hopeter píše:Deska opravdu není nutná. Stačí rošt a podloží pod koleje. Na celé bych použil překližku tl.8 mm. Výška roštu 6 až 8 cm ( podle toho co všechno se má do něj schovat. Snížení v místech odtoku potoka nebo cesty může být asi na cca 3 cm. Schéma příček jsem ti načrtnul. Pokud by nestačilo to plnou čarou tak přidej čárkované dle potřeby. Hlavně pozor aby bylo místo pro spodní přestavníky a nezapomeň na vybrání žeber pro prohlubně. Taky si rovnou udělej výstupky na pláň tratě. Můžeš sice podložky pláně nalepit až na rám ale líp to vypadá vcelku.
male.jpg
Nějak složitěji to ještě nešlo? Tohle je jak to schodiště v Bradavicích
K tématu: Pokud to budeš dělat na klasiku, tak krom obvodového rámu bych dal žebra kolmé k horní ( nejdelší ) straně, žádné složitosti. Nebo při této velikosti můžeš jít ještě jinou cestou, základovou desku ze styroduru. Navrstvíš třeba 10 cm z desek 5 nebo 2cm, něčím sofistikovaným vyřízneš tvar dle plánku Doubice a boky můžeš pro estetiku a ochranu pokrýt třeba 4mm překližkou. V těchto rozměrech absolutně pevné, velmi lehké a taky levné. Tvorbou krajiny to ještě zpevníš. Má to ale jednu nevýhodu, celá deska je "plná", takže je trochu oříšek, co s ovládáním výměn a kam s elektronikou. Ale kdyby tě to zajímalo, i to se dá nakonec vyřešit
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !