Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm
Napsal: úte 30 srp, 2022 6:46 pm
Zdravím všechny, po delší době jsem se konečně dostal alespoň k troše modelařiny.
Vstupním omezením, které jsem protentokrát pro svůj projekt nalezl, je plastový kufr na bourací kladivo, jehož pět exemplářů se aktuálně nachází v mém sklepě:
Velikost volné plochy uvnitř je 60x40 cm, celková výška cca 13-14 cm. Vzhledem k počtu mých realizací na podobné ploše jsem nechtěl jít znovu podobnou cestou a raději jsem se rozhodl pro rozdělení na dva segmenty, což by umožnilo provoz na obloucích normálních poloměrů. Po několikerých zkouškách jsem volil z mých oblíbených MSFJ plánků a sice MSFJ 5, kombinovaný na levé straně s MSFJ 1. Tedy takto:
Celkové pojetí bude na rozdíl od Milanových plánků méně romantické a krajinářské, vpravo zvolím zastávku u průmyslového areálu, předělem bude silniční nadjezd a vpravo pak zatím nespecifikovaný "rub" městské zástavby, s tím že zřejmě zachovám stavědlo a návěsti na odbočce. Pozadí bych rád posunul až za horní kolej a tu pak maskoval zástavou - uvidíme, jak tahle část uzraje.
Předěl segmentů jsem volil vzhledem k potřebě rozdělení na stejné díly za prostřední výhybku, délku kolejí jsem přidal za výhybkami na cca 22-23 cm, aby se potenciálně vešel i velký motorový vůz (840, 854, 850).
Bojoval jsem s výrobou základnách panelů (zaboha jsem se k tomu nemohl dokopat), až jsem našel v levných knihách prodávaný "ozdobný tác" v absolutně ideální velikosti 20x60 cm a výšce cca 2,8 cm. Vybral jsem dva nejrovnější a zakoupil. Zde jsou:
Ke spojení segmentů jsem použil canon konektor a středící kolíčky k rozkládacím stolům, jak mne naučila zdejší komunita...
Vstupním omezením, které jsem protentokrát pro svůj projekt nalezl, je plastový kufr na bourací kladivo, jehož pět exemplářů se aktuálně nachází v mém sklepě:
Velikost volné plochy uvnitř je 60x40 cm, celková výška cca 13-14 cm. Vzhledem k počtu mých realizací na podobné ploše jsem nechtěl jít znovu podobnou cestou a raději jsem se rozhodl pro rozdělení na dva segmenty, což by umožnilo provoz na obloucích normálních poloměrů. Po několikerých zkouškách jsem volil z mých oblíbených MSFJ plánků a sice MSFJ 5, kombinovaný na levé straně s MSFJ 1. Tedy takto:
Celkové pojetí bude na rozdíl od Milanových plánků méně romantické a krajinářské, vpravo zvolím zastávku u průmyslového areálu, předělem bude silniční nadjezd a vpravo pak zatím nespecifikovaný "rub" městské zástavby, s tím že zřejmě zachovám stavědlo a návěsti na odbočce. Pozadí bych rád posunul až za horní kolej a tu pak maskoval zástavou - uvidíme, jak tahle část uzraje.
Předěl segmentů jsem volil vzhledem k potřebě rozdělení na stejné díly za prostřední výhybku, délku kolejí jsem přidal za výhybkami na cca 22-23 cm, aby se potenciálně vešel i velký motorový vůz (840, 854, 850).
Bojoval jsem s výrobou základnách panelů (zaboha jsem se k tomu nemohl dokopat), až jsem našel v levných knihách prodávaný "ozdobný tác" v absolutně ideální velikosti 20x60 cm a výšce cca 2,8 cm. Vybral jsem dva nejrovnější a zakoupil. Zde jsou:
Ke spojení segmentů jsem použil canon konektor a středící kolíčky k rozkládacím stolům, jak mne naučila zdejší komunita...