Stránka 37 z 40

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: čtv 14 dub, 2022 5:37 pm
od Kavka_
workous píše:místo dřevěných kolíků se dají použít kovové (samec + samička někde je tu odkaz je to nábytkové kování)


A ten odkaz je zde:
https://www.trim.cz/e-shop/spojovaci-na ... tolu-8-mm/

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: čtv 14 dub, 2022 8:57 pm
od workous
Kavka_ píše:
workous píše:místo dřevěných kolíků se dají použít kovové (samec + samička někde je tu odkaz je to nábytkové kování)


A ten odkaz je zde:
https://www.trim.cz/e-shop/spojovaci-na ... tolu-8-mm/


Ano to je ono děkuji nemohl jsem to najít :) sám mám vyzkoušené .....

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: sob 16 dub, 2022 8:08 pm
od Střelec
To vypadá pěkně. To bych moh zařadit do uvažovaného posledního projektu, který ale bude až za dloooouho, protože mi nastal prostorový problém s ukládáním stávajících výtvorů. Třímetrová nudle Líny v TT s alternativním "L" dílem (příští zimu plánuji rovný alternativní s vlečkou/odbočkou), 3,10 m nudle vlečkodráha (4 díly) v H0 a teď lokálka 3,25 m v H0 (5 dílů včetně šturců). A to uvažuju ještě o doplňkových čtvrtkruhových úsecích (univerzálních) pro H0 pro případ, že bych dostal příležitost vylézt s tím někam na plac, kde by bylo místo na dráhu trasovanou do L nebo do U (zbyly mi obloukové koleje ze stratsetu). Poslední výstava Plzeňských modulářů v tělocvičně borské hotelovky bys snesla pár mých výtvorů víceméně bez problémů.

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 18 dub, 2022 12:17 pm
od Střelec
Takže Lokálka dospěla do provozních zkoušek. Spousta detailů zatím chybí, ale to se doplní časem. Fotky obligátně nestojí za mnoho - jednak je dráha těsně u okna (jinam se nevejde), druhak si turistický kompakt dělá, co chce....

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 18 dub, 2022 12:20 pm
od Střelec
Prý se na relativně úzký modul nevejde žádná krajina. No - snažil jsem se to popřít...

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 18 dub, 2022 12:22 pm
od Střelec
A ještě pár kousků.

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 8:22 am
od rawen
Nejmenovaný šéf jisté TT modulářské sekce by ti obšírně vysvětlil, jak daleko nebo blízko mohou být stromy od trati a kolik lidí umře, když náhodou spadnou :D :lol:

Pěkný to máš!

Radek

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 8:59 am
od hank
rawen píše:...jak daleko nebo blízko mohou být stromy od trati...


6 m od osy koleje.

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 9:23 am
od Zlámalík
Sakra, to je hezký! Správná lesní atmosféra, úplně cítím ten vzduch. Dobře!!!

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 9:30 am
od milan008
Máš to moc, moc pěkné :shock:

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 12:35 pm
od hank
Odkaz na britské minikolejiště 150x30 cm ve velikosti 0:
https://yourmodelrailway.net/view_topic ... =21&page=1
Na plochu se vešel i opticky oddělený fiddleyard v podobě jednoduché segmentové výhybky.

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 2:40 pm
od jafobe
hank píše:
rawen píše:...jak daleko nebo blízko mohou být stromy od trati...


6 m od osy koleje.


I když sem tam se vyjímka taky najde, aspoň podle fotky to nevypadá ani na těch 6 metrů...

stromy1.jpg

Lomnice nad Popelkou, nalevo za výstražným křížem, ale kvůli přejezdu se tam jezdí stejně jen 10.

stromy2.jpg

Sic už kousek za hranicemi, ale ne tak daleko... Jakuszyce

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 4:14 pm
od Střelec
Prořezávací komando včas nedorazilo, asi ho zakázali aktivisti, nebo neshody s majiteli lesů.... Ostatně v reálu by těch šest metrů bylo od kmene, nebo od větví? Na Šumavě není radno vystrkovat cokoliv z okna, aby to neskončilo ve větvích a někde měly větve tendenci přistoupit za jízdy. Samozřejmě chápu, že by vzhledem k epoše a předpisům mělo být do jisté vzdálenosti od trati "golfové hřiště", ale pak bych potřeboval mnohem větší šířku dílce. U prvotního šoupaliště se s lesem nepočítalo, zato u lokálky se už kalkulovaly rozměry podle šoupaliště.
Bohužel tenhle projekt byl na hodně dlouho poslední, co se týká kompletní realizace - prostě jsem naplnil prostorovou kapacitu. Mám místo jen na pár doplňků ke stávajícím tratím. Takže se budou vylepšovat stávající kolejiště a pro "hlavní" projekt se budou hromadit díly do krabice.

Ale teď pár poznámek k materiálu:
Tvrz je na bázi stavebnice "zámecký mlýn" od Fallera, doplněné o desky dlažby a kamenných stěn od Auhagenu, kamenný most je Auhagen. Zastávka Vexlov je KB-model (s doplněným interiérem "co dům dal"), budova malého nádraží Týnec je ještě Pola (upravená), dnes to prodává Faller. Všechny kůlny (a hajzlíky) jsou od Modelscene, ploty, tunelové portály a vnitřek tunelu jsou od Nocha. Kolejivo je Peco Setrack code 100 - možná poněkud masivní, ale neperou se s ním 30-50 let staré stroje s masivními okolky. Útes s tvrzí tvoří polystyrenové jádro z čel polepené barevně upraveným korkovým pozadím do terária, boky kryje muchlací skalní tapeta od Nocha. Přechody mezi materiály jsou dodatečně doladěny barvou. Zatravněné povrchy jsou kombinací foliáží a statiky foukané z lahve, stromy a křoví směs od Bezuchy, Nocha, Heki, Jordana a prodejce, co byl jako jediný s nabídkou stromů na posledních burzách v Opletalce. Lampy na nástupištích jsou z bazaru - ve Vexlově něco z NDR, v Týnci vzhledově lehce upravené kousky firmy Kahlert, které jsou sice vhodné jako polotovar pro "naše" lampy tvarově, ale rozměrově pasují spíš k nulce než k H0 (nabízí se různé výšky).

Stromy - sériové s plastovým "podstavečkem" jsem byl nucen kvůli pevnosti uchycení upravit na zapichovací - zespodu jsem je navrtal a zalepil do nich vteřiňákem špendlík...

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: úte 19 dub, 2022 4:36 pm
od hank
jafobe píše:I když sem tam se vyjímka taky najde, aspoň podle fotky to nevypadá ani na těch 6 metrů...


Těch výjimek rapidně ubývá, protože v r. 2020 si Dobrá Správa aka SŽ(DC) po dlouholetém úsilí prolobbovala zákonné právo kácet v obvodu dráhy bez předchozího povolení orgánů ochrany životního prostředí, k velké nelibosti posledně jmenovaných, některých zákonodárců i řady samospráv.

A obvod dráhy je v současných předpisech definován šalamounsky:
Obvod dráhy je území určené územním rozhodnutím pro umístění stavby dráhy. Obvod dráhy u celostátní a regionální dráhy je vymezen svislými plochami vedenými hranicemi pozemků, které jsou určeny pro umístění dráhy a její údržbu.

U ostatních drah - tj. především vleček - je obvod dráhy vymezen svislými plochami vedenými 3 m od osy krajní koleje.

Ta problematika je složitější. SŽ(DC) bere nehorázné peníze za údajné plnění povinností, na které ve skutečnosti obecně sere, jinak by v obvodu dráhy nenechávala dorůstat dřeviny do velikosti vyžadující povolení ke kácení (obvod kmene 80 cm měřený ve výšce 130 cm). (Otázka za milión: Kam se ty prachy ztrácejí?) A pak je ještě taky problém tam, kde je ochranné pásmo dráhy (60 m od osy koleje, nejméně však 30 m od hranice obvodu dráhy) na cizích pozemcích - zejména se to týká měst a obcí, které Dobrá Správa obecně považuje za překážky nebo přímo škůdce svého snažení, zvlášť tam, kde na radnicích sedí příznivci ochrany přírody a zastánci dodržování zákonů. Pak se u vzrostlých stromů často argumentuje tzv. dopadovou vzdáleností, která ale není nijak přesně definována. V Čechistánu pak nastávají oblíbené soudní tahanice.

A přitom by stačilo definovat příslušná pásma a povinnost jejich udržování podobně jednoznačně jako třeba pro vedení velmi vysokého a vysokého napětí... Škoda mluvit.

Omlouvám se za OT.

Edit pro Střelce: No, a Šumava je výjimka z výjimek, zvlášť v hranicích NP.

Re: Micro-mini-pidi-kolajiska I

PříspěvekNapsal: ned 24 dub, 2022 2:48 pm
od Střelec
Nejen Šumava, stačí se podívat, jak se k prořezávce stavěly aktivistické spolky jako Duha nebo Děti země...

V současnosti statečně testuju vozidla - kolik se čeho vejde. Pokud bude vše co nejmenší (krátké lokomotivy a co nejkratší vozy), není problém střídat dvě třívozové soupravy a dvě lokomotivy a na kolejišti mít odstavenou ještě jednu celou soupravu + jeden vagón. Maximum je tedy cca 11 vozů, z toho většina ultrakrátkých a dva stroje do délky Br89/T3 nebo 310.0 na tomto pojezdu. Optimum je 7-9 vozů v závislosti jak na délce vozů, tak lokomotiv. Už 422.0 od Brawy se se třemi vozy "čtyřmetrového" rozvoru dostává přes námezníky (kafemlejnek se vejde na chlup), takže je lepší větší stroje provozovat jen se dvěma vozy délky standardní zetky (G10).
Co se týká provozu, patrně by bylo zajímavější místo výhybny postavit druhé nádražíčko ve stylu Týnce a dovádět s manipuláky, ale zase by byl problém s křižováním vlaků (jedna souprava by stála přes výhybky).