N pro radost

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

N pro radost

Příspěvekod Ollaff » ned 09 led, 2022 8:05 pm

Ahoj, po letech si chci postavit něco pro radost, malé N. Stavět budu až tak za půl roku, ale příprava probíhá. Mrkněte na návrh, určitě tam budou chyby. Provoz řízený PC, komplet DCC. Vše kolem roku 1970.
Přílohy
navrh111.jpg
navrh11.jpg
navrh1.jpg
Ollaff
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 09 led, 2022 6:50 pm

Re: N pro radost

Příspěvekod milan ferdián » pon 10 led, 2022 8:01 am

Bylo by dobré napsat typ kolejiva. Můj tip je PECO/STREAMLINE/CODE55/10°.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: N pro radost

Příspěvekod HonzaM » pon 10 led, 2022 8:10 am

milan ferdián píše:Bylo by dobré napsat typ kolejiva. Můj tip je PECO/STREAMLINE/CODE55/10°.
-m-

Je to zřejmé z označení - například výhybka SL-E391F je PECO Code55, 300F je flexi Code55. Majitel zjevně dává přednost modelovému vzhledu.
Naposledy upravil HonzaM dne úte 11 led, 2022 6:42 pm, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: N pro radost

Příspěvekod Pavel-HP » pon 10 led, 2022 8:23 am

HonzaM - ty jsi holt nejostřejší tužka v "penále".
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: N pro radost

Příspěvekod Dusan » pon 10 led, 2022 8:28 am

HonzaM píše:
milan ferdián píše:Bylo by dobré napsat typ kolejiva. Můj tip je PECO/STREAMLINE/CODE55/10°.
-m-

Je to přece zřejmé z označení - například výhybka SL-E391F nemůže být nic jiného než PECO Code55, 300F je flexi Code55. Majitel dává přednost modelovému vzhledu.

Ano, je to zřejmé, i já to chápu z označení, protože mám WT. Sousta jiných, co k tomu mohou něco plodného říci a poradit, což je prioritní zájem autora, ho nepoužívá, takže Milanova připomínka je zcela na místě. Opět tvůj příspěvek vnímám jako "vysírací". Omlouvám se za vulgaritu, ale já kverulantsví nesnáším :cry:

Za mě bych jen zvážil třeba přidat cca 5cm na šíři panelu, těch 580mm je na hraně. Pokud to je možné. A ještě na dostatečný prostor nad skrytou částí (SN), aby tam bylo dost místa. Nad SN jsou plánovány vyhýbky s přestavníky, tak aby se tam vešly ruce.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N pro radost

Příspěvekod Sandy » pon 10 led, 2022 9:56 am

1./ Oblast pily bych udělal minimálně jako výhybnu.
2./ Souběh tratí vlevo bych se pokusil oddálit
3./ Manipulační kolej vlevo nahoře bych zrušil nebo přesunul na "spodní" kolej. Prodloužily by se koleje ve stanici (posunutím zhlaví).
4./ Skládku kulatiny bych udělal jako dopravnu (stanici). Mohl by tam pendlovat nějaký motor k "pile".
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: N pro radost

Příspěvekod Zlámalík » pon 10 led, 2022 10:30 am

HonzaM píše:
milan ferdián píše:Bylo by dobré napsat typ kolejiva. Můj tip je PECO/STREAMLINE/CODE55/10°.
-m-

Je to přece zřejmé z označení - například výhybka SL-E391F nemůže být nic jiného než PECO Code55, 300F je flexi Code55. Majitel dává přednost modelovému vzhledu.

https://www.youtube.com/watch?v=Cg6B-M_Q9Sc :D
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1830
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: N pro radost

Příspěvekod Ivan » pon 10 led, 2022 10:42 am

Můžeš prosím osvětlit souběh tratí v oblouku? Má to být vlečka? Pak by bylo přirozenější, kdyby byla odbočka hned na zhlaví stanice.

Ještě jeden tip, zkus si tam doplnit nějaké budovy a přijezdovou komunikaci, ono to je docela natěsno (ale netvrdím, že to tam nějak nepůjde nacpat).
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: N pro radost

Příspěvekod Zlámalík » pon 10 led, 2022 11:23 am

Pár připomínek z praxe:
- mít něco rovnoběžně s okrajem a ještě těsně u něj není dobré. Vzhled, riziko pádu atd.
- to samé platí pro tu zadní kolej - je strašně dlouhá a "nic se na ní neděje", navíc tam, kde je vzadu těsně u okraje, za ni nedáš žádné stromy, nic.
- jak píše Ivan, tuto kolej bych odbočil z levého zhlaví horní stanice, nedává smysl, aby vedla souběžně s tratí až do odbočky u peletárny, kdo a proč by to stavěl? A nebo pokud to má být samostatná trať/vlečka, měla by i samostatně vést, aby to vypadalo, že vede jiným terénem než trať. Chápu, bude problém s výškama pod nakládkou dřeva.
- ten mostek na pravém zhlaví je tam na co, když je vedle něj kusá kolej?

Návrh, možná blbý:
- stanici mírně víc vzpříčit (viz modrá osa stanice na obrázku níže) a výpravní budovu dát na přední stranu
- za stanicí by mohl být takový ten drážní binec, skládková plocha atd. (jen pozor na zapojení výtopny, ne ze skládkové koleje)
- nakládku dřeva odbočit z levého zhlaví a asi s ní tolik nestoupat, proto je i oddálená vpravo od rohu, aby nekolidovala s tunelem
- dole tím pádem bude možné ubrat počet kolejí u peletárny
- portál dolního tunelu předsunout víc doleva, aby nešly obě tratě souběhem do obou portálů (když vlak jede ze stanice na jinou stranu, měly by i tunely vést jinam)

Určitě to není ideální, jen nápad k diskuzi.

Snímek obrazovky 2022-01-10 121020.jpg
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1830
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: N pro radost

Příspěvekod Ove » pon 10 led, 2022 11:24 am

jen pro tvojí představu, jak bude vypadat ten oblouk, se můžeš podívat na obdobné kolejiště, co jsem si postavil pro sebe…
Já mám ale plánuji dvojnásobnou délku

viewtopic.php?f=1&t=13265
Uživatelský avatar
Ove
 
Příspěvky: 577
Registrován: sob 18 srp, 2018 7:14 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: N pro radost

Příspěvekod Ollaff » pon 10 led, 2022 11:39 am

Dík za připomínky, vyjádřil se postupně ke všemu. Ale chci reagovat na připojení vlečky do levého zhlaví. Bude prakticky omezovat hlavní trať a navazuje na klesání. Souběžná vlečka s tratí není nic co se nevyskytuje.
Ollaff
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 09 led, 2022 6:50 pm


Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků