Stránka 6 z 10

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 6:58 am
od hank
Michal Šuhajda píše:Ahoj, na trati mezi Horní Břízou a Oborou u Kaznějova je dodnes kamenný podjezd vysoký 2,0 m a široký asi 3 m. Tuhle jsem ho objíždět s půjčených autem (Fiat Ulysse) páč jsem cizí vůz nechtěl orvat.


A to tam je povolený vjezd? Pochybuju.

Michal Šuhajda píše:Donedávna měla myší díra u Boleváku přímo v Plzni výšku 3,0m a šířku na jedno auto. Též šlo o klenutý kamenný podjezd.


Tak 3 m a 2,4 m je podstatný rozdíl.

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 7:00 am
od hank
hopeter píše:Silnici táhni přes šturc a místo mostu udělej propustek... :wink:


Zásadní otázka je, čemu má ten propustek sloužit. Odvodnění nižšího místa nebo úžlabiny při dešti? Vodnímu toku? Pro pěší?

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 7:25 am
od Michal Šuhajda
hank píše:
Michal Šuhajda píše:Ahoj, na trati mezi Horní Břízou a Oborou u Kaznějova je dodnes kamenný podjezd vysoký 2,0 m a široký asi 3 m. Tuhle jsem ho objíždět s půjčených autem (Fiat Ulysse) páč jsem cizí vůz nechtěl orvat.


A to tam je povolený vjezd? Pochybuju.


Nepochybuj, normálním osobákem (Škoda Superb) projedu. Ta výška je dle značky pouze 1,8 m, šířka 2,5 m.
Protože technik mluví obrázkem, přikládám fotku (mapy.cz - panorama) a pozici na mapě. Byl bych to přidal včera, ale z telefonu mi to nešlo.
hank píše:Mezi 2,4 a 3,0 m je podstatný rozdíl


Ano, rozdíl je 60 cm, počítat umím. Spíš jsem to uvedl, kvůli tomu, že to byla celkem frekventovaná ulice. Jinak těch nízkých a úzkých mostů je na Plzeňsko - březenské dráze více. Most na dostřel od podjezdu na fotce má průjezdnou výšku 3,1m, Podjezd za nádražím v Plasích (Lesní ul.) je podobný zmíněnému podjezdu u H. Břízy, Pod nádražím v Mladoticích je taky úzký most...
Ovšem ten u H.Břízy je extrém.

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 8:05 am
od hank
Zřejmě máte na okrese jako dopravního inženýra nějakého exota... :mrgreen:

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 8:16 am
od jardaficz
Ono i v Tachově je odborník. Prý plánuje křižovatky ženská, co ani nemá řidičák. Jinak na most na bolevaku jsem už zapomněl, také jsem se tam kdysi s autem procpaval. Tedy udělám si raritní most a před něj dám jen značku, že je nízký. :D

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 9:00 am
od pekl024
hank píše:Zřejmě máte na okrese jako dopravního inženýra nějakého exota... :mrgreen:


Je to zkratka, hlavní tah do Břízy vede jinudy :.-)

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 9:13 am
od Michal Šuhajda
hank píše:Zřejmě máte na okrese jako dopravního inženýra nějakého exota... :mrgreen:


Nevím, ale na druhou stranu ten podjezd se dá pohodlně objet a jak se říká z prdu kuličku neuděláš. "Kozí dráha" Plzeň - Žatec byla vždycky popelka. Větší investice a úpravy proběhly až v posledních letech hlavně kvůli DOZZ, kdy se dělal i nový svršek, ale na rozdíl od mostu u Boleváku se tady mosty neřešily.
Podjezd u Boleváku je 4 roky nahrazen novým mostem. Vzhledem k tomu, že paralelně má vést nová silnice - tuhle jsem četl, že má být hotová už v r. 2020 (ač tomu zatím nic nenasvědčuje) se to jeví jako vyhozený peníze. Mohla být dřív a pro chodník a cyklisty mohl ten starý most sloužit dalších 100 let.

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 10:06 am
od hank
Tak ty fotky jsou přinejmenším důkazem toho, že na silnicích III. třídy je možné skoro cokoli a že stávající stav je nedotknutelný, aspoň dokud se někde něco nestane. Viz třeba úrovňové přejezdy na koridorech. :twisted: Ale když už se něco stane, tak se pak blbne na kvadrát...

A tohle platí i o všelijakých výjimkách z drážních předpisů. Ale na tohle téma už jsme tady za posledních pár let diskutovali bohatě dost. :roll:

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 12:47 pm
od Ivan
Také přidám jednu z Prahy - Motola, je to však jen místní komunikace. Změřeno to sice nemám, ale výška je cca oněch 2.4m (podle paměti a zábradlí, které je vysoké 1m).
Berte to jen jako inspiraci pro ztvárnění, nejsem žel.odborník ani hledač kuriozit ;). Taky totiž řeším obdobný problém, naštěsí však ne pro silnici ale jen vodní tok a turistickou pěšinou.

https://mapy.cz/zakladni?x=14.3378589&y ... itch=0.225

Pak ještě např. tady,
https://mapy.cz/zakladni?x=13.5408511&y ... itch=0.170

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 1:29 pm
od hank
Jenom ještě upřesnění názvosloví: Vše, co je užší než 5 m, je propustek. Co je širší, je most.

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 7:28 pm
od Bender

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 7:40 pm
od Adam96
hank píše:Jenom ještě upřesnění názvosloví: Vše, co je užší než 5 m, je propustek. Co je širší, je most.


Myslím, že zakladateli je asi jedno, jak se to bude jmenovat, ale když už to tu je, tak si to dovolím opravit na 2,00m :wink:

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 7:43 pm
od hank
Adam Buchal píše:
hank píše:Jenom ještě upřesnění názvosloví: Vše, co je užší než 5 m, je propustek. Co je širší, je most.


Myslím, že zakladateli je asi jedno, jak se to bude jmenovat, ale když už to tu je, tak si to dovolím opravit na 2,00m :wink:


Možná se změnily normy. Já to pamatuju tak 40 let zpátky, takže už to nemusí být pravda.

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 8:39 pm
od radeksindy
hank, Adam Buchal: Hranice mezi propustí a mostem byly různé v různých státech (2m byly třeba v Německu) a protože se nejedná o žádnou přesnou definici, ani v rámci Rakouska to nebylo shodné. Třeba v Roellově encyklopedii je uvedeno, že v Rakousku mohly být mezi propusti zařazeny až objekty se světlostí 12 m. Spíše to tedy bude asi záviset na konstrukci a účelu.

Re: TT 125x70 Zadní Doubice

PříspěvekNapsal: stř 21 lis, 2018 8:54 pm
od hank
No jo, zase už jsem zaspal dobu. :oops: Ale za mého mládí se opravdu z hlediska názvosloví nerozlišovaly propustky (rozpětí < 2 m) a mosty malého rozpětí (rozpětí 2 - 5 m). A i dnes jsou pro obě kategorie některé výpočetní postupy společné.

Dnes (tj. od r. 2012) platí (tzn. je schváleno ministerstvem dopravy) toto:
http://www.pjpk.cz/viewFile.asp?file=5080
Tak kdyby si někdo chtěl započítat... 8)