Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
milan ferdián píše:V minulosti jsem předpovídal pomalé přecházení z větších/pokojových stacionárních kolejišť na daleko menší. Poslední vývoj v cenových hladinách za modely hnacích strojů, vagónků,kolejivo a příslušenství, mě v mé předpovědi jen utvrzuje a potvrzuji se i slova hanka, že železniční modelářství se postupně časem opět stane jen pro movitější modeláře.
Pro ty co jsou na tom finančně slabší, mohou v našem tématu si vybrat z pestré nabídky micro a atd. kolejišť. O to více do popředí vystupují odkazy hanka na carendt a na modeláře, jako je třeba Chris Nevard. Protože pracuji na šestém díle (a už se ví, že bude společný díl), znovu jsem si jeho web.stránky prošel a zkombinoval své nápady s parkové procházky s vnučkou. Chris Nevard pracuje v modelové velikosti H0/1:87. Provozní výseky z tratí, stanic, vleček realizuje něco jako dioráma. V klidové poloze o rozměrech 1,524 x 0,406 m a s provozem o ploše 3,353 x 0,406 a tady jsem si řekl, proč objevovat ameriku, když už objevena byla.
Odkaz na Chrise od hanka už tu je, ale pro jistotu http://www.nevard.com/layouts.html. Musím upozornit, že fota bez Flickr neuvidíte.
-m-
Jirka Černý píše:Já bych nedával do nějaké úměry finanční možnosti proti velikosti kolejiště. Osobně vidím limity jen v prostorových možnostech konkrétního modeláře.
koleják píše:Jirka Černý píše:Já bych nedával do njaké úměry finanční možnosti proti velikosti kolejiště. Osobně vidím limity jen v prostorových možnostech konkrétního modeláře.
Ano, prostor je velmi důležitý, ale...
Myslím si, že v našem případě platí úměra - velké kolejiště = více peněz a malé (mini/mikro) kolejiště = méně peněz.
Jako bonus pro ty malé projekty je to, že bývají velmi brzy dokončené ( i když na kolejišti je stále co vylepšovat, takže není hotové nikdy).
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků