Stránka 1 z 1

N pro radost

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2022 8:05 pm
od Ollaff
Ahoj, po letech si chci postavit něco pro radost, malé N. Stavět budu až tak za půl roku, ale příprava probíhá. Mrkněte na návrh, určitě tam budou chyby. Provoz řízený PC, komplet DCC. Vše kolem roku 1970.

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 8:01 am
od milan ferdián
Bylo by dobré napsat typ kolejiva. Můj tip je PECO/STREAMLINE/CODE55/10°.
-m-

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 8:10 am
od HonzaM
milan ferdián píše:Bylo by dobré napsat typ kolejiva. Můj tip je PECO/STREAMLINE/CODE55/10°.
-m-

Je to zřejmé z označení - například výhybka SL-E391F je PECO Code55, 300F je flexi Code55. Majitel zjevně dává přednost modelovému vzhledu.

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 8:23 am
od Pavel-HP
HonzaM - ty jsi holt nejostřejší tužka v "penále".

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 8:28 am
od Dusan
HonzaM píše:
milan ferdián píše:Bylo by dobré napsat typ kolejiva. Můj tip je PECO/STREAMLINE/CODE55/10°.
-m-

Je to přece zřejmé z označení - například výhybka SL-E391F nemůže být nic jiného než PECO Code55, 300F je flexi Code55. Majitel dává přednost modelovému vzhledu.

Ano, je to zřejmé, i já to chápu z označení, protože mám WT. Sousta jiných, co k tomu mohou něco plodného říci a poradit, což je prioritní zájem autora, ho nepoužívá, takže Milanova připomínka je zcela na místě. Opět tvůj příspěvek vnímám jako "vysírací". Omlouvám se za vulgaritu, ale já kverulantsví nesnáším :cry:

Za mě bych jen zvážil třeba přidat cca 5cm na šíři panelu, těch 580mm je na hraně. Pokud to je možné. A ještě na dostatečný prostor nad skrytou částí (SN), aby tam bylo dost místa. Nad SN jsou plánovány vyhýbky s přestavníky, tak aby se tam vešly ruce.

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 9:56 am
od Sandy
1./ Oblast pily bych udělal minimálně jako výhybnu.
2./ Souběh tratí vlevo bych se pokusil oddálit
3./ Manipulační kolej vlevo nahoře bych zrušil nebo přesunul na "spodní" kolej. Prodloužily by se koleje ve stanici (posunutím zhlaví).
4./ Skládku kulatiny bych udělal jako dopravnu (stanici). Mohl by tam pendlovat nějaký motor k "pile".

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 10:30 am
od Zlámalík
HonzaM píše:
milan ferdián píše:Bylo by dobré napsat typ kolejiva. Můj tip je PECO/STREAMLINE/CODE55/10°.
-m-

Je to přece zřejmé z označení - například výhybka SL-E391F nemůže být nic jiného než PECO Code55, 300F je flexi Code55. Majitel dává přednost modelovému vzhledu.

https://www.youtube.com/watch?v=Cg6B-M_Q9Sc :D

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 10:42 am
od Ivan
Můžeš prosím osvětlit souběh tratí v oblouku? Má to být vlečka? Pak by bylo přirozenější, kdyby byla odbočka hned na zhlaví stanice.

Ještě jeden tip, zkus si tam doplnit nějaké budovy a přijezdovou komunikaci, ono to je docela natěsno (ale netvrdím, že to tam nějak nepůjde nacpat).

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 11:23 am
od Zlámalík
Pár připomínek z praxe:
- mít něco rovnoběžně s okrajem a ještě těsně u něj není dobré. Vzhled, riziko pádu atd.
- to samé platí pro tu zadní kolej - je strašně dlouhá a "nic se na ní neděje", navíc tam, kde je vzadu těsně u okraje, za ni nedáš žádné stromy, nic.
- jak píše Ivan, tuto kolej bych odbočil z levého zhlaví horní stanice, nedává smysl, aby vedla souběžně s tratí až do odbočky u peletárny, kdo a proč by to stavěl? A nebo pokud to má být samostatná trať/vlečka, měla by i samostatně vést, aby to vypadalo, že vede jiným terénem než trať. Chápu, bude problém s výškama pod nakládkou dřeva.
- ten mostek na pravém zhlaví je tam na co, když je vedle něj kusá kolej?

Návrh, možná blbý:
- stanici mírně víc vzpříčit (viz modrá osa stanice na obrázku níže) a výpravní budovu dát na přední stranu
- za stanicí by mohl být takový ten drážní binec, skládková plocha atd. (jen pozor na zapojení výtopny, ne ze skládkové koleje)
- nakládku dřeva odbočit z levého zhlaví a asi s ní tolik nestoupat, proto je i oddálená vpravo od rohu, aby nekolidovala s tunelem
- dole tím pádem bude možné ubrat počet kolejí u peletárny
- portál dolního tunelu předsunout víc doleva, aby nešly obě tratě souběhem do obou portálů (když vlak jede ze stanice na jinou stranu, měly by i tunely vést jinam)

Určitě to není ideální, jen nápad k diskuzi.

Snímek obrazovky 2022-01-10 121020.jpg

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 11:24 am
od Ove
jen pro tvojí představu, jak bude vypadat ten oblouk, se můžeš podívat na obdobné kolejiště, co jsem si postavil pro sebe…
Já mám ale plánuji dvojnásobnou délku

viewtopic.php?f=1&t=13265

Re: N pro radost

PříspěvekNapsal: pon 10 led, 2022 11:39 am
od Ollaff
Dík za připomínky, vyjádřil se postupně ke všemu. Ale chci reagovat na připojení vlečky do levého zhlaví. Bude prakticky omezovat hlavní trať a navazuje na klesání. Souběžná vlečka s tratí není nic co se nevyskytuje.