Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod hank » pon 10 říj, 2022 4:27 pm

Návěstidla by si ve tvém případě stavěl výpravčí sám. Od stavědel na zhlavích by šly drátovody jen k výhybkám.

Ano, k předvěsti vedou dráty zvlášť. Ale předvěst může být v některých případech trvale na výstrahu a vůbec se nemusí obsluhovat. Ke konci provozu mechanických návěstidel se to takhle leckde běžně dělalo.

Edit: Jo moment, ona to není stanice, ale odbočka...?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod Kavka_ » pon 10 říj, 2022 4:53 pm

hank píše:Edit: Jo moment, ona to není stanice, ale odbočka...?

Jj, odbočka :)

vojtas píše:Nevyfotil bys to celé složené zezhora?

OK, jedna rychlá zde:
KUFR MSFJ 1-5 17.jpg
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod hank » pon 10 říj, 2022 5:21 pm

No jo... Drátovody můžou jít do oblouku nebo i "za roh", ale do protisměru ne.

Ale mohu se samozřejmě mýlit.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod JiriKTT » pon 10 říj, 2022 6:13 pm

Drátovody jsou tvořeny rovnými úseky tvořenými dráty na kladkách, kde je povoleno odbočení jen pár stupňů a odbočnými body, kde je potřebná část drátu nahrazena řetězem pohybujícím se po odbočné kladce. S ohledem na mechanický odpor je snaha, aby drátovod vedl co nejpříměji, což samozřejmě většinou nelze zcela splnit. Ze stavědla vycházejí drátovody ze sklepa, většinou je před budovou stavědla šachta krytá plechem, odkud vedou drátovody ve společných drátovodných trasách. V obovodu stanice jsou ve žlabech v zemi. Po určitých místech jsou obdélníkové plechové kryty pod kterými jsou napínače a čvercové, kde jsou odbočné kladky. Mimo obvod výhybek jsou drátovody nad zemí na sloupcích. Drátovod se může i vracet, třeba vede od stavědla podél výhybky, před výhybkou přejde pod kolejí a vrátí se zpět k přestavníku nebo závorníku. Přechody kolejí jsou v mezipražcových polích v plechových žlabech. Pod silnicí nebo nástupištěm jsou v trubkách nebo žlabech. Pokud je takto zakrytá trasa dlouhá, tak po určitých místech jsou plechem zakrytá okna nad kladkami nebo odbočnými body. Vjezdová návěstidla a jejich předvěsti mají většinou kousek od návěstidla vložen pákový dotahovač, který zajišťuje správnou činnost návěstidla při různém napnutí drátovodu vlivem teploty nebo přetržení. Mezi dotahovačem a návěstidlem už je pouze krátký kousek rovného drátovodu. V případě tohoto kolejiště dotahovač nebude.
TT, DR5000
JiriKTT
 
Příspěvky: 105
Registrován: stř 12 led, 2011 7:25 pm

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod JiriKTT » pon 10 říj, 2022 6:24 pm

Ještě doplním:
na výhybkách jsou buď přestavníky nebo závorníky nebo oboje. Záleží na rychlosti, vzdálenosti od stavědla a způsobu obsluhy. Ke každému přestavníku vede vždy samostatný drátovod. Závorníky výhybek (nebo výhybky a výkolejky), které tvoří spojku, můžou být na společném drátovodu.
Přestavník je buď na stejné straně vedle závorníku nebo jsou přestavník a závorník proti sobě.
TT, DR5000
JiriKTT
 
Příspěvky: 105
Registrován: stř 12 led, 2011 7:25 pm

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod hank » pon 10 říj, 2022 6:26 pm

JiriKTT: Tak mu zkus namalovat, kudy bys to vedl...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod JiriKTT » pon 10 říj, 2022 7:24 pm

K návěstidlům bych použil červenou variantu, k výhybce a předpokládanému vjezdu a předvěsti tímto směrem bych použil fialovou trasu.
TT, DR5000
JiriKTT
 
Příspěvky: 105
Registrován: stř 12 led, 2011 7:25 pm

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod Zlámalík » úte 11 říj, 2022 10:02 am

Jů, to je správnej průmyslovej boršus, už se těším, kam se to vyvine!
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod Kavka_ » pát 14 říj, 2022 12:01 pm

Ještě k návěstidlům - chápu to správně tak, že k návěstidlu přidám odbočnou šachtu v těsné blízkosti návěstidla rovnoběžně s kolejemi? Nebo kolmo, tedy směrem ke kolejím? (viz srovnání na obrázku níže - ted pravá nebo levá? drátovod povede každopádně směrem ke kolejím...)
KUFR MSFJ 1-5 19.jpg
KUFR MSFJ 1-5 19.jpg (187.04 KiB) Zobrazeno 3210 krát


Pak jsem si načrtnul tunel, pěknej, betonovej a pak jsem na to koukal, betonový zkosený portál a mechanická návěstidla - to k sobě asi moc nejde, co? Nebo by to snad prošlo?
KUFR MSFJ 1-5 18.jpg


S díky za vaše názory...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod Dusan » pát 14 říj, 2022 12:21 pm

No, mechaniky jsou dnes stále v provozu, stejně tak jsou dnes i betonový roury,... tak když se Ti to líbí, proč ne :wink:
Mě teda vůbec ne, ale to je tak vše co s tím můžu dělat :mrgreen:
Jinak pěkný projekt, ať se daří
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod Zlámalík » pát 14 říj, 2022 1:09 pm

Myslím, že při stavbě toho betonovýho tunelu by staveniště "zmasakrovalo" i ty mechaniky, takže bych volil portál kamenný.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod Kavka_ » pát 14 říj, 2022 2:14 pm

Zlámalík píše:Myslím, že při stavbě toho betonovýho tunelu by staveniště "zmasakrovalo" i ty mechaniky, takže bych volil portál kamenný.

Taky mi to tak vychází... :| Nj, asi to bude fakt vhodnější...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod Kavka_ » stř 26 říj, 2022 8:30 pm

Pozvolna pokračuji ve výstavbě. Pravá strana získala nástupiště a pozvolna jsem vytvaroval most přes trať. Většina částí je zatím odnímatelná...
KUFR MSFJ 1-5 20.jpg

KUFR MSFJ 1-5 21.jpg

KUFR MSFJ 1-5 22.jpg

Na straně levé pojmu tunelový portál zřejmě jako Říkovský tunel IV (https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/17/1 ... .jpg?ver=0)
Portál samotný se tak schová za předsazenou římsu... uvidíme.
Mějte se!
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod vojtas » čtv 27 říj, 2022 11:11 am

Mě tam hrozně vadí to zarážedlo. Myslím, že pointou tohohle kolejiště je, že má působit, jako by trať pokračovala dál. Odkud by se pak taky dostal vlak na tu vlečku nad zastávkou, když trať tím směrem není?
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

Příspěvekod Dusan » čtv 27 říj, 2022 12:29 pm

Proč ty schody od stavědla k silnici nahoru ??? To bych zrušil, nechal jen vyšší terén než úroveň vlevo od náspu, opěrku úměrně tomu protáhnul k předku panelu, nasadil bych zeleninu s nějakými nálety. Ať je na tu veksli přes křoví pěkně vidět :-) Takhle to opticky zavíráš..... 8)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků