TT MINI Jizerka 115x115 (1.3 m2)
Napsal: sob 03 bře, 2018 11:13 pm
AKTUALIZACE 30.5.2019: na úvod diskuze jsem vložil finální plánek, aby to bylo přehlednější. Navíc doplněn o poloměry hlavních oblouků.
PŮVODNÍ PŘÍSPĚVEK od Ivan » ned 04 bře, 2018 12:13 am :
Zdravím všechny modeláře!
rád bych se s Vámi podělil o svůj návrh TT mini o rozměrech 120x115 cm. Původně jsem zamýšlel postavit segmentovku s koncovou staničkou, nakonec jsem se z časových i prostorových důvodů rozhodl pro změnu. Viděl jsem tu spoustu pěkných mini kolejišť a bylo rozhodnuto. Možná by to už pomalu mohlo být samostatné téma na fóru . Rozměr 120x115 sice už není mini typu Kameničky, ale pořád si myslím, že do této kategorie patří. Tolik na úvod, teď k tomu hlavnímu:
VZNIK PLÁNU:
Poté, co Milan Ferdián zveřejnil plánek Petrov_TT, měl jsem vcelku jasno, že to bude základ pro můj plán, líbil se mi zejména skryťák a pestrost staničky. Milane, díky za publikace i plánky tady!
Po spoustě návrhů jsem nakonec zůstal u dvou.
Původně jsem chtěl spíše nějakou koncovou stanici, ale jelikož kolejiště plánuji taky jako "dětské", rozhodl jsem se pro ovál s SN dle logiky kruhu.
Výhybky jsou EW2 (možná zbytečný luxus na mini), DKM a IBW, poloměr oblouků základního oválu je R330.
Kolejiště bude ze dvou dílů 60x115, které budou uloženy nad sebou svisle v úzké skříňce 35x65x240 (tu mi manželka povolila . Zatím nejsem ještě rozhodnut pro konstrukci, ale asi bude vše z překližky. Snaha je, aby bylo kolejiště co nejnižší, rám ideálně vysoký jen 6 cm, ale bojím se kroucení při skladování na výšku. Máte někdo zkušenosti se skladováním kolejiště na výšku?
1) Jizerka verze 1 (a zatím můj favorit)
Stanička o dvou dopravních kolejích, vlečkou do malé fabriky, výtopnou, malým skladištěm s rampou. Nahoře menší mostek a strážný domek. SN je umístěno za kulisou, vjezd zprava tunelovým portálem, vjezd zleva (zespod) asi jen za kulisu (ať není přetunelováno).
Váhal jsem, zda ještě doplnit vlečku na nákladiště kulatiny. Nechci to mít přeplácané, ale zatím jsem ji tam přidal. Pak mne napadlo, že by nákladiště mohlo být spíše překladiště z lesní drážky 600mm. Níže je obrázek, jak by mohla vypadat krajina, staniční budovy atd.... Poraďte prosím, jestli toho už není moc. Většinou se řídím heslem "v jednoducosti je krása", ale ta drážka je pro mne lákavá . Drážku plánuji jako maketu, ale koleje bych chtěl mít elektricky zapojené, co kdyby jednou se povedlo i nějaké vozítko TTf... Body ukazuje, že je to možné.
Snažil jsem se ještě vymyslet nějaké zajímavé zpestření do středu kolejiště, ale nic vhodného mne zatím nenapadlo, tak jsou v obrázku louky.
omlouvám se za kvalitu obrázku, v týdnu to snad naskenuji lépe, zatím jen z foťáku
2) Jizerka verze 2 - v zásadě jen lehce upravený (zvětšený) Milanův plánek
Plánek se mi také líbí, plusem je i větší část volné tratě. Stále mezi oběma plány váhám, ale jednička vede. Co myslíte?
PROVOZ:
Plánuji provoz vozidel na přelomu III. a IV. epochy, parní trakci již vystřídali diesly. Nebudu se však držet zuby nechty předpisů. Jednak je moc neznám a jednak je mým hlavním cílem zábava při stavbě a ježdění.
Plánuji tedy do provozu Hektora T435, Pielsticka T466.0 a s přihmouřením oka se sveze i Barča a Kocour, když už jsou ve vitríně . Pro osobní vlaky bych rád soupravu rybáků za Pielstika a snad Hurvínka, jestli se odhodlám někdy k jeho stavbě.
Ovládání DCC loko i příslušenství, ale jen z Roco myši, PC neplánuji.
REALIZACE:
Je mi jasné, že stavba nepoletí mlovými kroky Hanka, ale myslím si, že je v mých silách vše dotáhnout do konce. Momentálně sháním materiál a "dobu dřevěnou" plánuji na léto. Rád bych do roka jezdil, to už totiž synovi budou 2 roky a už by mohl rocomyš udržet v ruce. Tak uvidíme, zda ho to taky bude bavit. A i kdyby ne, aspoň už nebudu jezdit jen po stole v kuchyni na dočasně postaveném oválu.
Budu moc vděčný všem za každý postřeh, připomínku či nápad na vylepšení. V plánování jsem už vcelku dlouho a člověk už nemá patřičnou perspektivu.
Děkuji,
Ivan
PŮVODNÍ PŘÍSPĚVEK od Ivan » ned 04 bře, 2018 12:13 am :
Zdravím všechny modeláře!
rád bych se s Vámi podělil o svůj návrh TT mini o rozměrech 120x115 cm. Původně jsem zamýšlel postavit segmentovku s koncovou staničkou, nakonec jsem se z časových i prostorových důvodů rozhodl pro změnu. Viděl jsem tu spoustu pěkných mini kolejišť a bylo rozhodnuto. Možná by to už pomalu mohlo být samostatné téma na fóru . Rozměr 120x115 sice už není mini typu Kameničky, ale pořád si myslím, že do této kategorie patří. Tolik na úvod, teď k tomu hlavnímu:
VZNIK PLÁNU:
Poté, co Milan Ferdián zveřejnil plánek Petrov_TT, měl jsem vcelku jasno, že to bude základ pro můj plán, líbil se mi zejména skryťák a pestrost staničky. Milane, díky za publikace i plánky tady!
Po spoustě návrhů jsem nakonec zůstal u dvou.
Původně jsem chtěl spíše nějakou koncovou stanici, ale jelikož kolejiště plánuji taky jako "dětské", rozhodl jsem se pro ovál s SN dle logiky kruhu.
Výhybky jsou EW2 (možná zbytečný luxus na mini), DKM a IBW, poloměr oblouků základního oválu je R330.
Kolejiště bude ze dvou dílů 60x115, které budou uloženy nad sebou svisle v úzké skříňce 35x65x240 (tu mi manželka povolila . Zatím nejsem ještě rozhodnut pro konstrukci, ale asi bude vše z překližky. Snaha je, aby bylo kolejiště co nejnižší, rám ideálně vysoký jen 6 cm, ale bojím se kroucení při skladování na výšku. Máte někdo zkušenosti se skladováním kolejiště na výšku?
1) Jizerka verze 1 (a zatím můj favorit)
Stanička o dvou dopravních kolejích, vlečkou do malé fabriky, výtopnou, malým skladištěm s rampou. Nahoře menší mostek a strážný domek. SN je umístěno za kulisou, vjezd zprava tunelovým portálem, vjezd zleva (zespod) asi jen za kulisu (ať není přetunelováno).
Váhal jsem, zda ještě doplnit vlečku na nákladiště kulatiny. Nechci to mít přeplácané, ale zatím jsem ji tam přidal. Pak mne napadlo, že by nákladiště mohlo být spíše překladiště z lesní drážky 600mm. Níže je obrázek, jak by mohla vypadat krajina, staniční budovy atd.... Poraďte prosím, jestli toho už není moc. Většinou se řídím heslem "v jednoducosti je krása", ale ta drážka je pro mne lákavá . Drážku plánuji jako maketu, ale koleje bych chtěl mít elektricky zapojené, co kdyby jednou se povedlo i nějaké vozítko TTf... Body ukazuje, že je to možné.
Snažil jsem se ještě vymyslet nějaké zajímavé zpestření do středu kolejiště, ale nic vhodného mne zatím nenapadlo, tak jsou v obrázku louky.
omlouvám se za kvalitu obrázku, v týdnu to snad naskenuji lépe, zatím jen z foťáku
2) Jizerka verze 2 - v zásadě jen lehce upravený (zvětšený) Milanův plánek
Plánek se mi také líbí, plusem je i větší část volné tratě. Stále mezi oběma plány váhám, ale jednička vede. Co myslíte?
PROVOZ:
Plánuji provoz vozidel na přelomu III. a IV. epochy, parní trakci již vystřídali diesly. Nebudu se však držet zuby nechty předpisů. Jednak je moc neznám a jednak je mým hlavním cílem zábava při stavbě a ježdění.
Plánuji tedy do provozu Hektora T435, Pielsticka T466.0 a s přihmouřením oka se sveze i Barča a Kocour, když už jsou ve vitríně . Pro osobní vlaky bych rád soupravu rybáků za Pielstika a snad Hurvínka, jestli se odhodlám někdy k jeho stavbě.
Ovládání DCC loko i příslušenství, ale jen z Roco myši, PC neplánuji.
REALIZACE:
Je mi jasné, že stavba nepoletí mlovými kroky Hanka, ale myslím si, že je v mých silách vše dotáhnout do konce. Momentálně sháním materiál a "dobu dřevěnou" plánuji na léto. Rád bych do roka jezdil, to už totiž synovi budou 2 roky a už by mohl rocomyš udržet v ruce. Tak uvidíme, zda ho to taky bude bavit. A i kdyby ne, aspoň už nebudu jezdit jen po stole v kuchyni na dočasně postaveném oválu.
Budu moc vděčný všem za každý postřeh, připomínku či nápad na vylepšení. V plánování jsem už vcelku dlouho a člověk už nemá patřičnou perspektivu.
Děkuji,
Ivan