Stránka 1 z 9

Kolejiště v kanclu, segmentovka HO, žst. Podol

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 11:23 am
od Dusan
Mám v nové kanceláři volnou 4metrovou zeď kde přijdou skříňky a ještě kus místa na druhé zdi pod knihovnou. To vše ve výšce cca 120-140cm. Mám myšlenku vytvořit jako provozní dekoraci kolejiště podél zdi. I když doma jedu v eNKu, volím HO, aby se i klienti mohli pokochat :-) Nebojte, mám v "šuflíku" i varintu v eNku :-)
Hloubka segmentu max. 40 cm, pod knihovnou 25cm.
Námět, koncová stanice s remízou, st. koleje 1150,1400 a 850 mm, jedna kusá se skladištěm a dvě kusé jako volné nakládky. Stanice je úvraťová na přelomu páry a nafty, prostě klasika. Na hlavní trati osobní doprava (třebas souprava rybáků)+kratší manipuláky. Vedlejší jen solo motor, třebas M131 jako přípoj k osobnímu vlaku, ten by zajížděl "do lesa"(kulisa) a zpět. Variantou může být i nějaká "německá" ranná epocha.
SN tři koleje, jen jako přesuvna nebo systém profilů s kolejí, které se celé vyndají a otočí i s vlakem(náhrada smyčky).
Jde primárně o dekoračku u které se člověk odreaguje a možná bude rád chodit do práce, s nějakou možností provozu a posunu ve stanici. Kolejivo PECO75, vyhýbky střední, ruční přehazování s přepínáním polarity srdcovky, multimause a dva dráty. Tratě v jedné rovině, ta vedlejší by mohla mírně stoupat.
Otázkou je, zda ta úvrať už není moc, původně jsem tam měl jen vlečku. Tak co vy na to, dobrá odečitatelná položka do nákladů, né? :mrgreen:

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 11:28 am
od vmucha
Abys pak v té práci i něco udělal :lol:

Jinak ta úvrať je provozně bohatší, i když nevím jak bys pak stíhal otáčel tu "přesuvnu" :-)

V.

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 12:27 pm
od HonzaM
Když jedeš dosud v N-ku, je logičtější v něm pokračovat a neinvestovat zbytečně do jiných vozidel. Tvoji návštěvníci budou mít v tomto rozměru mnohem víc k vidění a ocení že uvidí něco, co nemá kdekdo. Mám doma obdobně umístěné N-kové kolejiště a všichni návštěvníci jsou nadšení. Ocení bohatší provoz. V Čechách je abnormální situace, rozrostlo se hodně TT v důsledku toho, že po léta nebylo v N-ku nic na úrovni. Já jsem měl štěstí, jezdil jsem poměrně často na Západ a z diet se dalo pořídit dost vozidel i materiálů na krajinu. Navíc nijak netoužím po vozidlech české provenience. Naopak v západních zemích bylo TT spíš výjimkou. Tvoje návštěvy mohou kolejiště H0 vidět třeba v Království železnic a několika podobných příležitostech, TT má kde kdo, ale N-kem ukážeš něco pro ně nového.
Budeš- li mít čas a chuť, rád Tě uvidím a vše předvedu. Napiš mi třeba SZ.

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 12:52 pm
od workous
Ahoj Honzo můžeš prezentovat tvoje N ? Stačí odkaz na foto .....pěkných kolejiště v "N" moc vidět není. Dík.
P.S. Dušane sorry za plevel :D

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 1:05 pm
od Dusan
Ahoj Honzo, znám tvé kolejiště, zrovna tak vím, že jsi "zarytý" eNkař, já jsem příznivce eNka taky. Nevymýšlím to pro klienty, primárně pro sebe. Ano, uvedl jsem, že mám návrh i v eNku, mám ho a vím, že je úplně někde jinde. Ale tohle je záležitost jiná, nad rámec a pokud mě nikdo nebo já sám sebe nepřesvědčí, že je to totální ptákovina a budu to vůbec realizovat, tak v HO.
v.mucha: jsem se bál první kdo s tím přijde, že budu 24h v práci a nic neudělám :-)))

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 1:41 pm
od HonzaM
A mohl bys také ten N-kový návrh ukázat, nebo je tajný? Nebo aspoň jako SZ?

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 1:45 pm
od HonzaM
workous píše:Ahoj Honzo můžeš prezentovat tvoje N ? Stačí odkaz na foto .....pěkných kolejiště v "N" moc vidět není. Dík.
P.S. Dušane sorry za plevel :D

Uvidíš to na www.1ku160.webnode.cz. Budeš-li mít zájem o další informace, napiš třeba SZ.

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 2:30 pm
od Adam96
HonzaM píše:Když jedeš dosud v N-ku, je logičtější v něm pokračovat a neinvestovat zbytečně do jiných vozidel. Tvoji návštěvníci budou mít v tomto rozměru mnohem víc k vidění a ocení že uvidí něco, co nemá kdekdo. Mám doma obdobně umístěné N-kové kolejiště a všichni návštěvníci jsou nadšení. Ocení bohatší provoz. V Čechách je abnormální situace, rozrostlo se hodně TT v důsledku toho, že po léta nebylo v N-ku nic na úrovni. Já jsem měl štěstí, jezdil jsem poměrně často na Západ a z diet se dalo pořídit dost vozidel i materiálů na krajinu. Navíc nijak netoužím po vozidlech české provenience. Naopak v západních zemích bylo TT spíš výjimkou. Tvoje návštěvy mohou kolejiště H0 vidět třeba v Království železnic a několika podobných příležitostech, TT má kde kdo, ale N-kem ukážeš něco pro ně nového.
Budeš- li mít čas a chuť, rád Tě uvidím a vše předvedu. Napiš mi třeba SZ.


to jsou zase citáty.... :shock: Marně hledám v Čechách tu abnormální situaci, na Moravě nic takového není a předpokládám, že u vás taky ne. TT je úplně běžné měřítko v půlce evropy. Navíc nevím, čím by mělo jeho klienty-laiky oslnit právě N více, než zbylá dvě měřítka.... vlak jako vlak. A to, že Nkem se zabývá pár posledních mohykánů ještě neznamená, že to je něco nového :)

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 3:15 pm
od JanoH0e
Nuž na kochanie je najlepšia 0. Už nad "Merkurackou" človek tak nejak "splihne", o skutočných modeloch ani nehovoriac. Pritom tento námet by sa po redukcii tam aj vošiel. Niečo podobné má : http://zeleznice-hp.webnode.cz . O germánoch nehovoriac.

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: stř 04 lis, 2015 6:10 pm
od Dusan
HonzaM píše:A mohl bys také ten N-kový návrh ukázat, nebo je tajný? Nebo aspoň jako SZ?

Rozhodně tajný není, dokonce vznikl jako první :-) Dávám ho níže jen pro ilustraci. Koncová stanice, nivelita 110, střední velikosti s námětem odbočky do dvou skrytých. SN, nivelita 0, stejného řešení po třech kolejích pro každou větev a jedna plonkovní. SN bylo nutné umístit tam kde je, tzn. v té pravé části pod knihovnou je jen obrat tratě s odkrytou částí. Je to takové kompromisní řešení, protože zády k té pravé části bude sedačka a nad ní ta knihovna na zdi. Nechce se mi zde rozvádět jak ta místnost bude finálně vypadat, ale zjednodušeně, vše co má být nejvíc na očích a obsluhováno je co nejvíce vlevo, proto i stanice se SN je takto umístěna.

Budu rád za jakoukoliv diskusi, pokud někdo chce k tématu, ale prosím neřešme tu jestli lepší N nebo HO, takových témat je tu dost.

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: čtv 05 lis, 2015 6:11 pm
od SettO
Veru tak,súhlas, Jano....

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: pát 13 lis, 2015 1:34 pm
od Dusan
Vytiskl jsem si to 1:1 a tak nějak jsem nakonec dospěl k střízlivému závěru, že normální koncová stanička v epoše 2.-3. by mohla být to pravé ořechové. Jak na čumendu, tak i na občasné "poježdění". Výsledkem jsou dvě varianty, rozdíl je jen v té vyhýbce v dopravní koleji, která umožňuje posun ke skladu i ze strany od šturcu, zase se mi moc nelíbí, že opticky dělí a krátí tu hlavní kolej.

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: pát 13 lis, 2015 2:41 pm
od JanoH0e
Námet dobrý. Rozhodne variantu A , varianta B tak "nejak" nemá prevádzkový zmysel ( 1 lokomotíva a max 1 krátky vozeň? nedáva zmysel). Manipulačnú koľaj predlžiť až na koniec panelu, trať dať do mierneho S, nech nie je tak fádna. Teda ak to bezproblémovo vyjde. Iná možnosť by bola - manipulačná koľaj vlečková, pozadie by bola polokulisa alebo foto kulisa továrne. Staničná budova môže byť polokulisa alebo žiadna na opačnej strane, tam kde je vlečky skladisko s voľnou skládkou, budova hneď u výhybky. Pokiaľ bude motorák, doporučujem pridať 1 koľaj v obvode depa, môže tam byť je ho zbrojenie a pod.

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: pát 13 lis, 2015 3:30 pm
od Dusan
Ahoj Jano,
trať do "S" na daném prostoru nepokroutím ani násilím. Jediné co lze,viz. příloha, nahradit vjezdovou vyhýbku ypsilonkou, ta má 6st. na každou stranu. Pak se i natáhne ten R600 oblouk vpravo na 90st. viditelné trati, to nevypadá zle. Jinak variánta A mi taky na oko taky připadá lepší. Tu kusou manipulační se skladem nechám takto, nechci továrnu a chci mít budovy tam kde jsou, vzadu. Za nima bude už jen pozadí. Motorák(131) asi by byl, jedna kolej k remize by se asi vešla. V tomto místě lze rozšířit panel ještě o cca 5 cm, zvážím to.
Jinak díky za připomínky, vítám to!

Re: Kolejiště v kanclu, segmentovka HO

PříspěvekNapsal: pát 13 lis, 2015 4:46 pm
od hopeter
No tak já si taky přisadím... :)
Flexi kolej by nepomohla ke zklikacení volné tratě ? Jinak i ta finta s výhybkou vypadá líp než ta příšerně rovná volná trať.
Tu manipulační kolej u skladu bych klidně přidal až do konce panelu. Může tam být volná skládka nebo ji jen tak nechat zarostlou v trávě a odložit tam nějaké vagóny.
Staniční budova by byla lepší u vjezdového zhlaví aby ti cestující neklopýtali přes výhybku a nemotali se kolem vagonů u skladu...
Nevím co je ta budova u kusé koleje směrem k vjezdovému zhlaví. Píšeš , že chceš budovy vzadu...
Jinak to vypadá hezky , v podstatě stavím něco dost podobného... :D