Stránka 12 z 19

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

PříspěvekNapsal: stř 18 lis, 2020 6:31 pm
od hopeter
Po třech týdnech útrap, dřiny a odříkání
Kecáš vždyť to musela být zábava... :mrgreen:
To my ostatní jen čumíme a snažíme se alespoň o malé krůčky.
Když na to tak koukám , tak to mohlo být na jednom panelu. Taky jsem si u Nudle udělal nástavec a už jsem ho nesundal. :)

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

PříspěvekNapsal: stř 18 lis, 2020 6:41 pm
od hank61
hopeter píše:
Když na to tak koukám , tak to mohlo být na jednom panelu. Taky jsem si u Nudle udělal nástavec a už jsem ho nesundal. :)


Honzo nemohlo :-) Jednak ten malý segment může nahradit přesuvna, ale hlavně mám místo pro uskladnění o délce 2 metry. V téhle variantě je celková délka 240cm :wink: Jinak jsem dnes po cca 2 hodinovém provozu zjistil, že je i na tomto minikolejišti možné provozovat najednou M152, M240, T435 + 3 vozy Talbot a 422.0 se dvěma nákladními vozy. Tímto děkuji a zdravím autory tohoto layoutu :wink:

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

PříspěvekNapsal: stř 18 lis, 2020 8:05 pm
od Kavka_
Tak jak si to prohlížím, tak mi teprve nyní došlo, že se to celé obešlo bez pozadí! Paráda.
No, jdu zamakat u sebe, ať nejsem zas tolik pozadu...

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

PříspěvekNapsal: čtv 19 lis, 2020 8:54 am
od milan ferdián
hank61 píše: V téhle variantě je celková délka 240cm :wink: Jinak jsem dnes po cca 2 hodinovém provozu zjistil, že je i na tomto minikolejišti možné provozovat najednou M152, M240, T435 + 3 vozy Talbot a 422.0 se dvěma nákladními vozy. Tímto děkuji a zdravím autory tohoto layoutu :wink:

Děkuji za pozdrav a s potěšením sleduji jak vás všechny námět oslovil a nadchl. :wink:
-m-

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

PříspěvekNapsal: čtv 19 lis, 2020 6:06 pm
od jafobe
Pěkné. :wink:
Jeden se nestihne ani rozkoukat, natož něco udělat, a druzí už mají hotovo... :oops:
Jaromír

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 6:38 am
od zdeno
jafobe píše:Pěkné. :wink:
Jeden se nestihne ani rozkoukat, natož něco udělat, a druzí už mají hotovo... :oops:

---
jde to pomalu, s hruzou jsem zjistil, ze potrebujem 24 prestavniku a mam jen 16.
Ted cekat 2 mesice, nez to prijde z Ciny a jestli to vubec prijde.

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 7:14 pm
od workous
Ahoj Hanku, ten panel to je mazánek :) jinak super nápad...

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 8:01 am
od hank61
Hoši mám dotaz. Pokud se na širé lokální trati ČSD 3.-4. epochy větvila trať do dvou směrů, jak byla ovládána ona výhybka, nebo u ní byl vždy nějaký vechtr? Předem děkuji za informaci :wink:

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 8:59 am
od JanoH0e
Možnosti je niekoľko. Všetko závisí od veľkosti prevádzky. Najjednoduchšia situácia je výhybka, výkoľajka, ak je potreba, dražný telefón. Výhybka je na kľúč, ktorý ma vlakvedúci, ktorý ju prehadzoval po telefónom dorozumení. To bolo a stále ešte je u najjednoduchších pomerov, tak max. 3 vlaky denne. U náročnejšej prevádzky je už "vechtrovna" - obvykle označená ako odbočka, spojená väčšinou s ďalšími funkciami, krytá návestidlami, poprípade daná do obvodu stanice. Presnejšie upresnenie podľa upresnenia prevádzky.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 9:47 am
od Morris Zapp
Hank61: předpokládám, že máš na müsli odbočení další trati z širé trati, nikoliv třeba odbočení vlečky.

Tratě se na širé trati dělily v zásadě 2 způsoby: velkou odbočkou a malou odbočkou; ve výjimečných případech pak nějakou podivností.

Velká odbočka je obsazena výpravčím a chová se v podstatě jako normální žst, akorát nemá k dispozici žádné staniční koleje, takže její dopravní repertoár je ochuzen o křižování, předjíždění, výchozí a končící vlaky (ano, z každého pravidla musí existovat výjimka, takže máme i odbočky se staničními kolejemi a s výchozími či končícími vlaky; ale ty bych kvalifikoval spíš jako chyby v popisu sítě).

Malá odbočka je obsazena výhybkářem nebo signalistou a je v podstatě vzdáleným stanovištěm nejbližší žst, ležící proti hrotu odbočky. Provoz je plně pod kontrolou výpravčího oné žst, výhybkář/signalista pracuje podle jeho pokynů.

Podivnosti znám dvě: Rokytňany a Tasovice.

Rokytňany byly zjevně v minulosti úplně normální obsazenou odbočkou, ale nejspíš vzhledem k minimálnímu provozu byly degradovány na neobsazené stanoviště. Organizace dopravního provozu v Rokytňanech v podstatě odpovídala odbočení vlečky: vlaky, jedoucí po "hlavní" trati, si Rokytňan nijak nevšímaly; vlaky, jedoucí do/z odbočné trati, si odbočku odemykaly vlastním klíčem a obsluhovaly krycí návěstidla, podobně jako někde na nákladišti.

Tasovice byly totální divočina: více zde: viewtopic.php?f=42&t=12251&p=269980&hilit=Tasovice#p269864

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 9:50 am
od hank61
Jano. Děkuji. :wink:

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 10:03 am
od hank
JanoH0e: Když to bylo na širé trati v epoše III - IV, tak to do SZZ určitě nespadalo. A pak u toho musel být člověk na místě. (Teď mě nějak nenapadá, jaký byl správný název té profese. Asi hradlař nebo hláskař podle druhu TZZ, něco jako "odbočkář" jsem nikdy neslyšel.)

hank61: Otázka je, co považuješ za lokální trať. Existovala spousta odboček dirigovaných tratí z tratí zabezpečených "normálním" způsobem, ty všechny byly obsazené. (Namátkou lokálky do Starého Města pod Sněžníkem - bývalá odb. Morava - nebo do Rožmitálu pod Třemšínem - bývalá odb. Přední Poříčí. Obě odbočky už dnes spadaji pod SZZ odbočných stanic, tj. pod Hanušovice resp. Březnici.) Dodnes jsou nebo donedávna byly obsazené odbočky tratí bývalých BCB, kde snad ani jedna lokálka neodbočuje z "hlavní" trati ve stanici - všechny ze širé trati. (Odbočky Zálučí, Kamensko, Obora. Do Kopidlna se dnes od Dolního Bousova pravidelně nejezdí, tak nevím, zda se odb. Kamensko ještě obsazuje třeba jako hláska/hradlo nebo zda už ji třeba nezavázali do SZZ, ale ty dvě jsou ještě v provozu - tedy jestli jsem něco nepřehlédl.) Neobsazenou odbočku trati D3 z jiné trati D3 si teď vybavuju jenom jednu, a to Tasovice na trati Heřmanův Městec - Prachovice/Vápenný Podol. Tu obsluhoval vlakvedoucí po svolení dirigujícího dispečera. (A určitě tam jezdily víc než 3 vlaky denně...) Odbočka Moravice, kde od trati do Svobodných Heřmanic odbočuje trať do Hradce nad Moravicí, obě D3, dnes spadá pod SZZ žst Opava východ, ale teď nemůžu najít, od kdy.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 10:13 am
od hank61
Hanku. Děkuji za vyčerpávající odpověď. Takže pokud jsem to snad trochu pochopil, tak bych malým vechtrem u odbočky neměl nic pokazit :wink:

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 10:31 am
od hank
Já si ještě čtu, co mezitím napsal Morris Zapp. Asi jsem měl upřesnit, že jsem popisoval ty - jak on tomu říká - malé odbočky. Napsal jsem, že odbočka nespadala pod SZZ, to ovšem nevylučuje nějakou formu její závislosti na SZZ přilehlé stanice, ale to je podobné jako u obsazeného hradla, které taky nějak závisí na SZZ sousední stanice a přitom není jeho součástí, tzn. neobsluhuje se ze stanice.

hank61: To záleží na tom, čemu říkáš vechtr. Jestli tím míníš strážní domek a případně návěstní budku s ovládáním výhybek a návěstidel a s telefonem, tak tím samozřejmě nepokazíš nic, protože v modelu nebude poznat, jestli se odbočka obsluhuje odtamtud nebo ze stanice, pod kterou spadá.

Re: Otázky z železniční historie ČSD

PříspěvekNapsal: pát 25 pro, 2020 11:35 am
od hank61
hank píše:hank61: To záleží na tom, čemu říkáš vechtr. Jestli tím míníš strážní domek a případně návěstní budku s ovládáním výhybek a návěstidel a s telefonem, tak tím samozřejmě nepokazíš nic, protože v modelu nebude poznat, jestli se odbočka obsluhuje odtamtud nebo ze stanice, pod kterou spadá.


Hanku. Já myslel na konkrétně tenhle typ strážního domku.
VECHTR.jpg

Pokud by tam ovšem mohla být nějaká menší stavba, třeba tahle https://www.model-scene.cz/model-scene/eshop/13-1-87/83-3-Stavebnice/5/747-Vyhybkarske-stanoviste-stavebnice-H0 bylo by to vzhledem k místu jedině dobře.