Stránka 1 z 1

TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: sob 01 čer, 2024 6:55 pm
od jirmicz
Na chalupě jsem našel hrnec. Takže padla volba na zimu. Tentokrát to bylo bez řezání hrnce. Pouze dovnitř polystyren, znásilnit tam kruh z Kuehn kolejiva a šlo se na věc. Ještě to není úplně na konci a blíží se to. Foto: https://www.rajce.idnes.cz/jirmicz23/al ... imni-hrnec

Re: TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: sob 01 čer, 2024 7:22 pm
od hank
jirmicz píše:Na chalupě jsem našel hrnec. Takže padla volba na zimu. Tentokrát to bylo bez řezání hrnce. Pouze dovnitř polystyren, znásilnit tam kruh z Kuehn kolejiva a šlo se na věc. Ještě to není úplně na konci a blíží se to. Foto: https://www.rajce.idnes.cz/jirmicz23/al ... imni-hrnec


Jaký je průměr toho kruhu?

Re: TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2024 12:17 pm
od jirmicz
Průměr hrnce je 41cm a kolejí je asi 32cm. Takže poloměr cca 160. Zatím jsem na tom zkoušel Kalugu a ta to dává sama obstojně. BR 80 už má trochu problémy, ale ta má svoje místo v letním hrnci.

Re: TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2024 2:08 pm
od hank
Tohle a tohle asi znáš. Jenom podotknu, že jsem to zkoušel na r=180 mm, ale většina z uvedeného by ti měla jezdit i na 160 mm.

Re: TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2024 6:02 pm
od hank61
Jen mě napadá otázka v souvislosti s provozem 4 nápravových TT lokomotiv. Vydrží tyhle extrémní poloměry kardany? Jinak já jsem v HO měl poloměry R250 a jezdila mi tam v pohodě i M240. Problém byly pouze nárazníky u některých vozů, které šly po vnitřní straně oblouku na sebe, nebo ze i zasekly a pak došlo k vykolejení vozu. Krátké uhláky, zetky apod. fungovaly bez problémů. To by ale patrně vyřešily delší spřáhla. :wink:

Re: TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2024 6:41 pm
od Zlámalík
Pokud se ten podvozek vytočí tak daleko do strany kvůli kastli a jiným překážkám, pak myslím, že ano. Nevšiml jsem si u ničeho, že by prvně drhnul kardan.

Re: TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2024 4:59 am
od hank61
Zlámalík píše:Pokud se ten podvozek vytočí tak daleko do strany kvůli kastli a jiným překážkám, pak myslím, že ano. Nevšiml jsem si u ničeho, že by prvně drhnul kardan.


Nemám vyzkoušeno, ale předpokládám, že pro R180 by se musely podvozky otáčet více, než dovoluje nastavení na sériově vyráběném modelu.

Re: TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2024 6:52 am
od hank
hank61 píše:
Zlámalík píše:Pokud se ten podvozek vytočí tak daleko do strany kvůli kastli a jiným překážkám, pak myslím, že ano. Nevšiml jsem si u ničeho, že by prvně drhnul kardan.


Nemám vyzkoušeno, ale předpokládám, že pro R180 by se musely podvozky otáčet více, než dovoluje nastavení na sériově vyráběném modelu.


Já jsem hektora i bangli zkoušel jenom jednorázově, ale popravdě řečeno, nikdy by mě to samotného ani nenapadlo, kdyby tady kolega kavka nadšeně nereferoval o tom, jak překvapivě dobře mu jezdí na jeho minikolejištích Zbednice a Nekly, kde má dokonce r=150 mm. Teď už je zase o dost let vyšší letopočet, tak se s námi třeba podělí o zkušenosti, jak zvládají běžný provoz.

Re: TT zimní hrnec

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2024 6:31 pm
od Kavka_
hank píše:... mu jezdí na jeho minikolejištích Zbednice a Nekly, kde má dokonce r=150 mm. Teď už je zase o dost let vyšší letopočet, tak se s námi třeba podělí o zkušenosti, jak zvládají běžný provoz.

Ano, jsme o pár let později a zkušenosti přibyly. Jak Hektor (Zbednice), tak Kocour (Nekly), mají karouceno za tu dobu každý v součtu něco kolem dvou hodin (na občasné ježdění), takže jediné co mohu s jistotou říci je, že jim toto občasné ježdění nijak neublížilo (preventivně je obracím). Nemění se jejich zvuk a ani vizuálně se na nich žádný problém neobjevuje. Desítky hodiny mají najěžděné M152/810 také bez problému, ovšem to je konstrukčně něco úplně jiného:) (motoráky, jak to vypadá, více špiní kolejnice)