hopeter píše:V podstatě každé další vylepšování toho Milanova díla je krokem zpět...
S jedinou výjimkou, a to jsou variace na téma vleček. Tedy pokud se vylepšováním myslí přidávání dalších šturců a pozemních staveb, znásilňování kolejí do podměrečných oblouků apod. Ale Milan F. má ve své sbírce kolejišť tohoto formátu i vlečku.
BTW, v anglicky mluvících zemích jsou minikolejiště s tématem posunu běžná; u nás se asi raději - když už někdo chce spíš hračku než zobrazení reálného provozu - jezdí dokolečka dokola, stejně jako v Německu, viz kolejiště typu Adventskranz (adventní věnec) nebo Pizzaanlage, i když to přišlo taky z USA nebo UK, viz pizza layout, tj. kolejiště do krabice od pizzy.
A ještě: Kompromisem s ultrakrátkými kolejemi i šturcy zobrazujícím některé skutečné provozní výjimky by mohlo být např. koncové nákladiště (případně i s vlečkovou kolejí), kam s náklady zajíždí (nebo odkud odjíždí) kvůli nemožnosti objet jen sunuté vlaky. (Viz Milanovy Otovice nebo jedna z variant Žacléře - ta nepublikovaná v knize.) V síti ČSD byl i nejméně jeden skutečný případ tohoto druhu, kam zajižděly i sunuté osobní vlaky, a to dokonce na hlavní trati - nz Černousy. Navíc se pro lenochy a nešiky (jako jsem i já
) nabízí možnost ušetřit si starosti se zabezpečením, protože v takových případech se jezdilo podle předpisu D2, tedy bez uvolnění traťového oddílu, ve kterém se proto může nacházet jen jeden vlak (nebo v epochách V a VI posunující díl mezi dopravnami), tudíž i bez nutnosti krytí příslušného nákladiště jakýmikoli návěstidly, dokonce ani lichoběžníková tabulka není potřeba, když se nejezdí podle D3. Tento případ dopravy podle D2 (nebo dnes podle nového D1 SŽDC) byly Otovice nebo Mochov (platí i dnes), tento případ byl před modernizací Bílý Potok pod Smrkem, asi by se našly i další případy.
Edit: Jo, a ještě jsem zapomněl na slovenský Utekáč - stručnější kolejiště asi fakt už vymyslet nejde...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.