Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

Příspěvekod hopeter » stř 18 lis, 2020 6:31 pm

Po třech týdnech útrap, dřiny a odříkání
Kecáš vždyť to musela být zábava... :mrgreen:
To my ostatní jen čumíme a snažíme se alespoň o malé krůčky.
Když na to tak koukám , tak to mohlo být na jednom panelu. Taky jsem si u Nudle udělal nástavec a už jsem ho nesundal. :)
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

Příspěvekod hank61 » stř 18 lis, 2020 6:41 pm

hopeter píše:
Když na to tak koukám , tak to mohlo být na jednom panelu. Taky jsem si u Nudle udělal nástavec a už jsem ho nesundal. :)


Honzo nemohlo :-) Jednak ten malý segment může nahradit přesuvna, ale hlavně mám místo pro uskladnění o délce 2 metry. V téhle variantě je celková délka 240cm :wink: Jinak jsem dnes po cca 2 hodinovém provozu zjistil, že je i na tomto minikolejišti možné provozovat najednou M152, M240, T435 + 3 vozy Talbot a 422.0 se dvěma nákladními vozy. Tímto děkuji a zdravím autory tohoto layoutu :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2488
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

Příspěvekod Kavka_ » stř 18 lis, 2020 8:05 pm

Tak jak si to prohlížím, tak mi teprve nyní došlo, že se to celé obešlo bez pozadí! Paráda.
No, jdu zamakat u sebe, ať nejsem zas tolik pozadu...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 419
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

Příspěvekod milan ferdián » čtv 19 lis, 2020 8:54 am

hank61 píše: V téhle variantě je celková délka 240cm :wink: Jinak jsem dnes po cca 2 hodinovém provozu zjistil, že je i na tomto minikolejišti možné provozovat najednou M152, M240, T435 + 3 vozy Talbot a 422.0 se dvěma nákladními vozy. Tímto děkuji a zdravím autory tohoto layoutu :wink:

Děkuji za pozdrav a s potěšením sleduji jak vás všechny námět oslovil a nadchl. :wink:
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

Příspěvekod jafobe » čtv 19 lis, 2020 6:06 pm

Pěkné. :wink:
Jeden se nestihne ani rozkoukat, natož něco udělat, a druzí už mají hotovo... :oops:
Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 684
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

Příspěvekod zdeno » pát 20 lis, 2020 6:38 am

jafobe píše:Pěkné. :wink:
Jeden se nestihne ani rozkoukat, natož něco udělat, a druzí už mají hotovo... :oops:

---
jde to pomalu, s hruzou jsem zjistil, ze potrebujem 24 prestavniku a mam jen 16.
Ted cekat 2 mesice, nez to prijde z Ciny a jestli to vubec prijde.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3003
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Hankovice Carendt H0/H0e 1960x360

Příspěvekod workous » pát 20 lis, 2020 7:14 pm

Ahoj Hanku, ten panel to je mazánek :) jinak super nápad...
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank61 » pát 25 pro, 2020 8:01 am

Hoši mám dotaz. Pokud se na širé lokální trati ČSD 3.-4. epochy větvila trať do dvou směrů, jak byla ovládána ona výhybka, nebo u ní byl vždy nějaký vechtr? Předem děkuji za informaci :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2488
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod JanoH0e » pát 25 pro, 2020 8:59 am

Možnosti je niekoľko. Všetko závisí od veľkosti prevádzky. Najjednoduchšia situácia je výhybka, výkoľajka, ak je potreba, dražný telefón. Výhybka je na kľúč, ktorý ma vlakvedúci, ktorý ju prehadzoval po telefónom dorozumení. To bolo a stále ešte je u najjednoduchších pomerov, tak max. 3 vlaky denne. U náročnejšej prevádzky je už "vechtrovna" - obvykle označená ako odbočka, spojená väčšinou s ďalšími funkciami, krytá návestidlami, poprípade daná do obvodu stanice. Presnejšie upresnenie podľa upresnenia prevádzky.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Morris Zapp » pát 25 pro, 2020 9:47 am

Hank61: předpokládám, že máš na müsli odbočení další trati z širé trati, nikoliv třeba odbočení vlečky.

Tratě se na širé trati dělily v zásadě 2 způsoby: velkou odbočkou a malou odbočkou; ve výjimečných případech pak nějakou podivností.

Velká odbočka je obsazena výpravčím a chová se v podstatě jako normální žst, akorát nemá k dispozici žádné staniční koleje, takže její dopravní repertoár je ochuzen o křižování, předjíždění, výchozí a končící vlaky (ano, z každého pravidla musí existovat výjimka, takže máme i odbočky se staničními kolejemi a s výchozími či končícími vlaky; ale ty bych kvalifikoval spíš jako chyby v popisu sítě).

Malá odbočka je obsazena výhybkářem nebo signalistou a je v podstatě vzdáleným stanovištěm nejbližší žst, ležící proti hrotu odbočky. Provoz je plně pod kontrolou výpravčího oné žst, výhybkář/signalista pracuje podle jeho pokynů.

Podivnosti znám dvě: Rokytňany a Tasovice.

Rokytňany byly zjevně v minulosti úplně normální obsazenou odbočkou, ale nejspíš vzhledem k minimálnímu provozu byly degradovány na neobsazené stanoviště. Organizace dopravního provozu v Rokytňanech v podstatě odpovídala odbočení vlečky: vlaky, jedoucí po "hlavní" trati, si Rokytňan nijak nevšímaly; vlaky, jedoucí do/z odbočné trati, si odbočku odemykaly vlastním klíčem a obsluhovaly krycí návěstidla, podobně jako někde na nákladišti.

Tasovice byly totální divočina: více zde: viewtopic.php?f=42&t=12251&p=269980&hilit=Tasovice#p269864
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 836
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank61 » pát 25 pro, 2020 9:50 am

Jano. Děkuji. :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2488
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » pát 25 pro, 2020 10:03 am

JanoH0e: Když to bylo na širé trati v epoše III - IV, tak to do SZZ určitě nespadalo. A pak u toho musel být člověk na místě. (Teď mě nějak nenapadá, jaký byl správný název té profese. Asi hradlař nebo hláskař podle druhu TZZ, něco jako "odbočkář" jsem nikdy neslyšel.)

hank61: Otázka je, co považuješ za lokální trať. Existovala spousta odboček dirigovaných tratí z tratí zabezpečených "normálním" způsobem, ty všechny byly obsazené. (Namátkou lokálky do Starého Města pod Sněžníkem - bývalá odb. Morava - nebo do Rožmitálu pod Třemšínem - bývalá odb. Přední Poříčí. Obě odbočky už dnes spadaji pod SZZ odbočných stanic, tj. pod Hanušovice resp. Březnici.) Dodnes jsou nebo donedávna byly obsazené odbočky tratí bývalých BCB, kde snad ani jedna lokálka neodbočuje z "hlavní" trati ve stanici - všechny ze širé trati. (Odbočky Zálučí, Kamensko, Obora. Do Kopidlna se dnes od Dolního Bousova pravidelně nejezdí, tak nevím, zda se odb. Kamensko ještě obsazuje třeba jako hláska/hradlo nebo zda už ji třeba nezavázali do SZZ, ale ty dvě jsou ještě v provozu - tedy jestli jsem něco nepřehlédl.) Neobsazenou odbočku trati D3 z jiné trati D3 si teď vybavuju jenom jednu, a to Tasovice na trati Heřmanův Městec - Prachovice/Vápenný Podol. Tu obsluhoval vlakvedoucí po svolení dirigujícího dispečera. (A určitě tam jezdily víc než 3 vlaky denně...) Odbočka Moravice, kde od trati do Svobodných Heřmanic odbočuje trať do Hradce nad Moravicí, obě D3, dnes spadá pod SZZ žst Opava východ, ale teď nemůžu najít, od kdy.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank61 » pát 25 pro, 2020 10:13 am

Hanku. Děkuji za vyčerpávající odpověď. Takže pokud jsem to snad trochu pochopil, tak bych malým vechtrem u odbočky neměl nic pokazit :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2488
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » pát 25 pro, 2020 10:31 am

Já si ještě čtu, co mezitím napsal Morris Zapp. Asi jsem měl upřesnit, že jsem popisoval ty - jak on tomu říká - malé odbočky. Napsal jsem, že odbočka nespadala pod SZZ, to ovšem nevylučuje nějakou formu její závislosti na SZZ přilehlé stanice, ale to je podobné jako u obsazeného hradla, které taky nějak závisí na SZZ sousední stanice a přitom není jeho součástí, tzn. neobsluhuje se ze stanice.

hank61: To záleží na tom, čemu říkáš vechtr. Jestli tím míníš strážní domek a případně návěstní budku s ovládáním výhybek a návěstidel a s telefonem, tak tím samozřejmě nepokazíš nic, protože v modelu nebude poznat, jestli se odbočka obsluhuje odtamtud nebo ze stanice, pod kterou spadá.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank61 » pát 25 pro, 2020 11:35 am

hank píše:hank61: To záleží na tom, čemu říkáš vechtr. Jestli tím míníš strážní domek a případně návěstní budku s ovládáním výhybek a návěstidel a s telefonem, tak tím samozřejmě nepokazíš nic, protože v modelu nebude poznat, jestli se odbočka obsluhuje odtamtud nebo ze stanice, pod kterou spadá.


Hanku. Já myslel na konkrétně tenhle typ strážního domku.
VECHTR.jpg

Pokud by tam ovšem mohla být nějaká menší stavba, třeba tahle https://www.model-scene.cz/model-scene/eshop/13-1-87/83-3-Stavebnice/5/747-Vyhybkarske-stanoviste-stavebnice-H0 bylo by to vzhledem k místu jedině dobře.
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2488
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron