošku nakloněná (o řekněme 0,15 mm na 1 cm výška v TT, tak přes okna dostane 6 vodorovných hran a výsledek bude spíš horší než lepší.

Zamyslím se nad tím - ono to totiž znamená změny na mnoha vozidlech a to je dost práce (ta střecha je míň práce) která se nejspíš nikdy nezaplatí :-)

Technologicky je mi to jasný, víc kompikací jak užitku. Musíš to pak celý asi natočit víc, ale vždy ty "vrstevnice" někde vylezou.
A "nejspíš nikdy nezaplatí" je pěkný eufemismus na to, cos asi chětl říct :lol: