TT 125x70 Zadní Doubice

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

Příspěvekod karloslt » čtv 02 led, 2020 8:24 pm

Zdravím,
před Vánoci změnilo kolejiště majitele a převoz přežilo bez vážné újmy.

Po osahání možností provozu určitě dojde k určitým úpravám na kolejišti.

IMG_20200102_210804.jpg

IMG_20200102_210905.jpg
karloslt
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 07 čer, 2012 10:56 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

Příspěvekod jardaficz » pát 03 led, 2020 11:38 am

To jsem jen rád, že se bude následně upravovat. rád bych pak viděl výsledek. Po prodání prvního se už majitel neozval, jak a jestli ho dokončil
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

Příspěvekod karloslt » stř 08 led, 2020 9:03 pm

jezdí to! :)

https://youtu.be/meQpN_vcjE8

...vozů se na kolejiště vejde docela dost :)
karloslt
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 07 čer, 2012 10:56 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

Příspěvekod karloslt » sob 08 úno, 2020 8:29 pm

Zdravím ze Zadní Doubice :-D a chtěl bych zdejší poprosit o názor na úpravy kolejiště.

kolejiste TT.jpg


Původně jsem měl v plánu pustit se do vlastního kolejiště typu "Kameničky" nebo "Líny" na volné motivy lokálky Lhotka-Střednice, ale když kolega jardaficz přišel s tím, že mu toto kolejiště úplně nevyhovuje, neváhal jsem - krajinově dosti střednické trati odpovídá. Po převozu jsem nad tímto kolejištěm přemýšlel a rozvažoval, čím ho dovést k provozní dokonalosti a pokud možno i tak, aby odpovídalo reálným skutečnostem. Z úvah mi vyplynuly následující úpravy:
- rozšíření kolejiště o 10 cm široký přístavek na zkosené části, kam by se posléze přestěhovala staniční budova (viz obrázek, bod 1) a ke kusé koleji bych buď přidal další skladiště s rampou (aneb "objem zboží předčil očekávání při stavbě lokálky") nebo bych z ní udělal vlečku s obilním silem (upravený=zkrácený model Zbečna).
- místo tunelu by vznikla další vlečka (původně jsem uvažoval Zbečno dát sem, ale nevejde se) s vykládkou uhlí, nebo nakládkou dříví, přičemž by nakládková plocha navazovala přímo na cestu vedoucí z přejezdu.
- v prostorách, kde byla (a zatím stále ještě je) staniční budova, by vznikl malý hřbitov. Ta kaplička se mi tam libí a rád bych jí dal smysl, proč jí postavili zrovna tady. Aktuální umístění budovy by na mě po dokončení potřebného okolí (příjezdná cesta, podružná budova,...) působilo dosti stísněně, vzhledem k blízkosti svahu - odřezávat ho už moc nejde, už teď je dost prudký a samé opěrné zdi na kolejišti nechci. Stačí mi, že vznikne nízká zeď u kusé koleje směrem do svahu.
- les bude doplněn o listnáče.
- kolejiště přetravním, celkově se mi líbí tráva vzrostlejší, na což je použitý koberec posečený moc nakrátko :D
- vzhledem k tomu, že ovládací pult je ke kolejišti propojen konektorem, uvažuji o jeho osamostatnění a propojení kabelem o délce 1,5 - 2 m.

Hlavní provozní koncepce kolejiště bude odpovídat 1. polovině 50. let - čemuž by měla alespoň náznakem odpovídat většina artefaktů, a kdy budou provoz zajišťovat lokomotivy 312.8500, 413.073 a časem snad i motorák M234.001, jehož stavebnici mám už delší čas v šuplíku. Zároveň jednou za čas si na něm chci zajezdit vozidly IV. epochy a VI. (840 od Kuehna i ypsilonka s kolejištěm nemá problém), ale těmto epochám ostatní artefakty doby v krajině odpovídat nemusí. Z toho mi vyplývají další otázky k řešení:
- koncová povrchová úprava komunikací, rozhoduji se mezi štěrkem, nebo dlažbou (případně kombinací). Polovinu kořenů mám z vesnice podobné velikosti, které by ve skutečnosti takovéto nádražíčko náleželo, ale cestu na hřbitov si u této obce pamatuji již výhradně asfaltovou...
- jakým způsobem a jaké do kolejiště vložit další rozpojovače.

Když to tak čtu závěrem a koukám na upravený náhled, tak si začínám říkat, jestli to nebude přeplněné...
karloslt
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 07 čer, 2012 10:56 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

Příspěvekod hank » sob 08 úno, 2020 9:43 pm

Střednice byla stanice na konci řepné dráhy, což by mělo určit hlavní účel těch šturců. A pak u nich nemusí být žádné pozemní stavby, stačí zpevněné plochy, silniční váhy s budkami pro cukrovarské vážné a nanejvýš nějaká ta kůlna místního obchodníka s palivy a stavebninami. Ty váhy by mohly být i dvě, u každého šturcu jedna, a každá by sloužila nakládce řepy pro jiný cukrovar; cukrovary se snažily podchytit všechny dostupné zdroje suroviny a hustota jejich výskytu v řepařských oblastech bývala taková, že se v jedné nakládkové stanici mohly sejít váhy dvou i více konkurenčních cukrovarů. Logiku by pak mělo nechat staniční budovu tam, kde byla, tj. u dopravní koleje; ta druhá kolej by pak podobně jako ve skutečné Střednici sloužila jako manipulační. No a kdyby sis dal tu práci a znázornil pokročilý podzim, tak by na nakládkových plochách byly hromady řepy, což by odůvodnilo provoz i velkých lokomotiv s kampaňovými separáty; v rámci vyrovnávek vozů pro nakládku řepy se pak často do stejných stanic vozily ve stejných vozech k vykládce cukrovarské řízky pro stejné sedláky pěstující tu řepu. Jinak po většinu roku v takových stanicích/dopravnách/nákladištích chcípl pes. Na to taky nakonec zhynula i ta střednická lokálka...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků