Tím bych tuto část viděl jako hotovou (téměř) a vrhnu se zase na díl s přesuvnou.
1) Dodělat výše zmíněnou detekci přesahujících vozidel:
Po několika pokusech s infračervenou LED, s přijímačem IR LED pro dálková ovládání apod. jsme nakonec koupil
laserové diody a k nim
přijímače. Z obojího jsme použil jen samotný prvek, bez destičky. Když tubus diody přelepím mosazným plechem s 0,5 mm dírkou, můžu detekovat skrz rovinu nárazníků a spolehlivě to zabere. Vyrobil jsem takové L z hliníkového profilu, diodu chytil příchytkou na telefonní kabel a přijímače se nalepí na protější stěnu. Mám celkem 4 paprsky, z každé strany přesuvny dva, abych zabránil přesahům přes dělicí rovinu. Očekávejte další zprávy.
2) Usoudil jsem, že by bylo dobré na přesuvnu a odstavné koleje dát detekci obsazení - sedím totiž v křesle na druhé straně a nevím, co na přesuvně je. Tedy - detekci obsazení ze tří kolejí na přesuvně a sedmi odstavných spolu s indikací polohy přesuvny bych vytáhl ven na nějaký panýlek či displej, aby byl vidět při bočním pohledu podél kolejiště (podobně jako mají moduláři vyvedenou indikaci návěstidel). Současně bych na něj vyvedl indikaci těch optozávor výše a mohl tak jezdit, aniž bych se zvedal a koukal "přes kopec".
Napřed jsem tam chtěl dát jen LEDky, ale poslední nápad je TFT displej se zobrazením podobným JOP. Na cenu to vyjde stejně, na pracnost lépe. Do Arduina přesuvny bych doplnil vstupy z detekce obsazení a optozávor (přes I2C expandéry), indikační modul by byl tvořen 3,2" TFT zobrazovačem. Než tam dávat zase dekodér na 23 samostatných LED (a stejně by se muselo naprogramovat, co je co), tak to už je snad snazší ten displej. Uvidím. Nejsem programátor a nikdy jsem nechtěl být
3) No a až tato hrubá práce skončí, dodělal bych konečně tu násypku Košťálov a okolí lomu... Skončili jsme někde tady: