Micro-mini-pidi-kolajiska I

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod hank » úte 29 led, 2019 9:45 am

milan ferdián píše:Během nemoci jsem měl trochu čas být na PC a na takových plánků kolejišť jsem narazil na spoustu.Vše ale odpovídá anglickému prostředí a nevím zda by se náměty daly počeštit.
Milan


Některé určitě ano. Viz JBr a jeho šoupaliště a krabice od ukulele.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Kavka_ » úte 05 úno, 2019 9:32 pm

Honza TT píše:A teď z jiného soudku. Večer mě něco napadlo:

V letech 97 a 02 postihla Moravu i Čechy ničivá povodeň. Pro mnohé jistě tragické téma, ale pro některé třeba i zajímavá inspirace.
Kdesi se stalo že voda vzala železniční most. Při odstraňování následků a zachování dopravní obslužnosti, byla poblíž strženého mostu vybudovaní provizorní zastávka, kam dojížděk motorák. Cestující vystoupili, obešli poškozené místo po provizorní lávce a na opačném konci opět nastoupili do připravené soupravy.
(Myslím že jsem to viděl snad někde v železničním magazínu)

Slušné téma pro minikolejiště:
mikrokolejiště námět small.jpg



Pánové, mám pocit, že jsem narazil na něco, co je sice hluboko v minulosti tohoto vlákna, ale velmi mě zaujalo.
Technicky mne zajímá, zda-li taková situace obecně mohla nastat i v jiném případě - např. opravy mostu nebo něčeho podobného - stržený most povodní by musel obsahovat i poničené okolí, polehlou trávu atd... což není zrovna sexy. Nebo např. kdyby tato situace měla nastat kvůli výluce na trati, aby dojela souprava jen do stávající nebo provizorní zastávky a cestující přestoupili na autobus a souprava opět odjela zpět - to je vlastně taková koncová zastávka - ale aby to mělo šanci zůstat malý/úzký, jako uvedená myšlenka... (i když např. problém se statikou mostu jako takového by si třeba vyžádal podobné řešení i bez rozsáhlé viditelné destrukce okolí...?)
Co vy na to?
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Ivan » stř 06 úno, 2019 7:11 am

Kavka_:

neymysl to není, relativně nedávno byl případ na trati 120 Praha-Kladno, z důvodu výluky byla zřízena provizorní zastávka Praha-Gymnasijní (před Praha-Dejvice ze směru od Kladna) a vlaky zde končili.

http://www.praha.eu/public/b3/2a/3d/767 ... asijni.pdf
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 90728.html

Obrázek
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 úno, 2019 7:43 am

U Suchdola nad Odrou,dvojkolejná trať,vykolejené osobní vozy "Sobieski".V ŽM je podrobná reportáž.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Kavka_ » stř 06 úno, 2019 8:59 am

jj domnívám se, že ta havárie Sobieski je právě předlohou, na kterou narazil Honza TT v původním příspěvku. A myslím, že Praha Gymnazijní, to je přesně ten motiv, který jsem hledal... Díky, zkusím si s tím pohrát...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod JBr » stř 06 úno, 2019 9:36 am

Zastávka Gymnasijní byla zajímavá i provozně, protože byla na širé trati bez zavázání do zabezpečovacího zařízení. K dispozici byl jen telefon, kterým se volalo na Veleslavín, a aby na úsek nevjely dva vlaky najednou se řešilo "postaru", pomocí "žezla". Strojvedoucí/vlakvedoucí vlaku jedoucího dolů dostal na Veleslavíně žezlo a dokud se s ním nevrátil zpět, nemohl veleslavínský výpravčí poslat nic dolů. Jednou jsme tam jednou zůstali stát se chcíplou reginou, které nešel přehodit směr. Fíra musel nakonec zůstat na stanovišti v motoru a mladá průvodčí s telefonem nastoupila na stanoviště ve vlečňáku a "navigovala" cestou nahoru.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod jihous » stř 06 úno, 2019 11:21 am

Kavka_ píše:
Honza TT píše:A teď z jiného soudku. Večer mě něco napadlo:

V letech 97 a 02 postihla Moravu i Čechy ničivá povodeň. Pro mnohé jistě tragické téma, ale pro některé třeba i zajímavá inspirace.
Kdesi se stalo že voda vzala železniční most. Při odstraňování následků a zachování dopravní obslužnosti, byla poblíž strženého mostu vybudovaní provizorní zastávka, kam dojížděk motorák. Cestující vystoupili, obešli poškozené místo po provizorní lávce a na opačném konci opět nastoupili do připravené soupravy.
(Myslím že jsem to viděl snad někde v železničním magazínu)

Slušné téma pro minikolejiště:
mikrokolejiště námět small.jpg



Pánové, mám pocit, že jsem narazil na něco, co je sice hluboko v minulosti tohoto vlákna, ale velmi mě zaujalo.
Technicky mne zajímá, zda-li taková situace obecně mohla nastat i v jiném případě - např. opravy mostu nebo něčeho podobného - stržený most povodní by musel obsahovat i poničené okolí, polehlou trávu atd... což není zrovna sexy. Nebo např. kdyby tato situace měla nastat kvůli výluce na trati, aby dojela souprava jen do stávající nebo provizorní zastávky a cestující přestoupili na autobus a souprava opět odjela zpět - to je vlastně taková koncová zastávka - ale aby to mělo šanci zůstat malý/úzký, jako uvedená myšlenka... (i když např. problém se statikou mostu jako takového by si třeba vyžádal podobné řešení i bez rozsáhlé viditelné destrukce okolí...?)
Co vy na to?


Tato situace nastala u zastávky Spálenec na trati 197 Čičenice - Volary, kde zůstal uvězněný motor 810 v dokumentaci vedený jako drak, no po anabázi s povodněma to někdo přepsal jako vrak. Motor mohl jezdit jen Spálenec - Prachatice. Díky tomu nebyla trať v obtížných letech zrušena.
jihous
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod look23 » stř 06 úno, 2019 11:22 am

JBr píše:Zastávka Gymnasijní byla zajímavá i provozně, protože byla na širé trati bez zavázání do zabezpečovacího zařízení. K dispozici byl jen telefon, kterým se volalo na Veleslavín, a aby na úsek nevjely dva vlaky najednou se řešilo "postaru", pomocí "žezla". Strojvedoucí/vlakvedoucí vlaku jedoucího dolů dostal na Veleslavíně žezlo a dokud se s ním nevrátil zpět, nemohl veleslavínský výpravčí poslat nic dolů. Jednou jsme tam jednou zůstali stát se chcíplou reginou, které nešel přehodit směr. Fíra musel nakonec zůstat na stanovišti v motoru a mladá průvodčí s telefonem nastoupila na stanoviště ve vlečňáku a "navigovala" cestou nahoru.


Tím "žezlem" byly klíče od telefonu.


Kavka_ píše:Pánové, mám pocit, že jsem narazil na něco, co je sice hluboko v minulosti tohoto vlákna, ale velmi mě zaujalo.
Technicky mne zajímá, zda-li taková situace obecně mohla nastat i v jiném případě - např. opravy mostu nebo něčeho podobného - stržený most povodní by musel obsahovat i poničené okolí, polehlou trávu atd... což není zrovna sexy. Nebo např. kdyby tato situace měla nastat kvůli výluce na trati, aby dojela souprava jen do stávající nebo provizorní zastávky a cestující přestoupili na autobus a souprava opět odjela zpět - to je vlastně taková koncová zastávka - ale aby to mělo šanci zůstat malý/úzký, jako uvedená myšlenka... (i když např. problém se statikou mostu jako takového by si třeba vyžádal podobné řešení i bez rozsáhlé viditelné destrukce okolí...?)
Co vy na to?


Tyhle situace vznikaly po druhé světové válce v pohraničí. Vytrhaly se koleje přes hranici a na konci vznikla zastávka - např. Nové Údolí, Žacléř (dnes), Železná Ruda, donedávna Harrachov.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod hank » stř 06 úno, 2019 2:04 pm

look23 píše: Tyhle situace vznikaly po druhé světové válce v pohraničí. Vytrhaly se koleje přes hranici a na konci vznikla zastávka - např. Nové Údolí, Žacléř (dnes), Železná Ruda, donedávna Harrachov.


... jak hlásí rádio Jerevan. :lol:

Železná Ruda - když už tak město, ale ze zastávky na městě koleje pokračují dál až do společné stanice Žel. Ruda = Bay. Eisenstein, kde čára prochází středem staniční budovy a koleje přes hranice nikdy vytrhané nebyly. V Harrachově taky kolej přes hranice nikdy nevytrhali a kromě toho tam pořád bylo kolejové rozvětvení stejně jako v Novém Údolí, kde ale kolej vytrhaná byla a je. Ani Žacléř do této množiny nepatří, protože a) není přímo na státní hranici a trať tam nikdy přes čáru nevedla, b) až do 90. let to byla regulérní koncová stanice a šturcem je trať ukončena až po "racionalizačním" řádění SŽDC. A naopak v té množině nemáš jediný případ, který tam skutečně patří, a to jsou Otovice zastávka.

Ale v tomto případě jde o něco jiného, a to o krátkodobé provizorium v souvislosti s výlukou.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod look23 » stř 06 úno, 2019 6:00 pm

Mr. Rýpal byly to jen příklady na co se má tazatel zaměřit. Takže klídek a nohy v teple.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod hank » stř 06 úno, 2019 7:03 pm

look23 píše:Mr. Rýpal byly to jen příklady na co se má tazatel zaměřit. Takže klídek a nohy v teple.


Já jsem v klidu, ale tobě zřejmě dělá potíže jednoduchá logika; kromě toho zřejmě trpíš kognitivní disonancí. Ty tvoje příklady opravdu neodpovídají tomu, o čem je řeč. Napsals: "Tyhle situace vznikaly po druhé světové válce v pohraničí. Vytrhaly se koleje přes hranici a na konci vznikla zastávka - např. Nové Údolí, Žacléř (dnes), Železná Ruda, donedávna Harrachov." Tzn. žes dal 4 příklady vytrhaných kolejí přes hranice, z nichž 3 případy tomuto zadání neodpovídají. Kromě toho tazatel mluví o něčem úplně jiném, než na co mu doporučuješ zaměřit se, a to o dočasných provizóriích.

Zmýlit se může každý, ale když i přes uvedené důkazy omylu dotyčný svůj omyl obhajuje s argumentem ad hominem směřovaným k tomu, kdo na omyl upozornil, tak se z omylu stává lež. :evil:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 bře, 2019 8:01 pm

Pro srovnání plocha v N-ku s TT-ečkem.Jste mě tak trochu nakazili,tak na přání...,výkrucaj,jen mi namet ponechaj,
.....bylo vytvořeno pět minikolejišť aneb bláznivá osmička.
750 x 550 - 1
750 x 700 - 2
800 x 700 - 2
Kolejivo Fleischmann/15°
Kolejiště mají skryťáky pro dva Mn a dva MOs.Ten nejmenší pro dva MOs.

Když porovnáte kolejiště v TT,tak zjistíte,že na stejné ploše v N-ku moc nevyděláte :shock:,ale je více prostoru pro krajinu :wink:.
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod hank » čtv 28 bře, 2019 1:41 pm

Soudruzi z NDR znali pojem minikolejiště už před 35 lety, jak o tom svědčí tyto dva plánky v TT z časopisu Modell Eisenbahner, číslo 11/1985:

mini1_TT_meb_11_85.jpg


mini2_TT_meb_11_85.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Střelec » pát 29 bře, 2019 3:58 pm

Soudruzi z NDR měli údajně jakýsi sborník plánků, který se měl jmenovat "Kolejiště na čtverečním metru". Bohužel je mi znám jen z pověstí.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod hank » sob 30 bře, 2019 6:07 pm

Další námět z mého výlovu digitálního archívu Modell Eisenbahneru: Minikolejiště do kufříku, velikost N, rozměr je 480x370 mm za cenu znásilnění flexikolejiva do oblouků o poloměru 200 až 135 mm. V textu se uvádí, že základní deska je z překližky 15 mm, nejvyšší bod kolejí je 44 mm nad základní úrovní a stoupání není nikde vyšší než 45‰. Tyto parametry samozřejmě předurčují, čím tam půjde jezdit.

kofferanlage_N.jpg


Jde o přeloženou osmičku se dvěma šturcy, kde jeden šturc je pod úrovní terénu; toto uspořádání může poskytnout i jakousi částečnou iluzi skutečného provozu a nejen kroužení dokolečka dokola.

Zdroj: Modell Eisenbahner 02/1996, str. 64-65.

Po rozumné redukci velikosti budov se tam vejde i kousek krajiny. Ty budovy Whs a Schp mají být venkovské stavení, myslím, že ta redukce by se měla týkat hlavně jich a nahradil bych je strážním domkem, ale i budova zastávky EG by mohla být dle mého soudu menší.

(Poznámka: Ten letecký pohled byl takhle uřezaný už v tom žurnálu, v tiskárně se jim bohužel povedl polygrafický zmetek, takže ta výhybka do skrytého šturcu u horní hrany kolejiště tam není vidět... Snad to nicméně dá představu, co tím autor chtěl říci.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: svatopluk a 8 návštevníků