Stránka 1 z 1

Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: sob 18 led, 2025 11:48 am
od hank
Zajímavý námět na minikolejiště - karikaturu.
https://www.rmweb.co.uk/forums/topic/19 ... era-micro/

100liber1.jpg

100liber2.jpg

Téma: Nostalgická trať s krátkými minivlaky. Jenom mi tam chybí rozměry. Ale zkusil jsem si to nakreslit v TT a na 120x30 cm se to vejde s pohodlnou rezervou.
(Zdroj obrázků: Viz odkaz v textu.)

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: sob 18 led, 2025 12:52 pm
od Zlámalík
Kidně uber. 30 cm má Malá Paka i se staniční budovou uprostřed a stromky vzadu. Tohle s klidem na 20 cm hloubky max.
A jestli je to sklápěcí, tak se to složí na sebe a máš kvádřík 60x20, ten si můžeš vzít i do kufru na cesty :-)

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: ned 19 led, 2025 10:16 am
od Dovi
Díky za upoutávku.

Malá připomínka k provedení: nástupiště i nákladová rampa vypadají příliš vysoké (velká výška nad TK).

S šířkou kolejiště máte oba pravdu. Ve cvičně zvažované velikosti TT a následně pak při event. celkové délce 120 cm by podle fotky půdorysu (skoro kolmého) vycházela šířka na cca 22-24 cm.

Jinak ale britský autor Ben B použil "domácí britskou" velikost 00 - tj. hybrid, kde vozidla a často i stavby jsou v "jejich britském" měřítku 1:76,2, avšak normální rozchod ("náš" hánulkový, 16,5 mm) je v "našem" měřítku 1:87.

Rozměry tohoto díla lze proto odhadnout zhruba tak asi na 170-180 x 35 cm (plus minus).
(skoro jistě to bude méně než 200 x 40 cm)

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: ned 19 led, 2025 3:21 pm
od hank
Stran té výšky nástupiště to autor kolejiště v diskusi přiznal:

One fairly obvious problem here though, which I didn't notice until I was a bit too far along with the project; the Triang platform is way too high for the stock, a legacy of it being created in the days when Triang track had a thick moulded base. The problem with working to a tight deadline.

Je to důsledek jeho práce s bazarovým materiálem a různými navzájem nesouladnými zbytky. Perón zřejmě odněkud vyšťoural hotový a pokud měl původně pasovat k vysokému hračkovému kolejivu od Triangu, tak asi i hodně letitý... A někdo jiný to komentoval:
Everybody makes their platforms too high... :lol:

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: pon 20 led, 2025 8:22 pm
od jirka8
Malé, ale pro člověka, co má málo místa, je lepší něco než nic, že jo.

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2025 6:58 am
od Ivan
Tohle by šlo naroubovat na MSJF koncept. Kolejiště by se mohlo trochu zkrátit, ale nabralo do šířky..

Provoz by mohl být trochu zajímavější.

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2025 10:24 am
od Střelec
Při použití kolejiva Peco Setrack (H0) by se to mohlo vejít na 160x30, ale spíš na 200x30 (dva metrové kusy), aby se vlezly klasické soupravy o dvou vozech rozměru klasické zetky + lokomotiva cca rozměrů T3 od FLM/Roco. Nebo něco mini (KöF nebo dvounápravová pára Roco) a tři ultrakrátké vozy. Pokud bude materiál, tak by se to dalo koukatelně udělat do dvou měsíců, mou oblíbenou low-cost metodou s ručním ovládáním výhybek táhly i rychleji. Staveb je minimum, asi by stačilo pár dřevěných bud a plotů MSC. Cenově to v low-cost verzi odhaduji do cca 5000,- bez vozidel (kolejivo Peco podražilo - hlavně výhybky, počítám i kupovanou zeleň a stavebnice staveb). Provozně to vidím na dvě lokomotivy a čtyři až osm vozů v závislosti na jejich délce.

Pravá polovina je schématicky ekvivalent Ladovské zimy, levá víceméně odpovídá výhybně/zastávce na Lokálce, takže by se asi vešly i větší budovy, než jen boudy MSC.

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2025 10:33 am
od rawen
:D teda nevím, ale do toho velikostního rámce dostanete i typický staniční námět.
Cena je samozřejmě odvislá od technologie a času, který (ne)musíte monetizovat.

Radek

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2025 11:41 am
od Střelec
Tady jde o iluzi jízdy odněkud někam + trochu šíbování. Staniční motiv na stejné ploše je bohužel jen o šíbování.

Re: Kolejiště za 100 liber

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2025 4:27 pm
od hank
No, kdybyste si to přečetli celé, tak byste zjistili, že hlavním parametrem, kterým se stavitel kolejiště řídil, byla právě cena < 100 GBP. Takže využil vlastních předpotopních zásob ve stylu kontinentálních souprav Start a úlovků ze všelijakých výprodejů, bazarových a výstavních hrabáren apod.
Není to nic objevného, jenom je zdůrazněno, že tento námět - muzejní dráha z "embryonálního" období britských preserved and heritage railways - umožňuje a) modelovat jednoduché mírně zchátralé poměry bez pořádných pozemních staveb a jen s provizorním provozním i návštěvnickým zázemím, b) provozovat eklektickou směsku vozidel "každý pes jiná ves", tak jak se to mohlo sejít právě na začínající muzejní dráze založené nadšenými amatéry bez řádné koncepce i peněz... A dvě koncové stanice oddělené jen mostem simulujícím neexistující spojovací trať jsou přesně to, čemu James Hilton říká "caricature".

Ostatně připomínám další Jimovu mantru: Stavitelé minikolejišť nestavějí modely železnice, ale modelovou železnici... :wink: