od JiriKTT » pon 10 říj, 2022 6:13 pm
Drátovody jsou tvořeny rovnými úseky tvořenými dráty na kladkách, kde je povoleno odbočení jen pár stupňů a odbočnými body, kde je potřebná část drátu nahrazena řetězem pohybujícím se po odbočné kladce. S ohledem na mechanický odpor je snaha, aby drátovod vedl co nejpříměji, což samozřejmě většinou nelze zcela splnit. Ze stavědla vycházejí drátovody ze sklepa, většinou je před budovou stavědla šachta krytá plechem, odkud vedou drátovody ve společných drátovodných trasách. V obovodu stanice jsou ve žlabech v zemi. Po určitých místech jsou obdélníkové plechové kryty pod kterými jsou napínače a čvercové, kde jsou odbočné kladky. Mimo obvod výhybek jsou drátovody nad zemí na sloupcích. Drátovod se může i vracet, třeba vede od stavědla podél výhybky, před výhybkou přejde pod kolejí a vrátí se zpět k přestavníku nebo závorníku. Přechody kolejí jsou v mezipražcových polích v plechových žlabech. Pod silnicí nebo nástupištěm jsou v trubkách nebo žlabech. Pokud je takto zakrytá trasa dlouhá, tak po určitých místech jsou plechem zakrytá okna nad kladkami nebo odbočnými body. Vjezdová návěstidla a jejich předvěsti mají většinou kousek od návěstidla vložen pákový dotahovač, který zajišťuje správnou činnost návěstidla při různém napnutí drátovodu vlivem teploty nebo přetržení. Mezi dotahovačem a návěstidlem už je pouze krátký kousek rovného drátovodu. V případě tohoto kolejiště dotahovač nebude.
TT, DR5000