Uvrať v lesích a kopcích.....

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Polabský » pát 15 dub, 2022 4:33 pm

Pro ten účel, pro který to vzniklo, úplně dokonalý.
A ta atmosféra, no bomba.
Tady platí, že " i s malym kašpárkem lze udělat velký divadlo" !!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Zlámalík » pát 15 dub, 2022 5:25 pm

wendycrx píše:..jen jsem je vzal, nalepil :)

...a von do toho někdo hned vrtá :lol:
Neber to ve zlým, jen klasická chybka, která se mně stala taky. Když na to mrkneš, tak ten vzdálenější přestavník od trojcestné výhybky musí mít závaží na druhou stranu - protože pokud je výhybka postavená do přímého směru, musí být jazyky přitažené k pravé opornici a tedy závaží musí být vychýlené vlevo (a bílou bude mít horní stranu - předpokládám, že základní poloha výhybky je přímo).
To samé je u odvratu - pokud je postaveno na přímo, opět jazyky k pravé oprornici a závaží vlevo. Základní poloha odvratné výhybky je ovšem do odvratu, tedy pokud bude postaveno přímo, bude závaží vlevo a bílá bude spodní strana (z pohledu dle fotky).

Ale když na to tak v detailu koukám, musím víc a víc obdivovat to provedení - takovej ten správnej drážní bordýlek. Drátovody, zábradlí u vechtrovny, boršus v kolejišti... Jak živý.
Nádherně zaštěrkováno - všude štěrku trochu chybí a to dělá ten správný dojem. Štěrk máš TT nebo H0? Já už na to kdesi narazil, že pro tyhle staničky a tratě někde v kopcích vypadá často líp hrubší štěrk, protože líp imituje realitu.
Za mně dost dobrý, máš se čím chlubit.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Ivan » pát 15 dub, 2022 7:59 pm

Ta rychlost a takový výsledek? Moc pěkné!!!
Ten silniční nadjezd to hezky oddělil :wink:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod hopeter » sob 16 dub, 2022 8:37 am

Nějak jsem teď nesledoval dění a koukám co se nám tady vylouplo... Moc hezky uděláno. :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod HonzaM » sob 16 dub, 2022 10:03 am

Perfektní, klidně bych uvěřil, že to není reál, ale model.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4084
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » sob 16 dub, 2022 10:11 am

Chlapi, děkuji za zpětnou vazbu, jsem opravdu potěšen že se vám líbí.
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod wendycrx » sob 16 dub, 2022 10:15 am

Zlámalík píše:
wendycrx píše:..jen jsem je vzal, nalepil :)

...a von do toho někdo hned vrtá :lol:
Neber to ve zlým, jen klasická chybka, která se mně stala taky. Když na to mrkneš, tak ten vzdálenější přestavník od trojcestné výhybky musí mít závaží na druhou stranu - protože pokud je výhybka postavená do přímého směru, musí být jazyky přitažené k pravé opornici a tedy závaží musí být vychýlené vlevo (a bílou bude mít horní stranu - předpokládám, že základní poloha výhybky je přímo).
To samé je u odvratu - pokud je postaveno na přímo, opět jazyky k pravé oprornici a závaží vlevo. Základní poloha odvratné výhybky je ovšem do odvratu, tedy pokud bude postaveno přímo, bude závaží vlevo a bílá bude spodní strana (z pohledu dle fotky).

Ale když na to tak v detailu koukám, musím víc a víc obdivovat to provedení - takovej ten správnej drážní bordýlek. Drátovody, zábradlí u vechtrovny, boršus v kolejišti... Jak živý.
Nádherně zaštěrkováno - všude štěrku trochu chybí a to dělá ten správný dojem. Štěrk máš TT nebo H0? Já už na to kdesi narazil, že pro tyhle staničky a tratě někde v kopcích vypadá často líp hrubší štěrk, protože líp imituje realitu.
Za mně dost dobrý, máš se čím chlubit.


Nene vůbec to neberu ve zlém, naopak, já jsem rád že si všímáš i věcí co jsou tam špatně a dají se vlastně celkem lehce napravit, třeba další projekt bude zase o kousek lepší.
Co se štěrků týče.
Je to HO velikost od Poláka mezi kolejemi je dokonce N a na sypaná nástupiště je použit rovněž enkovej. Foliáže od Modellscene doplněné statikou různých velikostí, ale však to znáš :)
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod hank » sob 16 dub, 2022 1:00 pm

Dnes se do koleje používá zásadně štěrk frakce 32/63. Za starých časů to bývalo i jinak, zvlášť na lokálkách nebo vlečkách nebo úzkokolejkách se používalo i ledacos jiného, štěrk drobnějších frakcí nebo třeba škvára a/nebo struska.

Ale už se to tu víckrát probíralo:
viewtopic.php?f=42&t=11981&hilit=%C5%A1t%C4%9Brk+frakce&start=30#p278060
viewtopic.php?f=51&t=11297&p=299427&hilit=%C5%A1t%C4%9Brk+frakce#p299427

Vyplývá z toho, že použitím jemnějšího materiálu v odůvodněných případech neuděláš chybu, zatímco hrubší materiál tluče do očí.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Polabský » ned 17 dub, 2022 4:41 pm

Užití škváry mělo mnoho důvodů.
Z hlediska provozu byla výhodná svojí nižší objemovou hmotností, cenou, dostupností.
Její předností je, že neovlivňuje tolik geometrickou polohu koleje při pohybu podloží.
Příkladem může být oblouk u Leštiny, kde se trvale mírně hýbalo podloží a pražce ve škváře mírně plavou.
Škvára tam vydržela až do konce provozu.
Na zpracování škváry se používaly dřevěné oplechované podbijáky s větší čelní plochou.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod vojtas » pon 18 dub, 2022 11:36 am

Polabský:
Škvára různě dosypávaná štěrkem pod rozhašenými styky vydržela na úseku Bošice - Kouřim do zimy 2020 a taky to fungovalo...
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Radek Strnad » pon 18 dub, 2022 11:39 am

.....a z Bošic do Bečvár je v některých úsecích předpokládám dodnes. V roce 2020 kdy jsem to procházel naposledy tam ještě ve velké míře byla a nejspíš se tam nic nezměnilo.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Polabský » pon 18 dub, 2022 6:29 pm

Aktuálně se ovšem taková škvára nedá sehnat.
Pokud ještě někde existuje takový tepelný zdroj, tak díky současným předpisům produkuje pudrovitou jemnou moučku.
Tak to tak.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod hank » pon 18 dub, 2022 7:19 pm

Polabský píše:Aktuálně se ovšem taková škvára nedá sehnat.


Alternativou by mohla být vysokopecní struska, kterou lze ovšem využívat i výhodnějšími způsoby.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod Polabský » úte 19 dub, 2022 7:59 pm

To máte kolego pravdu ale kde v Zemích Koruny české sehnat vysokopecní strusku.
Zvláště, když se jedná o strategickou surovinu, jak zlehýnka naznačujete.
Problematika strusky a škváry musí být proto řešena nestandartními postupy získání
Aktuálně nejjednodušší je ale použít štěrk a kritická místa případného putování pečlivě hlídat.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Uvrať v lesích a kopcích.....

Příspěvekod hank » úte 19 dub, 2022 8:04 pm

Polabský píše:Problematika strusky a škváry musí být proto řešena nestandartními postupy získání.

:mrgreen:

Kde ji nakupují cementárny?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6112
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků