Stránka 1 z 2

TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: pon 31 kvě, 2021 12:42 pm
od Fox
Ačkoliv mám spoustu věcí nedodělaných, přesto delší čas pokukuji po zdařilém návrhu Milana Ferdiála - "Kněževes". Hodilo by se výhledově jedno MINI na konferenční stůl v obýváku, který má právě oněch 100 x 80 cm - ani o fous víc. Třeba o svátcích kolejiště vyndat, zajezdit si, pak zase uložit na/za skříň. Zmenšit motiv o těch 10 cm skoro nejde, zejména pokud trvám na koncepci "dětského" kolejištěm aby vlaky mohly v klidu kroužit. Jsem si vědom spousty kompromisů, které jdou až na krev - od poloměrů 267, přes lom v kopci s tunely, nemožně malým místem pro drtírnu štěrku, krátké vlečkové koleje atd.atd.
Dávám základní infornace do placu a třeba se urodí zajímavé nápady (včetně toho, že to "nemá cenu"). :D
Tracks_Knezeves 2.jpg
Studie_Knezeves 2_2.jpg
Studie_Knezeves 2.jpg

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: pon 31 kvě, 2021 5:44 pm
od Ivan
Ahoj, koukám že jdeš konkurovat s množstvím mini hopeterovi a kafkovi :D

Ale k věci. Napojení vlečky v opačném směru, jak má Milan, se nevejde? Asi by se mi líbilo více. No a jestli ne, komunikaci nádraží bych vedl odspodu, jak máš tu k vlecce, pak odbočku vpravo a přejezdem přes vlečku. Takhle začátek dvou oddělených komunikaci v každém rohu jedna mi přijde na mini moc. Místo tunelu vpravo nahoře bych dal kulisu lesa nebo trať zmizí v zářezu skály.
Knezeves je jinak hezké mini, taková variace na dřívější Milanovy planky.
Ivan

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: pon 31 kvě, 2021 6:47 pm
od hank
Ivan píše:Místo tunelu vpravo nahoře bych dal kulisu lesa nebo trať zmizí v zářezu skály.


...když už tam teda mermomocí chceš mít ten lom. Ale ještě lépe by se kulisy dalo využít pro prodloužení perspektivy ven z kolejiště a pak by ten lom nevypadal jako pěst na oko, protože jeho větší část by mohla být znázorněna právě na té kulise.

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: úte 01 čer, 2021 7:48 am
od Fox
Díky za připomínky, nemrzí mne, že jsem svoje "utopie" takto publikoval.
@Ivan:
- ano, je to tak myšlené (s kulisou). Nechtěl jsem se s tím ve WT příliš párat. Portál tam je jen pro rozdělení kolejí na viditelné a skryté (tj. ve WT "tunel"). Je to hodně u kraje, tam by se klasický portál ani nevešel.
- napojení vlečky směrem od tunelu umožňuje využití větší plochy (od vlečky doleva). Pokud bych napojil obráceně, nešlo by realizovat lom (kopec se SN by byl těsně u vlečky a prostor mezi vlečkou a stanicí musí být víceméně rovinatý)
- silnice vlevo dole a odbočka lom <-> stanice je super nápad. Zkusím si načrtnout. Tím pádem půjde taky lépe vizuálně oddělit vlečku od prostoru stanice.
@hank:
- nejsem zatvrzelým zastáncem lomu, klidně uvítám i jiný nápad (v dané ploše). Vycházel jsem z toho, že tam skála tak jako tak být musí kvůli SN. Lom by odůvodnil příkré (až kolmé stěny), které by jinak působily jako Tatry v Polabí. Leda že pískovcové skalní město...?

Jak jsem psal, musíme to chápat jako studii, k realizaci je hodně daleko. Ale jeden nikdy neví.

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: úte 01 čer, 2021 9:16 am
od hank
Fox píše:Vycházel jsem z toho, že tam skála tak jako tak být musí kvůli SN.


Nemusí. Ve zdejší diskusi i na různých zahraničních stránkách je spousta způsobů (určitě > 10), jak se dá vlak elegantně odstranit ze scény do zákulisí i bez tunelu a skalního masívu.

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: úte 01 čer, 2021 9:23 am
od hopeter
Ahoj , jestli můžu tak bych se taky přidal s úpravičkama. Ubral bych jednu skládkovou kolej ve viditelné stanici a jednu průběžnou kolej v SN. Tím by vzniklo místo pro delší užitné koleje a možnost vložení rovných úseků pro rozpojování a spojování vozidel. Předpokládám , že je předpokládaný provoz s posunem a to na krátkých kolejích a ještě v oblouku je dost problém.
Pokud nechceš námět lom tak můžeš zkusit malý důl. Díra do skály , z ní maketa důlní železnice , malý plácek se šupnou pro překládání do vagonů. Celý plácek můžeš zvednout do "patra" nad SN a tím využít místo.

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: stř 02 čer, 2021 11:40 am
od Fox
díky díky, budu na tom pracovat a malovat si možnosti...

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: stř 02 čer, 2021 7:56 pm
od Zlámalík
A i když je to mini a je potřeba na vzdálenosti a odstupy hledět s rezervou, nevím, zda mít lom zboku vedle tunelu je rozumné řešení. Dlouhodobě to nedává moc prostoru k podnikání, kromě takové drobnosti, jako je stabilita masivu tedy :D
Já si to kdysi taky podobně vysnil a kolegové zde v diskuzi se mnou vyběhli... ehm, navedli mne na správnou cestu :D

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: čtv 03 čer, 2021 6:32 am
od Fox
No, proto je v názvu to slovo studie. To znamená, že se všechno může měnit a výsledek je nejistý. Udělat na MINI místo pro lom je opravdu skoro nemožné, ale ještě to nevzdávám. Když vzadu (tj. u obrázků nahoře) nebude tunel, ale vlak zmizí za kulisou, nebo prostě "kdesi v terénu", lom se virtuálně posune do horního levého rohu, můžeme spekulovat o tom, že levý portál tunelu vede vlastně úplně jinam... U lomu mne taky limituje možnost ztvárnění vhodné technologie. Prodávaná drtírna Auhagen je v uni-měřítku 1:100 a je hodně veliká. Budu tedy muset upravovat, nebo vyrobit něco vlastního (velká výzva!). Už jsem si vyzkoušel, jestli jde na FDM tiskárně (Průša Mini) vytisknout v TT něco jako příhradovou konstrukci - jde to, pokud zachováme profily nejméně 0,5 x 0,5 mm. Ale jak jsem psal, zkusím nakreslit a vyměřit několik variant. Bohužel ne dřív, než v příštím týdnu.

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: čtv 03 čer, 2021 8:40 am
od MkTT
Vždycky se dá postavit něco takového v menším: https://en.mapy.cz/letecka?x=14.4084444 ... ni&id=1717
Lom a drtírna je až za silnicí a u kolejí jsou jenom násypky.

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: čtv 03 čer, 2021 9:06 am
od hank
Takhle to svého času vyřešili soudruzi z NDR.
minikolejiste_N_MEB.jpg

Tvar a rozměry kolejiště v eNku jsou dány tvarem a rozměry prvku ze sektorového nábytkového systému. Jde o poličku určenou ke vložení do rohové skříňky, takže výhodou je i dostatek prostoru ve svislém směru potřebný pro přístup do podzemí. Omezující tedy budou tažné síly hnacích vozidel ve stoupání, což při minimalistické délce dopravních kolejí nebude hrát velkou roli. Obloukové výhybky jsou vlastní výroby. Je zřejmé, že klesající trať v oblouku kolem kopce s lomem i na tak krátkou vzdálenost sestoupila do zářezu o 30 mm pod úroveň terénu a navíc je zamaskována lomovou stěnou a vegetací, takže vjezd do tunelu není z pohledu zepředu vůbec vidět.

Popisy objektů: EG - nádražní budova, Gsch - skladiště, R - rampa, Lstr - volná skládka, Ab - záchod, Steinbr. - kamenolom.
(Zdroj: ModellEisenBahner 11/83, str. 16. Autorem kolejiště byl modelář Klaus Denzim z Ilmenau.)

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: čtv 03 čer, 2021 4:09 pm
od Střelec
A musí to bejt lom?
Tempotaxi má v tématu "Stará a Nová Ves" celkem inspirativní nakládku z dolu (doufám, že použití jeho fotky pro instruktážní účely promine):
Obrázek[/quote]
To by řešilo řadu problémů. Skryťák by byl "dole v dole", trať by na jednom konci mizela za hromadou hlušiny a na druhém v porostu, většina budov na náspu by mohla být jen fotka na kulise, nebo poloplastická kulisa....
Sranda by byla, kdyby za kulisou fungoval výklopník a substrát se "točil" přes nakladač mezi dvěma soupravami uhláků.

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: čtv 03 čer, 2021 5:19 pm
od Ivan
A nebo něco takového?

Dopravník můze začínat někde z poza kulisy či lese...

https://obchod.resinovemodely.cz/zelezn ... load#anch1

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: pát 04 čer, 2021 5:18 am
od Fox
@Ivan: dík za odkaz - tohle mi uniklo. Zahrnu to do úvah o koncepci. Mimochodem jsem na jejich webu viděl i další průmyslové stavby, které si s chutí projdu.

Re: TT 100x80 (studie Kněževes 2)

PříspěvekNapsal: pát 04 čer, 2021 10:08 am
od hank
Fox píše:Mimochodem jsem na jejich webu viděl...


Sice mezi zdejšími uživateli nemají moc dobrou pověst, ale tím spíš budu čekat na tvé zkušenosti s nákupem u nich.