Česko/Slovenský "CARENDT"

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » pon 05 říj, 2020 12:25 pm

Povídaní
Vlákno bylo založeno z důvodu chytrého nápadu jednoho šikovného klučinu a modeláře.

Kdo by neznal web.stránky „Carendt“ https://www.carendt.com/. Největším propagátorem je náš známy hank a zásobuje nás i dalšími odkazy na mikro/mini kolejiště. Děkujeme, stále je se co učit od našich modelářských kolegů. Těch nápadů je tam spousta, jen potřebují maličkost. Převést do českého prostředí.
Kruh jsme pomoci definice „Logika kruhu“ zbavili její přezdívce „Idiotenkreis“ a i ta přeložená osmička dává smysl pomoci této definice. Máme vlákno, kde kolejiště typu mikro (0,5 m2) a mini (1,6 m2), je bohatě zastoupeno plánky kolejišť a dokonce i jejich realizací. A jaké má pokračování naše vlákno ???
Inu byl nebyl modelář jménem Hank61, který neustále stavěl tyto malé kolejiště a stále byl nespokojen a tak se obrátil na kolegy, jestli nemají další nápady. Kluci dumali, kreslili, zveřejňovali a tu nikdo neví odkud se vzal, tu se vzal (my ho ale dobře známe) kolega Jafobe. Ve své hlavince má hodně chytrých nápadů a hle, zrodil se tak jednoduchý nápad až kolegovi hankovi, všem ostatním i mně, spadla čelist.
I nelenil sem a jeho nápad/myšlenku jsem se pokusil trochu rozvinout. Protože mi, ale kolegové nedovolili zde všechny mé rozvinuté myšlenky zveřejnit, byl proveden výběr. Něco už jste viděli, ale bez doprovodného textu a celé kolejiště. Plánky kolejišť jsem pojmenoval po zakladateli nápadu/myšlenky „Mikrosystém Jafobe“ - "MSJF".
Doufám, že i vy zde do tohoto vlákna vložíte další své nápady typu "CARENDT", protože jich nikdy nebude dost.

A doporučení v jednotlivých modelových velikostech. Snahou bylo ušetřit délkově místo, proto u H0/1:87 jsem zvolil kolejivo FLEISCHMANN/18°, u TT/1:120 překvapivě staré kolejivo „U“ BTTB /22°30´ a u N/1:160 kolejivo, žádné. Proč ? Protože podmínky splňují až ARNOLD, PICOLLO a ROCO, ale tím, že mají úhly výhybek 15° prodlužují délku kolejiště. Samozřejmě délkově kolejiště můžete prodloužit podle typu kolejiva a úhlu výhybek od zvoleného vámi výrobce a dispozičního prostoru u vás doma.
-m-

...a zde je prvotní myšlenka....
Přílohy
hankovice-male jafobe.jpg
hankovice-male jafobe.jpg (8.39 KiB) Zobrazeno 8480 krát
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » pon 05 říj, 2020 12:37 pm

MSJF 1/Nad Skalákem – Čertův most
Jedná se o dvě propojené zastávky. Je to ten nejmenší celek, jaký mohl vzniknout. Osobní dopravu obstarává sólo motorový vůz 810 (M152.0), proto jen jeden motorák. Modelář se může krajinově vyřádit. Na levé zastávce máme mostek s potokem, dřevěnou čekárnu 531/H, záchody 19/H a na pravé zastávce silniční podjezd vedoucí k zastávce a dále. Zděná výpravní budova s verandou typ 4 (StmLB), záchody jsou skryté pod stromy napravo výpravní budovy. My je jen poloplasticky naznačíme.
Zakrytí do skryťáku, představují husté listnaté stromy nad kolejemi a tratě jsou odděleny poloplastickou kulisou.
-m-
Přílohy
MSJF 1 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » pon 05 říj, 2020 12:39 pm

MSJF 2 Horní Úzká – Dřínov u Vilémovic
Dalším námětem kolejiště jsou dvě propojené koncové stanice. Levá stanice velmi kolejově zjednodušena. Základ tvoří dvě dopravní koleje, kusá manipulační skládková a kusá pro remízování motorového vozu 810, zde přiděleného. Výpravní budova, skladiště s krátkou rampou, malá remíza, tankování nafty z nádrže (Třmínek) a malá dílnička na drobné opravy a běžnou údržbu motorového vozu. Na ploše volné skládky máme silniční váhu.
Pravá stanice plní funkci nakládky, aby bylo co rozvážet po železnici. Výpravní budova s přistaveným skladištěm a rampou (Drahanovice), krátká vlečka (zde si sami zvolíme komoditu/porcelánka, sklo, hospodářské družstvo, sklad drobného želežářského zboží, atd.) a vlečka na levé straně představuje malý hlubinný důl, protože uhlí se musí někde těžit a nakládat do nákladních vozů, abychom měli co rozvážet. Malé ústřední stavědlo, ať nám ten posun jde rychleji. Naproti skladu (vlečka) je odvratná kolej z dolu. Ta je využívaná pro vykládku sypkých substrátu ve stanici. U zděného plotu dolu stojí trafo stanice s garáži místního automobilisty.

V Horní Úzké MOs čekal na vjezd mini nákladního vlaku. Po odjezdu mini nákladní vlak obmění nákladní vozy s určenou zátěží. Ve Dřínu u Vilémovic, čeká na odjezd druhý Mos. U skladu nejmenovaného subjektu stojí na nákladku prázdná zetka a pod násypkou hlubinného vozu, podřimují již naplněné nákladní vozy uhlím. Do stanice V Hložku, občas se přistavuje pro ZD (zemědělské družstvo) Rajka s vápnem. Můžeme zde si určit zetko naloženou průmyslovým hnojivem.

Provozně se zde musí modelář hodně zamyslet. Jsou vyzkoušené různé provozní situace, jak ve stanicích, tak i ve skryťáku. Záleží jen na modeláři, jak si se svým navrženým provozem na kolejišti poradí.
-m-
Přílohy
MSJF 2 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » pon 05 říj, 2020 12:41 pm

MSJF 5 V Hložku – Vintoky H0 - Macocha
Námětem kolejiště je koncová stanice „V Hložku“, s odbočkou na trati „Vintoky“ a osobní zastávkou „Macocha“. Kolejiště bylo více zúženo a zminimalizována. Výpravní budova s přistavěným skladištěm (Kněževes), volná skládka a hrázděná remíza pro motorový vůz řady 810.
Odbočka má stavědlo s přistavěným záchodem (Praha-Těšnov) s kůlnou a zastávka dřevěnou čekárnu 11/H. Osobní i nákladní provoz zajišťuji dva motorové vozy 810. Pro snadný objezd nákladní zátěže je využívaná odbočka „Vintoky“. Soupravy vozy do koncové stanice nesunou. Pro zpestření provozu se nákladní vozy mohou obměňovat podle potřeby.
Osobní zastávka slouží pro turisty a výletníky pro navštívení propasti „Macocha“ v „Moravském Švýcarsku“. Stezka k ní je skutečně strmá i v reálu. Kdo nevěří, ať tam běží se přesvědčit. Nehodí se pro kardiaky a astmatiky.
Zde jsem navrhl do skryťáku tunelové ústí a silniční most. Druhý MOs je schován v tunelu.
-m-
Přílohy
MSJF 5 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » pon 05 říj, 2020 12:43 pm

MSJF 6 Čertová branka – Dolní Úzká
Námětem je osobní zastávka propojena se zastávkou s vlečkou. Nalevo osobní zastávka Čertová branka s dřevěnou čekárnou 11/H a s krátkým nástupištěm o délce cca 15,0 m. Pod kamenným mostem protéká větší říčka a vede pod ní polní cesta. V zastávce Dolní Úzká je napojena krátká vlečka pro nakládku štěrku (písku, hlíny, sklářského písku atd.) Zastávku s vlečkou tvoří strážní domek s podružnou budovou výkres LXXXVII/H, dřevěná čekárna 531/H a záchody 19/H. Nástupiště o délce cca 15,0 m a je vybavené lampami parkového typu.
Vlečka je kusá kolej, kde se přistavuje jeden nákladní otevřený vůz (délka 10,0 m) pod násypkou zvoleného substrátu. Kdo si netroufá na průmyslovou drážku, může zvolit přímo budovu s násypkou. Viditelné části kolejiště od skrytých, jsou oddělené od sebe poloplastickou kulisou. Tratě mizí ve stromoví a u vlečky pod dřevěným mostem průmyslové drážky.
Osobní doprava je zastoupena sólo motorem 810 (M152.0) a nákladní doprava motorovou lokomotivou 704 (T234.0) zvaná malé „Lego“ s dvěma nákladními vozy. Nákladní vozy se obměňují na vlečce a kolejiště dovoluje provoz. Ikdyž nákladní soupravu tvoří jen „Lego“ s jedním vozem, souprava může jezdit tam i zpět (není třeba sunout) společně s 810. Na plánku kolejiště vidíte křižování MOs a vlečkovým vlakem.
-m-
Přílohy
MSJF 6 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod zdeno » pon 05 říj, 2020 12:59 pm

prispevek zruseny, protoze se to Hank61 nelibi.
Naposledy upravil zdeno dne stř 07 říj, 2020 5:09 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Kavka_ » pon 05 říj, 2020 2:22 pm

milan ferdián píše:MSJF 1/Nad Skalákem – Čertův most
Jedná se o dvě propojené zastávky. Je to ten nejmenší celek, jaký mohl vzniknout. Osobní dopravu obstarává sólo motorový vůz 810 (M152.0), proto jen jeden motorák. Modelář se může krajinově vyřádit. Na levé zastávce máme mostek s potokem, dřevěnou čekárnu 531/H, záchody 19/H a na pravé zastávce silniční podjezd vedoucí k zastávce a dále. Zděná výpravní budova s verandou typ 4 (StmLB), záchody jsou skryté pod stromy napravo výpravní budovy. My je jen poloplasticky naznačíme.
Zakrytí do skryťáku, představují husté listnaté stromy nad kolejemi a tratě jsou odděleny poloplastickou kulisou.
-m-


Tak už prvotní myšlenka mne odrovnala a Milan tímto plánkem dorazil.
Takže, jakkoli zatím ve stádiu příprav, prakticky už stavím: TT, analog, kolejivo Tillig, výhybky EW1, 70x20 cm, automatický provoz.
No a tento příspěvek mi pomohl s bližším popisem autorovy myšlenky k typu a rozmístění budov atd.

Už teď se těším jak malej kluk. Pánové, skvělá práce, díky!
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 419
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod hank » pon 05 říj, 2020 2:31 pm

Ano, to je ono.

A protože kulisa a scénický předěl uprostřed mohou zastupovat i desítky km tratí, není nic jednoduššího než si najít i nějaké další konkrétní příklady z česko-moravsko-slezské reality. (Na Slovensku se hledá hůř, tam je takových případů řádově míň.) Bez rozvětvení to mohou být Otovice zastávka + Žacléř, to už tu sice někdo stavěl, ale tato varianta umožňuje nechat motorák zmizet z očí na libovolně dlouhou dobu. Dále mám na mysli třeba koncové dopravny dvou lokálek vycházejících z téže odbočující stanice (nebo ze dvou sousedních) a obsluhovaných hnacími vozidly téže strojové stanice. Např. Sobotín + Kouty nad Desnou nebo Fulnek + Budišov nad Budišovkou. Leckde ty stejné motoráky opravdu jezdí od šturcu ke šturcu, viz třeba Bílý Potok pod Smrkem + Jindřichovice pod Smrkem nebo kdysi Javorník ve Slezsku - Vidnava. Nebo dvě přerušení stávající trati, jejíž část je mimo provoz, jako Horní Slavkov - Kounice + Loket předměstí. A varianta s odbočkou by mohla být Hradec nad Moravicí + Svobodné Heřmanice nebo jako kdysi Prachovice + Vápenný Podol.

Zas je tady spousta námětů na přemýšlení.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6076
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Fox » pon 05 říj, 2020 2:38 pm

Jafobe i Milan: moje hluboká úcta. Díky za super náměty a geniální skryťák zejména :idea: ! Po volných chvilkách si to nakreslím ve WT a zkusím, jak by to vypadalo v TT :?:
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1297
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod hopeter » pon 05 říj, 2020 2:52 pm

Sestava1.jpg

Foxi tady to máš v TTéčku lehce upraveno. 880x220 , kolejivo Tillig EW1 , K2 a pár kusovek. Pravá strana je kousek delší aby se nechal pošupovat jeden vagon ze skryťáku do pravé stanice a zpět. Vpravo budova se skladem a vlevo jen zastávka.
Škoda ,že už nemám místo pro další mini , leda bych přestavěl Žacléř-Otovice... :D
Taky už vím kdo vykupuje K2 křižovatky. Zrovna když jsem si ji chtěl koupit... :mrgreen:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Kavka_ » pon 05 říj, 2020 3:03 pm

hopeter píše:
Příloha Sestava1.jpg je dlouhodobě nedostupná.

Taky už vím kdo vykupuje K2 křižovatky. Zrovna když jsem si ji chtěl koupit... :mrgreen:


Nevím, kdo by to mohl být, já koupil sotva dvě :)
Moje minimalistické pojetí - šel jsem na co nejkratší délku - vloženým obloukem 7,5 a 5 stupňů kompenzuji "malý" úhel křížení od Tilligu...
MSJF 1 DF (1) - TT.jpg
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 419
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod hopeter » pon 05 říj, 2020 3:16 pm

Tak to jsme na to šli stejně ( ty oblouky ). Já záměrně přidal na délce abych mohl courat s vagonem. Osvědčilo se mě to na Žacléři-Otovice. Přisunu vagon , odpojím , odjedu sólo , přijedu sólo , odjedu sólo , přijedu sólo , připojím vagon , odjedu s vagonem ... Je to pak trochu zajímavější než jen pendlování motoráku.
Koukám , že v koutě dílny se krčí zbytek překližky... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Fox » pon 05 říj, 2020 3:23 pm

jo, vychází to nějak tak, záleží, jakou kdo má velkou poličku a jaký zbytek desky kde najde. Ty oblouky jsem vyhodil, lze to přizpůsobit prostoru z flexiny :D
MSJF_studie 1.jpg
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1297
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod hopeter » pon 05 říj, 2020 3:39 pm

Na mojí verzi je esíčko z důvodu místa pro větší staniční budovu se skladištěm. Dále posunutím více doleva se vejde ještě kolej 36,5 do SN. Kusovky mám jen pro dodržení geometrie , případná stavba bude z flexiny.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod jafobe » pon 05 říj, 2020 4:22 pm

A teď budou mít soudruzi ze "západního NDR" o čem přemýšlet... proč je najednou v Čechách taková poptávka po křížení kterému se nepodařilo za tolik pětiletek náš trh dobýt... :mrgreen:

Osobně jsem si taky objednal... ale skladem je teda už ani neměli ... a pan Harrach si asi bude muset ještě chvíli počkat než se postaví koleje až k němu... :mrgreen:
Osobně bych asi i na tom nejmensím otočil vyhybky abych co nejdřív získal co nejvíc místa mezi kolejí vepředu a kulisou pro budovu zastávky a nemusel tak otvírat pohled do zákulisí kolejí taženou moc dopředu ... TT tilig.

20x80.jpg
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 684
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Další

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků