Malý prostor-rada

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Malý prostor-rada

Příspěvekod Vpj111 » stř 10 dub, 2024 4:54 pm

Ahojte,chtěla bych poradit zda má cenu udělat malou železnici,když mám místo buď 90x40 cm nebo 115x45?
Chtěla jsem primárně tvořit krajinu a scenérii,ale nechci aby to bylo takové " nudné". Spíše jsem uvažovala nad tratí dokola,aby člověk nemusel hlídat dojezd na druhé straně. Jsem úplný začátečník a vůbec nemám představu :(. Původně jsem chtěl velikost TT,ale to by bylo asi úplně nereálné.Dekuji moc za případné rady ;).
Vpj111
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 07 dub, 2024 5:53 pm

Re: Malý prostor-rada

Příspěvekod jirmicz » stř 10 dub, 2024 6:36 pm

Šířka je na TT dosti malá. Ikdyž mám v TT například hrnec kde je poloměr oblouku asi 20cm a něco málo tam může kroužit. Ale určitě to nebude rychlík či dlouhý náklad. Stačí projet tady fórum v sekci mini kolejiště a určitě tam bude nějaká inspirace.
jirmicz
 
Příspěvky: 235
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: Malý prostor-rada

Příspěvekod hank » stř 10 dub, 2024 6:41 pm

Vpj111: Na to tady máme celé dlouhatánské téma o minikolejištích. A jestli vládneš angličtinou, zkus třeba tohle nebo toto. Nebo taky náš oblíbený e-zine - ke stažení zdarma je na uvedené adrese už 12 čísel.

Edit: Jimu Hiltonovi se všechna jeho minikolejiště v britské velikosti 00 (měřítko 1:76, rozchod jako H0, tj. 16,5 mm) vejdou na 100x25 cm nebo například na nudlovité IKEácké poličky např. 55x10 cm. Viz jeho blog tady, např. zde, tady nebo tuná.

Edit II: Někteří z nás experimentovali v TT s extrémně malými poloměry oblouků < 200 mm. V tomto vláknu jsou výsledky včetně přehledu hnacích vozidel, která to zvládají.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6118
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Malý prostor-rada

Příspěvekod marian_r » stř 10 dub, 2024 6:55 pm