hank61 píše:Že by rozhodovací paralýza?
Ale ani ne-e...
Já ± vím, co tam chci, a smysl mého řádění v kreslicím editoru je vyzkoušet, co ještě nebude vypadat přeplácaně.
Takže:
- šturc v prodloužení 1. koleje - musí být pro objíždění hnacích vozidel;
- šturc se skladištěm a volnou skládkou - musí být, to je minimum pro zdůvodnění nákladní dopravy; v některých variantách se mi podařilo navrhnout skladištní kolej tak dlouhou, že se na ni vejdou až tři vykládková stání pro vozy;
- šturc s uhelnou hrází - viz výše, jedno z těch stání na skladištní koleji může být i uhelná hráz, nebo může být samostatný; spodek jsem zvedl cca 5 cm (⁓ cca 6 m v reálu) nad základní desku a to už by bylo škoda pro uhelnou sjížď nevyužít;
- malá vlečka, např. silo ZZN nebo lihovar nebo sladovna - znám v reálu jednokolejné vlečky pro 1 - 2 vozy, které obsluhují provozy uvedeného typu; nemusí nutně být, ale stanice (nebo nákladiště) této velikosti by vposledku nemělo bez nákladní dopravy smysl a funkční vlečka zvyšuje šanci, že stanice nebude v dohledné době zrušena (modeloví decision makers jsou nemilosrdné mrchy a je nutno všelijak si je předcházet, aby stanice nedopadla jako Žacléř po řádění SŽDC na přelomu tisíciletí
) ;
- šturc s remízou - nemusí nutně být, ona by teoreticky remíza mohla být i na konci prodloužení 1. koleje (viz Žacléř před likvidací), ale ať jsem dělal co jsem dělal, rozumně se mi tam nevešla (a strkat objíždějící stroj až do vrat remízy považuju za blbost), takže buď to oželím nebo bude krátká remíza v samostatném šturcu à la Mochov, který se tam vejde hned několika způsoby;
- šturc s cisternou pro nouzové/záložní tankování HV - může být na konci skladištní koleje vedle prodloužení 1. koleje, jestliže skladištní kolej bude dost dlouhá, nebo může být cisterna před remízou/v remíze, která už se nepoužívá pro nocování HV.
Je mi jasné, že čím víc šturců a budov, tím míň volné krajiny, ale takováto nákladiště v průmyslových oblastech někde na předměstích bývala celkem běžná. Dokonce si umím podobné kolejiště představit i někde na vlečce rostoucího podniku, která ho postupně "vcucla" - a to i včetně staniční budovy, viz pozůstatky bývalého nádraží Brno Královo Pole na staré Tišnovce v areálu Královopolské strojírny před výstavbou přivaděče... Pak může remíza sloužit k ustájení vlečkové lokomotivy. Koncem IV. epochy na vlečkách sloužily k posunu dokonce i motorové vozy M 131.1 a někde se vyřazené motoráky používaly i v neveřejné osobní vlečkové dopravě (M 240.0 v Letu Kunovice). Ale já bych to viděl spíš na to nákladiště ČSD. A jak už jsem napsal výše, jsem omezen kolejivem, které mám v šupleti, zatím se mi nechce utrácet za nové a výsledkem mého kreslicího šílenství je poznání, že mi vystačí na 3 delší nebo 4 kratší šturcy.
No ale mezitím už mám - opět z toho, co dům dal - připraven materiál na pláň spodku, takže tím se rozhodování zjednoduší. Víceméně teď budu už jen přemýšlet o tom, jestli opravdu mají být šturcy jen v přímé nebo jestli a jak lze odůvodnit i jejich polohu v oblouku. Máte někdo příklady nějakých reálných situací v obloucích, ať už ve stanicích nebo na vlečkách?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.