MSJF - strojová stanice v TT

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

MSJF - strojová stanice v TT

Příspěvekod hank » úte 01 pro, 2020 3:18 pm

V poslední době jsem vydělal něco peněz navíc a část se mi jich podařilo utratit na eBay za sice second-handové, ale pěkné modely parních lokomotiv od Beckmanna (BR 94 Mamut, saská BR 94.19-21, saská BR 75.5). Musím přiznat, že je mám trochu strach vůbec brát do ruky, natož je prohánět po kolejišti, ale jako přijatelný kompromis pro jejich občasné opatrné projetí mi připadá funkční dioráma strojové stanice. A protože tohle všechno se odehrálo zrovna v době zdejšího boomu námětů zahrnutých pod společný název MSJF, zkusil jsem si namalovat svou variantu.
msjf_TT_800x300.jpg

Plocha je 800x300 mm. Točnu na ruční pohon mi postavil osvědčený Josef Trejtnar. V levé části jsem se nechal inspirovat námětem z MIBA (Lokeinsatzstelle), o kterém jsem referoval jinde ve zdejší diskusi; tzn., že budova remízy vzala za své za války a zbyl po ní jenom betonový fundament, načež se provozovatel rozhodl, že strojovou stanici bude provozovat i bez remízy (jako kdysi u nás v Tanvaldu nebo ve Skalici nad Svitavou). Účel stavebních objektů jsem vypsal, stejně jako místa, kam se vejdou kanály, tj. jámy zatím bez bližšího určení účelu. Zatím nejsem rozhodnutý, kde budou vodní jeřáby, která jáma bude sloužit jako popelová, kde budou uhelné figury a kde tankoviště pro motorové vozy (případně jen provizorní tankování z cisterny, jako to bývalo třeba ve Verneřicích nebo ve Vysokém Veselí). Moje představa je taková, že ve fiktivní pohraniční stanici na česko-saském pomezí se budou ve III. a IV. epoše potkávat parní lokomotivy DR a motorové vozy ČSD, případně i parní lokomotivy ČSD. No, a následuje rozhodovací blok. Zajímala by mě vaše představa:
- která část společně používané strojové stanice by měla patřit které železniční správě?
- kterou část vyhradit pro čistě parní a kterou pro motorový nebo smíšený provoz?
Jenom podotknu, že všechny 3 německé tendrovky s délkou do 105 mm se vejdou i do remízy vpravo, stejně jako model 433.0 ČSD, který taky čeká na provětrání. Provoz vozidel na levé části je omezen jenom průměrem točny.

Ono by zase o tolik nešlo, jenomže než začnu montovat koleje, potřebuju se rozhodnout, kam umístit izolované kolejové úseky a kolik jich má být a k tomu potřebuju mít aspoň základní představu o provozu.

Takže co vy na to?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: MSJF - strojová stanice v TT

Příspěvekod Střelec » úte 01 pro, 2020 3:41 pm

Motorovej provoz bych dal na beton + tankování mezi něj (na jednu kolej se naváží, u druhé čerpá), barák vlevo bych otočil o 90°, aby se vešel ještě jeden paprsek, jednu vodu k remíze, druhou na spodní kolej, kde bych asi viděl vymývací kanál ( s roštem) a uhlí. Popel bych viděl u remízy (dál od tekutých paliv), u koleje vedle remízy by mohla bejt menší figura na uhlí - celá strojní stanice působí dojmem, že tam původně byly dvě různé společnosti a každá měla "svoje".
V terénu by mohly být stopy po náletech - cihlově červené fleky v jinak šedohnědém terénu, kde krátery zasypali sutí z rozmetané výtopny, případně jezírko v kráteru tam, kde se to nevyplatilo řešit. V Chebu za výtopnou byly takový jezírka ještě na začátku 90. let.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň


Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků