Hank61: předpokládám, že máš na müsli odbočení další trati z širé trati, nikoliv třeba odbočení vlečky.
Tratě se na širé trati dělily v zásadě 2 způsoby: velkou odbočkou a malou odbočkou; ve výjimečných případech pak nějakou podivností.
Velká odbočka je obsazena výpravčím a chová se v podstatě jako normální žst, akorát nemá k dispozici žádné staniční koleje, takže její dopravní repertoár je ochuzen o křižování, předjíždění, výchozí a končící vlaky (ano, z každého pravidla musí existovat výjimka, takže máme i odbočky se staničními kolejemi a s výchozími či končícími vlaky; ale ty bych kvalifikoval spíš jako chyby v popisu sítě).
Malá odbočka je obsazena výhybkářem nebo signalistou a je v podstatě vzdáleným stanovištěm nejbližší žst, ležící proti hrotu odbočky. Provoz je plně pod kontrolou výpravčího oné žst, výhybkář/signalista pracuje podle jeho pokynů.
Podivnosti znám dvě: Rokytňany a Tasovice.
Rokytňany byly zjevně v minulosti úplně normální obsazenou odbočkou, ale nejspíš vzhledem k minimálnímu provozu byly degradovány na neobsazené stanoviště. Organizace dopravního provozu v Rokytňanech v podstatě odpovídala odbočení vlečky: vlaky, jedoucí po "hlavní" trati, si Rokytňan nijak nevšímaly; vlaky, jedoucí do/z odbočné trati, si odbočku odemykaly vlastním klíčem a obsluhovaly krycí návěstidla, podobně jako někde na nákladišti.
Tasovice byly totální divočina: více zde:
viewtopic.php?f=42&t=12251&p=269980&hilit=Tasovice#p269864