Zdravím ze Zadní Doubice
a chtěl bych zdejší poprosit o názor na úpravy kolejiště.
Původně jsem měl v plánu pustit se do vlastního kolejiště typu "Kameničky" nebo "Líny" na volné motivy lokálky Lhotka-Střednice, ale když kolega jardaficz přišel s tím, že mu toto kolejiště úplně nevyhovuje, neváhal jsem - krajinově dosti střednické trati odpovídá. Po převozu jsem nad tímto kolejištěm přemýšlel a rozvažoval, čím ho dovést k provozní dokonalosti a pokud možno i tak, aby odpovídalo reálným skutečnostem. Z úvah mi vyplynuly následující úpravy:
- rozšíření kolejiště o 10 cm široký přístavek na zkosené části, kam by se posléze přestěhovala staniční budova (viz obrázek, bod 1) a ke kusé koleji bych buď přidal další skladiště s rampou (aneb "objem zboží předčil očekávání při stavbě lokálky") nebo bych z ní udělal vlečku s obilním silem (upravený=zkrácený model Zbečna).
- místo tunelu by vznikla další vlečka (původně jsem uvažoval Zbečno dát sem, ale nevejde se) s vykládkou uhlí, nebo nakládkou dříví, přičemž by nakládková plocha navazovala přímo na cestu vedoucí z přejezdu.
- v prostorách, kde byla (a zatím stále ještě je) staniční budova, by vznikl malý hřbitov. Ta kaplička se mi tam libí a rád bych jí dal smysl, proč jí postavili zrovna tady. Aktuální umístění budovy by na mě po dokončení potřebného okolí (příjezdná cesta, podružná budova,...) působilo dosti stísněně, vzhledem k blízkosti svahu - odřezávat ho už moc nejde, už teď je dost prudký a samé opěrné zdi na kolejišti nechci. Stačí mi, že vznikne nízká zeď u kusé koleje směrem do svahu.
- les bude doplněn o listnáče.
- kolejiště přetravním, celkově se mi líbí tráva vzrostlejší, na což je použitý koberec posečený moc nakrátko
- vzhledem k tomu, že ovládací pult je ke kolejišti propojen konektorem, uvažuji o jeho osamostatnění a propojení kabelem o délce 1,5 - 2 m.
Hlavní provozní koncepce kolejiště bude odpovídat 1. polovině 50. let - čemuž by měla alespoň náznakem odpovídat většina artefaktů, a kdy budou provoz zajišťovat lokomotivy 312.8500, 413.073 a časem snad i motorák M234.001, jehož stavebnici mám už delší čas v šuplíku. Zároveň jednou za čas si na něm chci zajezdit vozidly IV. epochy a VI. (840 od Kuehna i ypsilonka s kolejištěm nemá problém), ale těmto epochám ostatní artefakty doby v krajině odpovídat nemusí. Z toho mi vyplývají další otázky k řešení:
- koncová povrchová úprava komunikací, rozhoduji se mezi štěrkem, nebo dlažbou (případně kombinací). Polovinu kořenů mám z vesnice podobné velikosti, které by ve skutečnosti takovéto nádražíčko náleželo, ale cestu na hřbitov si u této obce pamatuji již výhradně asfaltovou...
- jakým způsobem a jaké do kolejiště vložit další rozpojovače.
Když to tak čtu závěrem a koukám na upravený náhled, tak si začínám říkat, jestli to nebude přeplněné...