Ta přesuvna made in Trejtnar, Ludgeřovice, vypadá takhle:
I když jste mě před tímto materiálem varovali, tak základem minikolejiště je smrková spárovka tl. 18 mm, formát 120x30 cm. (Stála v koutě u zdi za skříní asi metr od radiátoru dva roky, po roce jsem na spodek přilepil hranolky 20x10 mm jako výztuhy a neprohnula se, tak věřím, že už to tak vydrží.) Pevné koleje přesuvny jsou dlouhé 110 mm, koleje na "šupleti" 220 mm. Přesuvnu jsem posunul přes kraj spárovky asi o 8 cm, takže jsem získal viditelný prostor dlouhý celkem 84 cm. Na něj se mi vejde toto - pracovní název "nákladiště se zastávkou Veselá nad Smutnou":
Čísla u kolejí jsou užitečné délky v mm. Plánován je provoz osobních a Pv vlaků s motorem M 131.1, ale vejde se tam i leccos jiného. Čísla u půdorysů pozemních staveb odpovídají normáliím kkStB a ZvKČ, strážní domek s čekárnou, kůlna s chlívkem a záchod jsou od Karla Bartáka, váha od Model Scene a skladiště Horka od plastyk3. Do severozápadního rohu by se vešla ještě jedna odstavná kolej pro nakládku a vykládku dlouhá cca 300 mm, něco jako řepné nákladiště. Ještě to zvážím, nechci to přeplácat. Pak by to chtělo ale znázornit i podzimní kampaňový provoz a nevím, jestli se na model zablácené listopadové krajiny s vegetací bez listí cítím.
Ještě jsem zapomněl napsat, že přesuvnu nebudu shora zakrývat. Jenom ji oddělím od viditelného zbytku kolejiště kamenným silničním mostem od Igra Model a kouskem silničního náspu, jak je naznačeno na schématu na levém okraji přesuvny. Jinak řečeno, nebudu mít skryté nádraží, ale přiznané manipulační zázemí.
Tož tak.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.