Všichni víme, jakého způsobu manipulace ve skrytém nádraží bylo použito v sérii Milanových eNkových minikolejišť na téma "Sólo pro 810". Dovolím si toto téma rozšířit o způsob, jakým lze toto skryté nádraží "přiznat" a zároveň se vyhnout provozu sunutých vlaků. Téhož způsobu lze po úpravě kolejového plánku využít třeba na původním minikolejišti H0 Otovice zastávka, v redukovaných verzích Žacléře bez objízdné koleje, jak je má na svých stránkách vyvěšené Trainmaniak, i jinde.
Koncové stanice bez objízdných kolejí se v cizině kupodivu vyskytují častěji, než by našinec očekával. Na fóru h0-modellbahnforum.de je na příkladu skutečné stanice Champéry (ve francouzskojazyčné části Švýcarska, jde o koncovou stanici elektrifikované zubačky o rozchodu 1000 mm v nadmořské výšce 1055 m) vysvětleno, jak lze hnací vozidlo vždy dostat do čela vlaku a přitom odstavovat vozy bez možnosti objíždění.
Podrobný popis v němčině je zde:
https://www.h0-modellbahnforum.de/t3226 ... ahren.htmlPopis je doplněn následujícími obrázky.
Situace stanice v letech 1908 - 1990:
- Champery.jpg (26.71 KiB) Zobrazeno 5624 krát
AG je nádražní budova, R+Gsch rampa a skladiště, Twsch remíza pro hnací vůz. Kusá kolej v jižní části plánku (Gleis mit Gefälle) je spádovaná směrem do stanice.
Krok 1: Příjezd vlaku do stanice
- Champery_Man1.jpg (7.77 KiB) Zobrazeno 5624 krát
Tmavošedý je elektrický motorový vůz, světlešedý přívěsný vůz a hnědý nákladní vůz určený k odstavení ve stanici.
Krok 2: Odstavení vozů do šturcu ve spádu a jejich zajištění ruční brzdou
- Champery_Man2.jpg (7.8 KiB) Zobrazeno 5624 krát
(Pokračování v dalším postu, víc než 3 obrázky se sem nevejdou.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.