Uvrať v lesích a kopcích.....

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Zlámalík » čtv 06 led, 2022 12:07 pm

Když jsem tady byl zmíněný, tak si taky "přisadím". Byl bych rozhodně pro návrh číslo 2. Důvod - provozně vyhovující levé zhlaví. Když dáš totiž trojcestnou doleva, vznikne ti krkolomný protioblouk, který kvůli reálně dostupným úhlům výhybek budeš mít problém "elegantně" srovnat. Milan se trochu čertí ohledně terminologie a důvodů, ale všichni máme na mysli to samé - pokud to bude vypadat uvěřitelně, bude to asi dobře. Pokud musím vyjít se sortimentem který existuje a délkou, kterou mám, musím zavrhnout některá řešení, která by třeba v reálu byla i možná a ekonomicky ospravedlnitelná, ale při zkrácení celé stanice na délku jednoho stolu jejich případné problémy vyniknou. A i když se říká "pro jakékoliv řešení modelu se na reálné dráze najde aspoň jeden příklad", tak jsou prostě věci, které dávají tak nějak větší smysl a není asi cílem stavět muzeum kuriozit. Většina z nás má rodiny, kamarády a známé, kteří jsou naším prvním publikem a stavíme to i proto, aby se to líbilo. A líbit se to bude tehdy, když to bude podobné tomu, co tihle lidi znají. Když pak modelář bude umět zvolené řešení i odborně zdůvodnit, bude to známkou profesionality, protože ty důvody i v reálném světě jsou zase pohříchu ekonomické a provozní.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1824
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod milan ferdián » čtv 06 led, 2022 12:29 pm

Hej, hej já se nečertím :lol: . Reagoval jsem na příspěvky od radeksindy, hunter a hank. Wendyho pokroky a trápení :D sleduji tiše.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod radeksindy » čtv 06 led, 2022 12:54 pm

milan ferdián: Vkládáš nám do úst něco, co jsme neřekli, hlavně to nemá logiku. Stanice se stavěly pro svůj účel, to je jasné, a tím byla vytvořena také jejich pohledová stránka, klidně tomu říkejme železniční estetika. Od celkových rozměrových záležitostí, přes způsob větvení kolejí až k detailům kolejiva. Každému kdo se zajímá o železnici se to při cestování nebo při prohlížení fotek chtě nechtě zarývá do povědomí. Při tvorbě modelu modelu se může pohybovat mezi dvěma extrémy - stavbou zcela v měřítku na jedné straně, na druhou stranu to lze zhutnit na samý kraj technických možností kolejiva. Obvykle se pohybujeme někde mezi, ale nemělo by asi nikoho překvapovat, že čím více půjdeme kdruhému kraji, tím více bude trpět ta vzhledová stránka, jestli někdo chce tak "estetika". To slovo je na místě, protože neexistuje objektivní vyjádření toho, co je ještě dobrý a co špatný kompromis. Je to záležitost pohledu jednotlivce. Podvědomě to hodnocení vzhledové stránky dělají všichni, protože každý máme nějaký obraz železnice v hlavě. Jenom má každý jiné nároky a hranice pro tu "estetiku", takže to co je pro jednoho v pořádku, je pro jiného už příliš velký kompromis. A proto myslím, že by se snad nikdo nemusel divit, proč jiný hodnotí návrh kolejiště z pohledové stránky neboli ze strany "železniční estetiky". Sazmořejmě je na každém, co si na kolejiště dá, to je jeho volba.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod milan ferdián » čtv 06 led, 2022 1:29 pm

radeksindy píše: To slovo je na místě, protože neexistuje objektivní vyjádření toho, co je ještě dobrý a co špatný kompromis. Je to záležitost pohledu jednotlivce. Podvědomě to hodnocení vzhledové stránky dělají všichni, protože každý máme nějaký obraz železnice v hlavě. Jenom má každý jiné nároky a hranice pro tu "estetiku", takže to co je pro jednoho v pořádku, je pro jiného už příliš velký kompromis. A proto myslím, že by se snad nikdo nemusel divit, proč jiný hodnotí návrh kolejiště z pohledové stránky neboli ze strany "železniční estetiky". Sazmořejmě je na každém, co si na kolejiště dá, to je jeho volba.

Ale jo Radku, jen mě zarazilo ty slova, tlusté, štíhla atd. Nechme to plavat, protože jak píšeš, každý máme svůj individuální pohled na modelové kolejiště. Já se vyjádřil jen ke kolejištím ve stanicích.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » čtv 06 led, 2022 4:31 pm

hank61 píše:Václave. Ty si jistě poradíš. Už si přece něco postavil... A nebo to udělej, jak to cítíš a sem to dej jako hotovou věc. Ono opravdu kolik lidí, tolik názorů. Ovšem do hlavy tvůrce nikdo zvenčí nevidí :D Ať se daří. :wink:

Pravda Honzo, nějak to sesmolim :)

hank píše:
wendycrx píše:...však např.na Ramzovou také nejezdí Pn s 10 vozy...


Až do konce epochy IV se přes Ramzovou běžně jezdilo s přípřeží a postrkem, často i "na tři kotle", což při omezení max. délky nákladních vlaků na 127 m pravidelně vytáčelo výpravčí od Jindřichova až po Horní Lipovou, kteří museli hlídat volnost "hranic" jako ostříži... Ty nácestné stanice - snad kromě Branné - jsou navíc v obloucích, takže další komplikace.

Však já to vím :wink:
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Adam96 » sob 08 led, 2022 9:17 pm

vojtas píše:Je nutný tam mít tu velkou dvoukolejnou remízu a angličana? V takhle malé stanici mi to fakt nesedí, angličana by tam nikdo nezaplatil. Máme v česku tolik pěkných opravdu malých úvraťových stanic, nebylo by lepší se inspirovat tam? (Žleby, Liteň, Klobouky u Brna, větší jsou třeba Zásmuky. - jestli je něco StEG jako tvoje budova si teď nevzpomenu, ale snad jo?)


A kdo tedy zaplatil toho angličana ve dvoukolejných Úhřeticích, či Kněževsi? Tu Kněževes by celou měli nechat předělat, neb kromě anglána je i kolej před budovou s příručním skladem dopravní. :lol: Souhlasím s tím, že méně je více ale v případě minikolejišť je dobré se oprostit od zbytečných dogmat, zvláště když to pomůže efektivně nakombinovat kolejové schéma s jednotlivými prvky na malém prostoru. Za mě tedy ubrat na kolejích a vybrat si anglána nebo třícestnou, samostatně se to dá najít všude možně, takto pospolu už to ale fakt není příliš uvěřitelné.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 489
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » úte 01 bře, 2022 12:33 pm

Tak malé pokračování na minikolejišti...
Za vaše předchozí reakce,a to jak kladné, tak negativní děkuji. Kolejiště jsem si dělal tak,aby vyhovovalo mě a mým potřebám.
Přílohy
20220222_142518.jpg
20220222_142310.jpg
20220210_160139.jpg
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » úte 01 bře, 2022 12:34 pm

A ještě stanice....
Přílohy
20220228_145141.jpg
20220228_134501.jpg
20220227_160314.jpg
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » čtv 14 dub, 2022 8:15 pm

Tak kolejiště hotovo..
Přílohy
20220413_153733.jpg
20220413_153603.jpg
20220413_153556.jpg
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod hank61 » pát 15 dub, 2022 5:38 am

Vašku paráda. Jen u toho baráku vzadu vlevo a u toho skleníku si nějak netrefil měřítko :D :D :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » pát 15 dub, 2022 8:37 am

hank61 píše:Vašku paráda. Jen u toho baráku vzadu vlevo a u toho skleníku si nějak netrefil měřítko :D :D :wink:


:D Díky Honzo. No trošku ten stromek vyrostl :D , původně jsem ten modul chtěl vzít do přírody, mám vyhlídnuté pěkné místo,ale jak na potvoru začalo foukat a tak jsem nechtěl riskovat polom na kolejišti :)
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod workous » pát 15 dub, 2022 11:09 am

pokud by vpravo u skladiště nestál asi stavitel je to jak skutečné :D ...moc velká paráda...
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Zlámalík » pát 15 dub, 2022 12:10 pm

Fíha, dobrý, krásná atmosféra staničky!
Jen pozor na výhybky - vzdálenější přestavník u trojcestné výhybky je ve špatné poloze (jedny jazyky jsou tam a druhé jinam a přesto jsou obě závaží stejně). To samé u závaží na odvratné výhybce.
Ale paráda, jak doopravdy.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1824
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » pát 15 dub, 2022 3:18 pm

workous píše:pokud by vpravo u skladiště nestál asi stavitel je to jak skutečné :D ...moc velká paráda...
Díky.. já bratrovi vynadám že tam vlezl :D on dělá posunovače a myslel že pro něj mám práci no :)
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » pát 15 dub, 2022 3:20 pm

Zlámalík píše:Fíha, dobrý, krásná atmosféra staničky!
Jen pozor na výhybky - vzdálenější přestavník u trojcestné výhybky je ve špatné poloze (jedny jazyky jsou tam a druhé jinam a přesto jsou obě závaží stejně). To samé u závaží na odvratné výhybce.
Ale paráda, jak doopravdy.


Díky. JJ těch vahadel v nesprávné poloze jsem si vědom...pohyblivé jsem je nedělal, jen jsem je vzal, nalepil :)
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků