hank61 píše:Dušane. Pokud budeš ten přepínač mít i pro zajištění aretace výhybky, tak je dobré jej dát co nejblíže k přestavníku. Zamezí se tím nežádoucí vůle mezi aretačním prvkem a přestavníkem. Je to moje vlastní zkušenost.
Dovolím si oponovat. Právě jsem dokončil ruční ovládání na modulové stanici a přepínač mám zároveň jako mechanický přestavovací prvek na bočnici modulu, i jako aretaci pro výhybky s pružnými jazyky bez vlastní aretace Tillig TT EW2. Funguje to výborně. vůle v bovdenu sama o sobě není, posuvný přepínač má dráhu jezdce cca 5-6mm(mám tento, při vybírání na prodejně byl největší svého typu, co jsem tam našel
https://www.ges.cz/cz/t-219-GES06500022.html )
Dusan píše:Pustil jsem se do ručních přestavníků, jakžtakž to mám vymyšlené
Na ovládání pohybu bowdenu použiji posuvný přepínač, bude zároveň přepínat i polaritu srdcovek. Vše bude umístěné v místě původního ovládání. V místě pod vyhýbkou je pak vykroužená díra v základové plotně překližky. Na ní 30 mm XPS je pak vydlabaná až k podkladové pryži pod kolejemi. Bowden v této šachtě vyúsťuje pak cca 1 cm pod pryží. Zde bude pak jednoduchý mechanismus na plastové destičce pro posun struny.
Z popisu jsem úplně nepochopil, jak přesně to má vypadat, ale preventivně zkusím popsat vlastní zkušenost.
Prvně jsem plánoval bovden vést do držáku pod desku, kde by byla struna vnitřní struna ohnutá o 90°( překližka 12mm+3mm podklad+odstup držáku i táhla výměny = cca 19mm dlouhé brko směrem nahoru do veksle ). Ale použitelné to nebylo, protože byť má přepínač délku dráhy cca 5-6mm, tak v ohybu a na oněch 19mm vznikala taková vůle, že jazyky sotva dolehly ( chod táhla Tillig TT EW2 je cca 2.5mm). Tak jsem bovdeny zabudoval z boku do základní desky co nejblíže pod veksli, nebo přímo do 3mm podloží a funguje to spolehlivě. Na opornici je při přestavení vidět, jak do ní jazyk zatlačí. Nějaké fotky i video jsou v této galerii.
https://okounricni.rajce.idnes.cz/Postorna_TT/