Česko/Slovenský "CARENDT"

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Střelec » pon 05 říj, 2020 6:44 pm

Pokud se číslo jedna lehce prodlouží, mohly by se na kusou kolej za kulisu vyskládat dva motoráky za sebou, což by zpestřilo provoz. Kombinace šukafon/Hurvínek, nebo Hurvínek/Věžák (případně další dle epochy).
U šestky by se zase mohl za kulisu vpravo umístit nějaký výklopník (místo průmyslové drážky), kam by se vysypal obsah vozu a pak přesypal do prázdného, přistaveného před kulisu.

Další možnost je místo dvou výhybek a křížovatky použít angličana. Asi by to vyšlo užší, muselo by se ale víc čarovat s kulisou v místě křížení.

Tenhle systém mi ale umožňuje u plánované segmentovky pokrátit plánované L-ko na nudlovku. Akorát počítám s kolejivem PECO Setrack, kde mají krátké výhybky velký úhel odbočení.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Kulsud » úte 06 říj, 2020 7:37 am

Jednička s hvězdičkou.
Kulsud
 
Příspěvky: 422
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 říj, 2020 4:13 pm

Děkujeme za uznání a pochvaly, prostě Jafobemu patří největší poklona a jak se říká, klobouk před ním smekáme. Ještě jednu variantu, zde vložím.
-m-

MSJF 3 Lopač – Občiny H0/1:87 2900 x 400 FLEISCHMANN/18°
Námětem kolejiště je úvraťová stanice „Lopač“ napojena s koncovou stanici „Občiny“. Obě stanice jsou stejné s dvěma dopravními koleji, kusou kolej ke skladišti. Nástupiště v „Lopči“ je u obou dopravních kolejí a u stanice „Občiny“ u hlavní koleji a na kusé koleji před výpravní budovou.
Výpravní budova se skladištěm ve stanici „Lopač“ je zrcadlově otočena budova stojící v Zubrnicích a v „Občině“ opět „Drahanovice“ s přilehlým skladištěm.
Provoz běžný, klasický. Pro osobní provoz máme dvě sólo motor 810 a jedno dvojče „Regio“ 814. U nákladní přepravy počítáme s dvěma nákladními vlaky dvěma lokomotivami typu „Lego“ s tím, že jedna souprava během jízdy může být obměněna nákladní zátěž. Maximální délka nákladního vlaku s lokomotivou 450 mm.Pomoci provozního triku nákladní vlaky do úvraťové stanici z pod silničního mostu nesuneme, ale klasika, vpředu lokomotiva a nákladní vozy a opačně pod most.
-m-
Přílohy
MSJF 3 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod workous » pát 09 říj, 2020 3:49 pm

Jen pro inspiraci jak by mohla vypadat krajina rozmístění budov
Zdroj...
https://www.fremo-net.eu/praxis/module/ ... er-module/

jestli se to sem nehodí prosím o přesunutí jinam....
Přílohy
Modul.jpg
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Jirkátor » sob 10 říj, 2020 4:51 pm

milan ferdián píše:...Námětem kolejiště je úvraťová stanice „Lopač“ napojena s koncovou stanici „Občiny“...

Nejsem fanda pidikolejišť, ale tohle je prostě geniální. Smekám mistře.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1036
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » ned 11 říj, 2020 1:21 pm

Jirkátor Díky :wink: Něco pro hanka :P .

MSJF 4 Hlubinný důl – Tepelná elektrárna
Snahou bylo vytvořit co nejmenší provozní celek na co nejmenším možném prostoru. Námětem jsou železniční vlečky. Nalevo hlubinný důl, napravo tepelná elektrárna. Náplní provozu je přeprava uhlí z dolu do elektrárny a zpět prázdných nákladních vozů. Pro zpestření provozu se přistavuji do elektrárny vůz Raj s mletým vápencem a otevřený nákladní vůz pro odvoz popílku.
Princip přepravy vozů je jednoduchý. Máme dvě nákladní soupravy vedené s parními lokomotivami řady 310.0. První souprava je naložena uhlím, druhá souprava s prázdnými vozy. Začínáme napravo se soupravou prázdných vozů. Souprava vjede do areálu dolu. Přehodí se výhybka a lokomotiva sune prázdné vozy pod násypky. Tím jak se sunou vozy, překračují virtuální hranici a z vozů zpoza důlních násypek se stávají prázdné vozy vysypaného uhlí v elektrárně. Celá souprava dojede do šturcu koleje v elektrárně. Přehodí se výhybka a souprava odjede na volnou kolej ve skryťáku vedle stojící naložené soupravy s uhlím. Tato souprava se dá do pohybu a vjíždí do elektrárny s dodávkou uhlí. Opět se přehodí výhybka a naložené vozy se sunou do virtuálního výsypníku v elektrárně. Překračujeme virtuální hranici obou vleček a z ložených vozů se stávají vozy, které byly naložené uhlím na dole. Ložená souprava po přehození výhybky se vrací úvratí zpět na své původní místo. Tím je uvolněná kolej na kterou se vrací souprava s prázdnými vozy. Lokomotiva může přistavovat vozy s mletým vápencem nebo s prázdným vozem pod výsypníky popílku v elektrárně. Máme zde motorový vůz řady M131.1, která funguje jako zaměstnanecký vlak do dolu s přepravou zaměstnanců nebo případně i do elektrárny.
-m-
Přílohy
MSJF 4 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod vojtas » ned 11 říj, 2020 1:25 pm

Tohle je teprve opravdový "carendt". Žádná československá lokálková romantika ale černé uhlí a špinavý průmysl. :D
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » úte 13 říj, 2020 8:30 am

MSJF 8 Lesní – překladiště H0-H0e/1:87 950 x 300
Námětem je překladiště dřevní hmoty z lesní úzkorozchodné na normálně rozchodnou trať. Ideu MSJF jsem musel upravit z důvodu existence dvou různých rozchodů 1435 a 760 mm. Využil jsem opačnou stranu s křížením a otočil do vizuálního pohledu. Kolejiště je opět řešeno s ohledem na sortiment kolejiva co nejúsporněji a jednoduše. Normálně rozchodná trať tvoří tvar „V“, kdy jedna větev končí ve skryťáku a druhá pod konzolovým jeřábem. Úzká/lesní je řešena bohatěji. Ve skryťáku má dvě kusé koleje s naloženými vozy. Ve stanici má motorová lokomotiva Deutz typu MS 118 remízu s dílnou. Motorová lokomotiva T211.0 obsluhuje vlečku v části normálně rozchodného kolejiště. Spolu s motorovou lokomotivou z lesní dráhy mají společný přístřešek pro čerpání nafty. Vlak z lesní vjíždí do stanice úvratí.
Kolej z lesní do skryťáku vjíždí pod dřevěný most od drtičky štěrku. Občas pro potřebu lesní dráhy v údržbě železničního tělesa, se zde sype do vozů drobný štěrk pro podbití. Vjezd koleje rozchodu 1435 mm je schován v hustém jehličnatém porostu.
-m-
Přílohy
MSJF 8 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » úte 13 říj, 2020 8:33 am

MSJF 9 Strojová stanice – železniční vlečka H0/1:87 950 x 300 FLEISCHMANN/18°
Námětem je malá strojová stanice pro zázemí parní lokomotivy, u nás řada 310.0. Lokomotivní remíza s vodárnou a malou dílnou pro drobnou údržbu lokomotivy. Skládka uhlí s dřevěnou rampou s koši, popelová jáma s vodním jeřábem a v pozadí kůlna. Lokomotiva stojí v remíze.
Železniční vlečka představuje sklárnu. Nalevo úřednická budova, pod ní expedice skladu, rampa, kde se provádí nákladka zboží. Napravo je náznak kotelny a vedle ní volná plocha pro složení uhlí. Nákladní vozy se obměňují.
Svým charakterem provozu patří mezi ty ty nejjednodušší. Koleje do skryťáku jsou schované v korunách stromů a pod silničním mostem.
-m-
Přílohy
MSJF 9 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod workous » úte 13 říj, 2020 9:31 am

Milane to už jsou vánoce? ty to sem sypeš jako Ježíšek :)
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » úte 13 říj, 2020 10:03 am

workous píše:Milane to už jsou vánoce? ty to sem sypeš jako Ježíšek :)

Ne, ještě nejsou. Ale rád bych, aby jste přišli na chvíli na jiné myšlenky :wink: .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod hopeter » úte 13 říj, 2020 10:43 am

Milane ta devítka mě chytla za srdíčko. Sice ladím větší verzi ale tohle musím zkusit alespoň překreslit do TTéčka. Prostě opera pro tři výhybky. :)
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Kavka_ » úte 13 říj, 2020 2:54 pm

Připadám si jak dítě v cukrárně s velikým sortimentem... taky chudák neví, co si vybrat :-)
Krása! Já snad zainvestuju i do H0.... (hank61 mne svou tvorbou stejně dávno zviklal, že není třeba se držet jediného měřítka...)
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Střelec » úte 13 říj, 2020 3:05 pm

Co se týká "čtyřky", patrně by řadu 310 nahradily lokomotivy CP z 3D tisku na pojezdu Br80 Roco, které se tu probíraly jinde a budou patrně výrazně dostupnější.
"Osmička" by za kulisou snesla nějaký mechanismus, který by klády naložené na normálněrozchodném voze zase vracel na úzkorozchodný. Pokud by se tedy překladiště lesní železnice neupravilo na výškově členěnou překládku kaolínu, kde by se substrát přesypával hned dvakrát - před kulisou do běžných vozů, za kulisou zpátky do kiplor.

Kdyby výhybky Kuehn poslední dobou nestály za "vyliž", udělal bych pro Líny nový střední díl - rovný s křížením za lesíkem. Takhle budu rád, když zatím zbastlím jen jednokolejnoý segment a z Línů udělám klasickou "nudlovku" 25x300.

Původně plánovanou segmentovku v H0 do L na šest výhybek mi tenhle systém umožní v rozměru 300x40 postavit jako dvojdílnou nudlovku, jenom přibydou kulisy, dvě výhybky a křížení.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » stř 14 říj, 2020 2:03 pm

Kavka_ píše:Připadám si jak dítě v cukrárně s velikým sortimentem... taky chudák neví, co si vybrat :-)
Krása! Já snad zainvestuju i do H0.... (hank61 mne svou tvorbou stejně dávno zviklal, že není třeba se držet jediného měřítka...)

:lol: :lol: :lol: přidáme další cukroví :wink: .

MSJF 10 Trojnámět H0 - H0e/1:87 950 x 300 FLEISCHMANN/18° H0e ELITE/18°
Kolejiště je zvláštním tím, že je otevřené a přístupné ze všech stran. Byla vybrána jedna nerostná surovina a tou je vápenec, kterou poputujeme od začátku až ke konci její cesty.
Začínáme ve vápencovém lomě. Ten je otevřený, vápenec většinou získáme pomocí odstřelů, nakládka odstřeleného vápence do sklopného vozíku je buď ruční, parním bagrem nebo v dnešních dnech nakladačem na nákladní auta. V minulosti existovaly průmyslové dráhy, které přepravovaly vytěžený materiál do překladišť na tratě ČSD nebo byly u tratí postaveny vápenné pece. U nás nakládáme do přistavených nákladních vozů z drážky o rozchodu 650 mm. Náklad se ze sklopných vozíků prostě do přistavených vozů vyklopí. Naši soupravu potáhne parní lokomotiva od fa Budich A.G. (délka lokomotivy 5,0 m) o rozchodu 760 mm. Kdo má rád diesel použije motorovou lokomotivu typ HF 130 C nebo od Stavoloko BNE 50. Pod našim nakládacím místě naproti je další lomové místo. Bouda pro mistra, kůlny pro nářadí jako lopaty, vidle, sochory a krumpáče. Sbíječky jsou uloženy ve druhé kůlně. Drážka (650 mm) podjíždí dřevěný most, po kterém se vydá naše souprava. Je třeba upřesnit, že kámen se třídil podle velikosti a podle požadavků se přepravoval dále. Naše souprava se dává do pohybu a projetím tunelu se dostáváme do druhého námětu, kde kámen pomoci otevření bočnic se vysype samospádem do zásobníku. Pomoci nákladního výtahu se kámen sype do drtičky a pomocí dalšího procesu se rozdrcený kámen mele ve mlýně. Rozdrcený kámen na prášek se nakládá na přistavený nákladní vůz upraven k přepravě tohoto substrátu v podobě mletého vápence. Parní lokomotiva řady 320.1 obsluhuje tuto vlečku a setkáme se s ní za chvíli. Souprava je jen o jednom nákladním vozu (kdo bude chtít více vozů musí prodloužit celé kolejiště). Náklad je určen pro porcelánku. My se porozhlédneme po okolí a vidíme nad šturcem malou lokomotivní remízu se zbrojením pro naši průmyslovou lokomotivu. Naše lokomotiva s vozem vjede do šturcu a po přehození výhybky sune vůz pod dřevěný most do třetího námětu. Jsme v porcelánce, třetí námět. První co uvidíme je ruční točna. Náš vůz se přistaví na točnu, otočíme ji směrem na dolní kusou kolej, která slouží k vykládce mletého vápence. Porcelánka vlastní vápennou pec, kde se vápenec zpracuje. Zpracovaný vápenec slouží jako tavidlo do kameniny a do glazury. Přispívá k lepšímu vytváření glazury a taky ji zesvětluje.
U kotelny vidíme naložený nákladní vůz s uhlím. Už měl být vyložen, ale nic se neděje. Mašinfíra dostává papíry, aby přistavil krytý vůz ze stanice (skryťák) ke skladišti s rampou k nakládce hotového porcelánu o který je velký zájem. Lokomotiva popojede zpět na naši výhybku ve druhém námětu a zde se ukrývá pod dřevěným mostem druhá výhybka, která svoji kusou kolejí, simuluje přilehlou stanici. Po přehození výhybky, lokomotiva najede na krytý vůz, zapojí a vyjede zpět na naši první výhybku. Po přehození skryté výhybky, lokomotiva sune krytý vůz ke skladiště s rampou k nakládce. Mezitím, co jsme prováděly posun, uhlák byl vyložen. Prázdný uhlák se musí pomocí buď zaměstnanců nebo navijáku dostat na ruční točnu. Uhlák jsme úspěšně dostaly na točnu, pootočily a lokomotiva najela na uhlák, zapojila a stejnou cestou, jak vytáhla skrytý vůz, odstaví uhlák ve skryťáku. Aby byl zabezpečen aspoň vizuální pohled do skryťáku, máme zde v opěrné zdi zabudovanou clonu, kterou můžeme pohybovat dle potřeby, tam kde potřebujeme momentálně vidět.
-m-

zdroj:
Malodráha K.B.K. 1897 – 1962
Porcelánka Loket

Poznámka
Nepodařilo se zjistit k jakému účelu se vápenec používal v porcelánce. Ví se, že se používá jen vysokoprocentní vápenec, který prochází kalcinační peci. M.F.
edit/díky hankovi informace doplněna

Poznámka II
Moji snahou je navrhovat co nejmenší provozní celky. Kdo nebude s délkou a šířkou kolejiště spokojen, rozměrově si vybraná kolejiště upraví. M.F.
Přílohy
MSJF 10  DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11824
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků