Stránka 1 z 7

X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: sob 17 říj, 2020 10:54 pm
od Kavka_
Takže OK, nejde jinak, přihazuji:
Plánek MSJF 1 - TT, analog, kolejivo Tillig, výhybky EW1, 70x20 cm, automatický provoz.
MSJF 1 řešení Kavka_.jpg

Aktuálně jsem ve stavu skoro sjízdného prkénka (nepřilepené koleje). Vzhledem k tomu, že nemám docela jasno o definitivní podobě terénu a na straně druhé nevím, jak se mi vejdou přestavníky, ponechal jsem zatím jen na nožičkách. Na viditelnou část kolejiště jsem dal brunýrované pruty...:
X-track prkénko.jpg

Soukromým dotazem jsem u Milana ještě zjistil co je to vlastně za budovu, která reprezentuje nádraží a byl jsme odkázán na Senotín. Nuže, pokusil jsem se o něj plus mínus v rozměrech podle fotek, bez přístavků, jako je tomu i v plánku (tak nějak jsem doufal v Mladeč/Cholina, ale fakt je to moc velký):
X-track nádraží - Senotín.jpg

Aktuálně váhám, jak naložit s pravou zastávkou. Zda se držet předlohy či nechat řádit současnost a osadit něco z betonových přístřešků VI. epochy... Jinak řečeno, vyrobil jsem si moc pěknou zastávku Spálov (viz viewtopic.php?f=11&t=11922), ale tím bych se odsoudil k jasně definované epoše...
Tedy zatím tak.
Mějte se!

(připouštím, že mám ještě rozpracované jiné projekty, ale tady nešlo odolat...:))

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: sob 17 říj, 2020 11:11 pm
od hank
Milan F. má na obrázku kratší variantu budovy v Senotíně. Tam, kde je dnes zděný přístavek s čekárnou a záchody, byla cca do r. 1942 jenom dřevěná veranda podobná normálii 531/H, v tomto konkrétním případě s atypickými půdorysnými rozměry 4,5 x 4,3 m. Ty jsi rychlý jako blesk a už to máš postavené, ale třeba tato informace pomůže někomu jinému, kdo bude bojovat o každý centimetr. A ještě víc místa se dá ušetřit použitím jednoduchého strážního domku 4/H s čekárnou 531/H, který vyrábí Karel Barták.

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 6:00 am
od Ivan
Když vás všechny vidím, tak nemůžu zůstat pozadu. Knihovna na chatě s policí 85x29 je ideální prostor.

Kavko, pěkný začátek, těším se na pokračování.

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 7:42 am
od hopeter
No vida další. :mrgreen:
Přestavníky můžeš použít elektromagnetické navrch - je to SN tak by to nevadilo.
Já jsem na pravou stranu při plánování jedničky uvažoval tohle https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/4-1-Stavby-a-doplnky-laser-cut-TT/0/5/284-Strazni-domek-OELEG-TT
Malý dotaz ? Taky ti vychází G36,5+G41,5 mezi výhybky moc dlouhé ?

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 7:53 am
od jafobe
Co nalevo použít třeba dřevěnou klasiku jako stojí Semošicích u Horšovského Týna, možná by se dalo použít i Nedvězí u Semil byť tam už dnes neslouží jako budova zastávky, Lišný u Železného Brodu, či třeba Krásný Les u Frýdlantu. Toť pár zastávak které stojí dodnes a prožili epoch povícero, o kterých jsem na dané téma uvažoval já, byť nejsou koncovou stanicí...

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 8:03 am
od Střelec
Jako druhá zastávka by se možná vlezlo tohle:
https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... a-KkStB-TT, nebo poněkud kratší "Jívová".
Když tak na to koukam, někde mam hromadu starých "U" plechových kolejí a výhybek BTTB a Zeuke (s pevným přestavníkem). Ale asi bych to hrál spíš na posun ve fabrice.

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 8:33 am
od Kavka_
hank píše:Milan F. má na obrázku kratší variantu budovy v Senotíně.

Aha, tak to vysvětluje hodně! :) Já si Milanovo větu "bývalá budova" vyložil, jako že dnes ne úplně slouží svému původnímu účelu. Také rázem rozumím tomu, že mi tak nějak neseděly rozměry přístavku...
Možná mi to ale rázem odpovídá na otázku, kde se pohybovat náznakem epochy. Vychází mi z toho, že na levé straně u zastávky asi suché záchodky pro cestující asi už nebudou...
hopeter píše:Přestavníky můžeš použít elektromagnetické navrch - je to SN tak by to nevadilo.

Jistě by to šlo, ale potřebuji a) aby mohly zůstat pod napětím déle než mžik a b) zpracovávám, co je doma... :)
hopeter píše: Malý dotaz ? Taky ti vychází G36,5+G41,5 mezi výhybky moc dlouhé ?

A jsem rád, že se s tímhle někdo vytasil! Pominu skutečnost, že návodné texty na internetu nabádají na osazení dokonce delší kombinace G36,5+G43 (viz např. https://www.itvlaky.cz/vyhybky--krize-- ... lig-83170/), z čehož mne vyléčil WinTrack, který tvrdošíjně trval na svém, pak po sestavení kombinace G36,5+G41,5 kříž tak nějak pocitově nepasuje a v nejlepším případě vznikají stále mezery mezi kolejnicemi nad rámec očekávatelných (OK, netvrdím, že by to nebylo sjízdné). Stejně tak jsem nepřišel na to, jak inteligentně napájet "srdcovky" (fakt nevím, jak tomu u kříže říkat) pomocí vodivých plíšků, a proto jsem onu část spojil vždy na jedné větvi vodivě s pokračující kolejí a budu přepínat polaritu spolu s ní... Nad rámec popsaného jsem si ještě vyzkoušel, jak snadno lze kříž zdeformovat tlakem na jeho konce - skoro jsem ho zlomil a dalo pak dost práce ho uvést do pořádku (nějak se přihodila zbrklá chvilka...)
jafobe píše:Co nalevo použít třeba dřevěnou klasiku jako stojí Semošicích u Horšovského Týna, možná by se dalo použít i Nedvězí u Semil byť tam už dnes neslouží jako budova zastávky, Lišný u Železného Brodu, či třeba Krásný Les u Frýdlantu. Toť pár zastávak které stojí dodnes a prožili epoch povícero, o kterých jsem na dané téma uvažoval já, byť nejsou koncovou stanicí...
Střelec píše:Jako druhá zastávka by se možná vlezlo tohle:
https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... a-KkStB-TT, nebo poněkud kratší "Jívová".

prostuduji, děkuji za náměty... musím popřemýšlet, zda se na trať bude vypravovat vlastně něco jiného než 810 ve správě ČD...
Střelec píše:Když tak na to koukam, někde mam hromadu starých "U" plechových kolejí a výhybek BTTB a Zeuke (s pevným přestavníkem). Ale asi bych to hrál spíš na posun ve fabrice.

jj, něco ve stylu plánku č. 4... tahle varianta byla pro mne určující možností zautomatizovat provoz a být na co nejmenším půdorysu...

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 8:37 am
od milan ferdián
U TT kolejiva musíš délku koleje pod křížem délkově upravit. Nejlépe zkrátit kolej G2 = 83 mm na 77,5 mm.
-m-

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 8:46 am
od Kavka_
milan ferdián píše:U TT kolejiva musíš délku koleje pod křížem délkově upravit. Nejlépe zkrátit kolej G2 = 83 mm na 77,5 mm.
-m-

To je super rada, jen bych ji raději slyšel od výrobce než od "kamarádů ve zbrani" :)

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 8:58 am
od hank
jafobe píše:Co nalevo použít třeba dřevěnou klasiku jako stojí Semošicích u Horšovského Týna...


...čili podle normálie 11/H. Ty se hodí do jakékoli epochy, nedávno jsem se pokoušel spočítat ty přeživší a dopracoval jsem k tomu, že už jich je míň než 10.

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 9:14 am
od Kavka_
hank píše:
jafobe píše:Co nalevo použít třeba dřevěnou klasiku jako stojí Semošicích u Horšovského Týna...


...čili podle normálie 11/H. Ty se hodí do jakékoli epochy, nedávno jsem se pokoušel spočítat ty přeživší a dopracoval jsem k tomu, že už jich je míň než 10.

A to se mi líbí... Milan tam naplánoval 531/H, 11/H je jí to dost podobná, ale zároveň v vědomím že i dnes existují to bude dostatečně neurčité pro provoz čehokoli...
Tak mně napadá (a připouštím, že jsem líný teď hledat na fóru), neřešili jsme někde přístup k záchodům/záchodkům na zastávkách a stanicích u nás v toku času? Moje osobní vzpomínky ze všech etap mého života vždy směřovaly k potřebě nemíchat dopravu vlakem a vyměšování :)

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 9:42 am
od milan ferdián
Tam je rozdíl rozměrově.
531/H - 4000 x 3000
11/H - 6720 x 4000
U těch záchodků stačí typ 19/H

Klidně můžeš použit velmi moderní stavby a prvky, které znáš ze svého okolí .
-m-

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 9:43 am
od hank
Kavka_ píše:...neřešili jsme někde přístup k záchodům/záchodkům na zastávkách a stanicích u nás v toku času?


Můžeš tu otázku trochu upřesnit? Ptáš se, kde se záchody stavěly a kde nemusely být?

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 9:49 am
od hank
milan ferdián píše:Tam je rozdíl rozměrově.
531/H - 4000 x 3000


Normálie 531/H byla zřejmě poněkud "gumová", mám tady jednu kopii, kde jsou uvedené a přeškrtané 2 rozměry:
531H.jpg

Centimetr žádná míra, metr žádná chyba... :mrgreen:

Re: X-track MSJF 1 - Carendt TT 700x200

PříspěvekNapsal: ned 18 říj, 2020 9:58 am
od Kavka_
hank píše:
Kavka_ píše:...neřešili jsme někde přístup k záchodům/záchodkům na zastávkách a stanicích u nás v toku času?

Můžeš tu otázku trochu upřesnit? Ptáš se, kde se záchody stavěly a kde nemusely být?

Aha - no, vlastně je to tak - kde u zastávek byly stavěny a kde by to byl nesmysl - potažmo, zda se ten přístup během let měnil...
..když navážu na záchodky 19/H, které Milan navrhnul na tuto zastávku, kdy vzaly za své? Nebo někde takové malé samostatně stojící budovy ještě máme do dnes?