hopeter píše:V mém návrhu jsou délky přímých staničních kolejí 332 a 412 což je pro krátkou lokomotivu a tři vozy max. Tyto slouží pro vjezd a odjezd vlaků , ty kratší jsou pro objíždění a manipulaci. Na minikolejišti je vše na doraz , někdy i za něj... a to se mě právě líbí
No, jezdím s vláčky v krabici od ukulele, takže o kompromisech něco vím
Ale tady nejde ani tak o kompromis jako o provozní funkčnost.
Modelová situace, manipulák loko a dva vozy. Pokud budeš chtít dodržovat aspoň trochu provozní pravidla, tak vjedeš do koncové stanice, pak celý vlak vysuneš zpět skoro až na zhlaví do úvraťové, abys mohl přestavit na manipulační kolej koncového a zasunout ho na vlečku. Na vlečce (kde je místa dost) chytneš ložené vozy, přesuneš je na druhou kolej, odpojíš, prázdné zasuneš na nakládkovou, vrátíš se na druhou k loženým, vytáhneš jeden vůz do koncové, objedeš, šoupneš do šturcu, vrátíš se na vlečku pro ten druhý, vytáhneš do stanice, objedeš, nasuneš do šturcu abys připojil ten odstavený, pak to celé vytáhneš zase skoro do úvraťové stanice, abys přestavil na dopravní kolej a pak teprve odjedeš z dopravní koleje koncového do úvraťového.
S 20 cm navíc mezi koncovou a úvraťovou a 15-20 cm delšími staničními kolejemi v koncové by se to dalo udělat s méně kroky a nevjíždělo by se až do úvraťové stanice. Pokud by se nějaké cm daly přidat na výtažné koleji koncového, tak by se to ještě víc urychlilo.
Tím bych to asi uzavřel, ať to tu Kavkovi zbytečně neplevelím.
TT/D V/VI.