Ahoj všem.
Tak jsem do toho zase spadnul.
Zbednice jsou v akváriu a nikam se už do světa nepodívají, mě však myšlenka cestovního kolejiště neopustila
Ze sklepa jsem vynesl dříve schovanou zajímavou dřevěnou krabici od sady lahví vín a ukázalo se, že je průchozí k podobné realizaci, jakou byly Zbednice, která má ovšem několik specifik:
1) K zachování celistvého vnějšího pláště nesmím vrtat do základní desky, vše je tedy jen lepené a elektroinstalace se vede na povrchu a následně schová pod stavby budov, silnic a skal
2) Kopec, který chci realizovat jako pískovcové homole, potřebuji natolik velký, aby opodstatnil tunel, který tam prostě tentokrát být musí – je ho tedy třeba pojmout jako rozkládací
3) Neumím s kolejivem a výhybkami takové zázraky, abych udělal klasické nádražíčko, zvolil jsem tedy pseudonádražíčko s úvratí ve stanici, aby s kolejištěm byla nějaká zábava na dvou výhybkách; části výhybek postavené proti sobě jsem alespoň zkrátil, abych získal menší boční odstup kolejí. Výhybkám Kühn ponechám aretaci a jsou stavěné rukou.
Nádražní budovu simuluje zastávka Horní Nová Ves, skladiště jsem volil opět od pana Vykročila, tentokrát ve verzi ne dle NEM – už jen pro ten pocit si ho znovu postavit – je to skvělá stavebnice.
Skály by měly mít především úlohu scene divideru, takže na druhé straně udělám u tunelu ještě malou zastávku jako samostatné téma.
Kolejiště by mělo spadat do neurčitého bezčasí III. - VI. epochy - tak nějak uvěřitelně pro provoz čehokoli, co se na něj vejde, jak mě naučily při provozu Zbednice...
Průběžný stav výstavby zatím vypadá nějak takto (nespěchám tentokrát se zaštěrkováním, nejprve musí ležet kompletní elektroinstalace):
Do zavřené bedny se do prostoru nad volné koleje musí vejít rozebryný skalní masiv...
Bedna se dá přeskládat a kolejiště je tak na povrchu bedny...
...která mu zároveň propůjčuje tuhost.
O něco málo více fotografií na https://kinclv.rajce.idnes.cz/Nekly_-_c ... kolejiste/
Mějte se!