Stránka 6 z 7

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: stř 10 bře, 2021 10:07 pm
od RadekSab
809 677 jezdí v Lounech.Takže Lounsko,Kralupsko,Podřipsko,Brandýs nad Labem,Praha.

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: čtv 11 bře, 2021 6:55 am
od Vacclav
Zdravím, mohu se zeptat, v jakém programu je to modelované? Díky

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: čtv 11 bře, 2021 7:44 pm
od vojtas
Ve Rhinu. Už jsem to tu i někdy psal.
Jinak, dneska jsem stříkal jinou věc surfacerem, tak jsem fouknul i jeden ze zkušebních výtisků. Prosím nenadávat na kvalitu povrchu, měl jsem zbytek barvy v pistoli a chtěl jsem vědět, jak to bude vypadat neprůhledné, nic víc. K porovnání je značně vylepšená stavebnice LPH.
Obrázek
Obrázek

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: ned 14 bře, 2021 9:04 am
od Marthin
Celo M152 z 3D tisku vypada dobre, akorat si dovolim poznamku o zalomeni hrany na příčce. Není tam viditelná.
Já kvůli tomu jsem stavebnici z LPH předělal a zůstala jen střecha a spodní partie čela.
Já být Vámi, bych spíš uvažoval o 3D tisku jen čela s pluhem a střechou, zbytek bych dal na lepty. Osobně by se mi líbilo, že by čela a střecha by byly odlity z mosazi a celé by se to spájelo cínem. Má to tu výhodu a to váha, navíc je to trvanlivější než plast....

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: ned 14 bře, 2021 10:46 am
od vojtas
Nemyslím si, že lze udělat odlitek z mosazi v dostatečné kvalitě, určitě ne v mých podmínkách. Navíc nesouhlasím s tím, že by kovový model s letovanými spoji byl odolnější, než plastový v jednom kuse, já sám kovu jako materiálu pro výrobu modelů moc neholduji, ikdyž o bočnicích z leptu jsem uvažoval sám.
Příčka v čelním okně má hranu viditelnou tak akorát, asi by to bylo nutné vidět ve skutečnosti.

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: ned 14 bře, 2021 11:05 am
od Pavel 152
Ono ty rady je třeba podložit nějakou vlastní zkušeností. Jsou k dispozici bočnice z leptu, ale jak přilepíte čelo k hraně silné 0,3mm. Je tam těsně okno, tam nebude lepidlo? Jak vyřešíte blízkost zasklení bočního a čelního okna. Leptová bočnice letěla proto do koše. Mám pocit, že jsou kolikrát vyráběny doplňky jen kvůli egu a zisku.
Podle mého názoru jsi měl nechat stavebnici stavebnicí a věnovat úsilí spíše do toho pohonu. A ještě by mě zajímalo jak se vyhlazují stopy po tisku na členitých plochách. Tisk má určitě své přednosti, ale já bych jej použil pouze pro výrobu vzoru na odlévání. Pak se od začátku řeší vhodnost vzoru pro zaformování, síly stěn, střechy, nemohou být uvnitř přepážky apod. Taktéž se musí od začátku souběžně řešit zasklení. V jiném vláknu jsou i zmínky o stálosti výtisku a z toho bych měl obavy, velké obavy.
Už jsi do toho projektu dal spoustu práce, a ještě ji zveřejnil, chápu, už není cesta zpět. Mi vrtá v hlavě proč, vždyť je na spadnutí Kuehn, možná bude taky s chybama.
Je přece tolik nevyráběných modelů, karkulka, hurvínek. A stejnou otázku jsem pokládal SDV, napřed vybrali to co vyráběli Detail.
Pavel

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: ned 14 bře, 2021 11:23 am
od T 478 3022
Pavel 152 píše: Mi vrtá v hlavě proč, vždyť je na spadnutí Kuehn,......

Podle prvního příspěvku v tomhle vlákně je právě tím důvodem ten Kuehn,který údajně bude špatně......

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: ned 14 bře, 2021 11:57 am
od Fox
...a jak to tak vypadá, tak ten Kuehn je na spadnutí už 3 roky :?: :lol: Nebo má někdo zaručeně čerstvou informaci??

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: ned 14 bře, 2021 12:52 pm
od Marthin
No, ja jsem neduverivy k materialu urceneho pro 3D tisk. Tady je treba jeste projet UV lampou aby to bylo tvrde.
Je to v dnesni dobe bezesporu bestseller, ale zatim nikde neni psano o jeho trvanlivosti.
Sestavenych modelu z leptu mam a po 15 letech jsem vyhrabal sestavene spajene modely a drzi dodnes. Kdyz se to udela dobre, neni se ceho obavat.

Pohybuji se v oblasti materialu a vim, ze plast po 20-25 letech se zacina deformovat, ale zalezi na konkretnim druhu polymeru a hlavne jeho kvalitu zpracovani. Kov muze kdykoliv korodovat, ale kdyz se provede kvalitni nater a oplachy po kyselinach, pak je to v pohode.

Ke stavebnici M152 - zasoby z LPH se budou tencit a blazeny pocit, ze Kuehn to bude vyrabet, neprinese. O nepresnostech predvidaneho kuehnovskeho modelu ani nebudu psat...
Vsichni vime, ze stavebnice ma jiste nedostatky a kvalita zpracovani modelu ku vernosti je za tu dobu posunula vys. Pak je logicke, ze se hledaji jine varianty.
Tady je spis jeden prusvih - prepazky. Prvni vozy je nemaji, maji je pozdeji a pozdejsi dodelavka prepazek neni stejna. Proto je treba najit konkretni radu stroje a podle toho tvorit. Tedy pokud neni trvano na vernosti predloze.
Sam jsem sestavoval stavebnici s bocnicemi od MM, a musel jsem to resit jinak, aby se mi tenke bocnice neodlepily...proto jsem se vojtase ptal na kovova cela.

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: pon 09 srp, 2021 2:11 pm
od Čouda
vojtas píše:Budu mít zase dotaz na znalejší.
Na vozech z první série jsou na továrních fotografiích z boku v pluhu jakási "dvířka" v levém rohu vozu po směru jízdy. Žádný současný vůz, kde by něco takového bylo, jsem nenašel. Co je to a k čemu to slouží?


Ahojda. Drive tam byly ep ventily houkacek. Pozdeji se presunuli kousek vys, nad podlahu, s pristupem zevnitr a dvirka se zavarila. Model bych delal urcite se zavarenymi dvirky.

Mira

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: pon 16 srp, 2021 3:41 pm
od Jan+Bjoern
vojtas píše:Nemyslím si, že lze udělat odlitek z mosazi v dostatečné kvalitě, určitě ne v mých podmínkách. Navíc nesouhlasím s tím, že by kovový model s letovanými spoji byl odolnější, než plastový v jednom kuse, já sám kovu jako materiálu pro výrobu modelů moc neholduji, ikdyž o bočnicích z leptu jsem uvažoval sám.
Příčka v čelním okně má hranu viditelnou tak akorát, asi by to bylo nutné vidět ve skutečnosti.


Mosazna ci bronzova kopie jde udelat, ale neni to zadarmo. Az budete mit vyvoj sveho modelu hotovy v 3D, tak jen muzete zkusit dat na Shapeways a povolit jako material mosaz a bronz. Je to stara zlatnicka technologie vytavitelneho modelu. Vytiskne se to z vosku (plastu s nizkou teplotou tani). V praveku velikosti TT se z mosazi odlevaly podvozky, jeden z vyrobcu nabizel dokonce podvozky s funkcnimi pruzinami.
Ja jsem pouzil 3D tisk + odliti ve dvou pripadech prave kvuli vaze.

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: sob 28 srp, 2021 1:46 pm
od Marthin
Jan+Bjoern píše:
vojtas píše:Nemyslím si, že lze udělat odlitek z mosazi v dostatečné kvalitě, určitě ne v mých podmínkách. Navíc nesouhlasím s tím, že by kovový model s letovanými spoji byl odolnější, než plastový v jednom kuse, já sám kovu jako materiálu pro výrobu modelů moc neholduji, ikdyž o bočnicích z leptu jsem uvažoval sám.
Příčka v čelním okně má hranu viditelnou tak akorát, asi by to bylo nutné vidět ve skutečnosti.


Mosazna ci bronzova kopie jde udelat, ale neni to zadarmo. Az budete mit vyvoj sveho modelu hotovy v 3D, tak jen muzete zkusit dat na Shapeways a povolit jako material mosaz a bronz. Je to stara zlatnicka technologie vytavitelneho modelu. Vytiskne se to z vosku (plastu s nizkou teplotou tani). V praveku velikosti TT se z mosazi odlevaly podvozky, jeden z vyrobcu nabizel dokonce podvozky s funkcnimi pruzinami.
Ja jsem pouzil 3D tisk + odliti ve dvou pripadech prave kvuli vaze.


Já osobně bych šel do mosazné kopie, mám možnost to odlít a Vojtase jakožto autora obcházet nebudu. Pokus se sám nabídne, pak bych kastli odlil za vlastní peníze. A pokud vím, pak odlití je levnější, protože bych použil nesmrštitelnou formu a to stačí ji donést. Jako zlatník vím jak ji vyšperkovat a opracovat do jemnějších detailů.

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: ned 29 srp, 2021 8:55 pm
od vojtas
Kamarádi, já vám na rovinu řeknu, že jsem vývoj ukončil. Stavebnice by prostě byla v kompletním provedení s pojezdem pana Uhera dražší, než motoráček od MTB, kterej je sice ošklivej, ale nemusí se stavět. Prostě si nemyslím, že by tady o to byl zájem. Pokud ano, můžu s tím pokračovat, dokonce jsem přišel na to, jak tisknout opravdu čirá okna atd. Čekal jsem cenu MTB okolo čtyř tisíc, ale ve chvíli, když stojí tři, a stavebnice by stála určitě minimálně 2500...

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: ned 29 srp, 2021 10:11 pm
od Jacek
psal jsem Vám hned na první straně, že zbytečně maříte energii. Mnoho lidí už dávno přišlo na to, že pokud existuje tovární model, je ztrátou času stavět stejné vozidlo od nuly :| A nezáleží na provedení toho modelu a na cenovém rozdílu taky moc ne. Sám jsem za asi 6 roků postavil jednoho čmeláka, za další 4 roky jednoho krokodýla, přičemž většinu toho času bylo řešení pojezdu, motoru, eletroniky, osvětlení; čekání na jiné tvůrce než tohle dodají, nehledě na cestu systémem pokus-omyl. Pak se člověk ještě rád spokojí s MTB, které stačí tak říkajíc vybalit a jezdit, se světly, zvukem. Zpracováním je to s rukodělným výtvorem vždy nesrovnatelné, i když to je jaké to je... Stejně to bude s 810 od Kuehna, kdo bude řešit nějaké pididetaily a kvůli nim to stavět z ničeho.
I mě před pár lety jeden člověk řekl, že všechny ty skupované stavebnice všeho možného jednou budeme zase prodávat, ale jen zlomek z toho postavíme.

Re: Motorové vozy řady 810/M152 z 3D tisku

PříspěvekNapsal: čtv 02 zář, 2021 7:08 pm
od jafobe
vojtas píše:Kamarádi, já vám na rovinu řeknu, že jsem vývoj ukončil.


Z mého pohledu docela škoda, když už sis s tím dal tolik práce... :( Ale takový je život...

Marthin píše:
Já osobně bych šel do mosazné kopie, mám možnost to odlít a Vojtase jakožto autora obcházet nebudu. Pokus se sám nabídne, pak bych kastli odlil za vlastní peníze. A pokud vím, pak odlití je levnější, protože bych použil nesmrštitelnou formu a to stačí ji donést. Jako zlatník vím jak ji vyšperkovat a opracovat do jemnějších detailů.


Na kolik by orientačně mohlo vyjít takové odlití?