sidlo píše:Když se ti líbí autoblok, tak ho tam nech.
Prachovice - Přelouč je lokálka s autoblokem. Je to trochu rarita. A na té trati jsou 4 zastávky.
To sice je, ale taky je nutno říct b) - proč to tak je. Je to sice "lokálka", ale nákladní provoz je tam násobně hustší než na kdejaké hlavní trati.
Na každém kolejišti obecně, a na takovém pidikolejišti zvlášť, aby vypadalo z provozního hlediska aspoň trochu věrohodně, je důležitý příběh. Ten příběh může znít třeba tak, že ta předvěst patří k jinému návěstidlu - např. k vjezdovému návěstidlu sousední stanice nebo k oddílovému návěstidlu sousedního hradla/sousední hlásky - než k tomu krycímu. Pak může být klidně předvěst mechanická a ta krycí návěstidla obě světelná. A nemusíš si dělat starosti se zábrzdnou vzdáleností ani se závislostmi - příslušné hlavní návěstidlo stejně není vidět, takže předvěst klidně můžeš stavět úplně náhodně.
I když já bych to asi udělal tak, aby obě krycí návěstidla měla své předvěsti, které by na té koleji stály pěkně naproti sobě. Sice nebude dodržena zábrzdná vzdálenost, ale to je v modelu věčné dilema - rozumná redukce vzdáleností se na kolejištích řeší, co pamatuju.
Ale to už je věcí přání a potřeb každého soudruha, jak si to každý soudruh nakonec vyřeší; poradit mu můžeme, ale rozhodnut se musí sám...