Aktuální postup a stav je následující. Dokončil jsem nahrubo povrchy perónu a okolí budovy
a vyzkoušel průjezdnost tím největším vozidlem, co mám k dispozici.
Pak jsem se pustil do realizace opěrné zdi. Tentokrát jsem zvolil 3D tisk, i když kvůli délce jsem to musel udělat nadvakrát. Vytištěno z PLA na Průša MINI, 0,1mm vrstva. Pokusy jsem nakonec dospěl k názoru, že nejlepší výsledek je při tisku zdiva "na výšku", což vypadá dost nelogicky. Pokud se tiskne "naplocho", jsou vidět stopy pohybu trysky na kamenech - na to jsem narazil při tisku kamenného mostu (Čertův most) pro stejnojmenné dioráma. Při tisku "na výšku" dokonce není problém ani s nepravidelně přesahujícími kameny a mezerami. Sice ve výtisku jsou "vlásky" materiálu vzniklé pohybem trysky mezi výstupky, ale dají se pak celkem lehce odstranit. A kameny mají být nepravidelné, takže menší poruchy nevadí. Souhrnně - pokud započítáme dobu na vytvoření modelu, je to celkově o hodně pracnější, než to nastříhat z polotovaru od Bartáka
. Poznámka: 3D tiskaři si určitě všimli, že jsem použil "límec" k zamezení odlepování a stabilizaci objektu na výšku a zapomněl jsem odstranit tisk "obrysu".
TT, DR5000, Z21, iTrain...