Na těchto poloměrech je věru s vozy spousta srandy.
První parametr je celková délka, ale neméně problematické je i uchycení spřáhel. Zajímavé je, že Es od Tilliga v novém provedení se nechá v pohodě táhnout, ale sunutím do oblouku 150 mm skončí vykolejený - takže jako ten klanicový na oblouku 250... (i když mne napadá, že jsem ho možná nezkusil trochu víc zatížit). Obecně mi přijde, že spousta čtyřosých vozů by klidně prošla, pokud přepracuji uchycení spřáhel z těla vozu na podvozky. Na stranu druhou, ty zase jsou zbytečně dlouhé...
Takže můj vozový park se skládá z následujících:
Stará Zetka od Tilliga v novějším provedení s kinematikami, Rlmmp od Roco, Staré BTTB Es předělené na Tcms s kinemalikami Peho, uhláčeky Ur od PMT a jeden Talbot od Tilliga jako ty nejmenší. Pak ještě stará krátká cisterna BTTB a nová Tillig. No a pak něco dalších stavebnic v šuplíku, čekajících na správnou dobu (vyrábějíc kolejiště nezvládám dělat vozy/lokomotivy a naopak - jsou to zřejmě dvě různé disciplíny a já hold nejsem Ledecká, abych střídal jak na obrtlíku...)
Jinak jízdně nepřekvapilo nic, jsou to vlastně znovu Zbednice, jen jsem lehce přehnal výšku silnice u přejezdu a musel jsem ubrousit kolem něj, na straně druhé se mi povedl lépe oblouk, tak to dělá menší neplechu při přechodu na rovinku.
Sledujíc Šoupaliště, jak se to krásně zelená, už se těším, až začnu také zelenit... (stále ty samé etapy - bílá - hnědá - zelená
)
A trochu ještě Váhám co udělám za skalami. Chtěl jsem starý nepoužívaný přejezd se staženými závorami u zastávky, ale je to nějak moc veliké. Tak z toho kouká polňačka s přejezdovými kříži a možná ta malá zastávka - jen asi nevyužiji novější typy boudiček, ať už můj antivandal nebo výtvor pana Vykročila, ale skončím opět u plechové boudy, aby to epochové bezčasí zůstalo nenarušené...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -