Stránka 4 z 6

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 05 srp, 2023 2:51 pm
od Insider
Výhybka bude schovaná, tak ho tam asi dávat nebudu.

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 05 srp, 2023 5:49 pm
od vojtas
Já bych ho ke zhlaví nádraží klidně dal. Něco podobného znám třeba z Polerad nebo Brandýsa, kde zde bydleli zaměstnanci drah. S malou budovou StEG I.třídy je to snadno ospravedlnitelné.

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 05 srp, 2023 8:27 pm
od hank
vojtas píše:Strážní domky na lokálkách moc nebývaly...

...ale pár příkladů se přece jen najde: Takhle z hlavy mě napadají například Kubova Huť, Panský nebo Blatná.

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 9:59 am
od vojtas
hank píše:
vojtas píše:Strážní domky na lokálkách moc nebývaly...

...ale pár příkladů se přece jen najde: Takhle z hlavy mě napadají například Kubova Huť, Panský nebo Blatná.

Skutečně je ta věc v Panském v dopravně "strážní domek"? Není to stejná stavba pro ubytování jako v Brandýse, nebo v Poleradech, postavená podle normálie strážního domku?

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 11:06 am
od milan ferdián
vojtas píše:
hank píše:
vojtas píše:Strážní domky na lokálkách moc nebývaly...

...ale pár příkladů se přece jen najde: Takhle z hlavy mě napadají například Kubova Huť, Panský nebo Blatná.

Skutečně je ta věc v Panském v dopravně "strážní domek"? Není to stejná stavba pro ubytování jako v Brandýse, nebo v Poleradech, postavená podle normálie strážního domku?
Výřez z plánu z roku 1901, stanice Herrnwalde/Panský.-m-

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 12:11 pm
od Vladimír_B
V Bezdružicích byl wechtr postaven pro traťmistra, Rakovník - Bečov měl pár wechtrů - Krty, ale je to lokálka stavěná (snad) jako hlavní trať druhé třídy. Liteňka?, Rak - Mlad měla wechtr na císařské interstate 27... Stačí? :D Tedy wechtr na lokálce není výjmečný, ale spíše méně častý.

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 1:17 pm
od milan ferdián
vojtas píše: ale dát budovu podle ZvKč normálie do takovéhle stanice chce fakt koule a nedává to smysl ani v sebemenším. Do stanice s takovýmhle uspořádáním jedinně budovu StEG se skladištěm u manipulační koleje a i tak je to uspořádání pro čechy strašně neobvyklé.

Fakt :?: -m-

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 5:01 pm
od Insider
Takže tohle je vlastně stejné jako Ronov, je to tak?

IMG_9692.jpeg
IMG_9692.jpeg (14.17 KiB) Zobrazeno 2172 krát


Moc se v těhle věcech neorientuju, ale rozhodně se rád něco přiučím :-)

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 5:55 pm
od milan ferdián
Stav Smidary místní nádraží 2015 a 2017.-m-

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 6:35 pm
od Adam96
vojtas píše: ...... ale dát budovu podle ZvKč normálie do takovéhle stanice chce fakt koule a nedává to smysl ani v sebemenším. Do stanice s takovýmhle uspořádáním jedinně budovu StEG se skladištěm u manipulační koleje a i tak je to uspořádání pro čechy strašně neobvyklé......

vojtas píše: Strážní domky na lokálkách moc nebývaly


Vojto promiň, už mi ty tvoje místy arogantní příspěvky typu "všechno vim, všechno znám" napříč celým forem lezou krkem. Protože krom jiného, v mnoha případech prostě nemáš pravdu a mateš tak dogmaty případného nováčka, který sem zabrousí. Načtená teorie a historie je sice fajn, ale praxe je často pestřejší - tratě často měnily svůj význam, měly různé místní úpravy a specifika a od třetí/čtvrté epochy procházely stanice rekonstrukcemi a úpravami kolejiště, takže dnes vůbec není problém najít stanici, kde u kusé manipulační koleje stojí budova ZvKČ/kkstb nebo StEG, nebo že kolej hned budovy je dopravní. Tak samo s těmi strážními domky. Jeď se někdy projet vlakem a uvidíš.

omlouvám se autorovi tématu za odbočení.

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 6:44 pm
od Insider
V pohodě, já si to nějak přeberu.
Ale asi nemá smysl se tady nějak dohadovat.
Ono stejně si to člověk vždycky udělá tak, aby se mu to líbilo.
I když nějaký opodstatnění ve skutečnosti tam být musí.

A líbilo se mi jak to napsal hank, taková “ what if” minulost.
Vždyť kdo má na kolejišti úplně všechno dle skutečnosti?
Myslím, že nikdo.

Tomáš

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 7:09 pm
od hank
Vechtr... No tak dobře, stejné objekty bývaly používány jako strážní domky, tj. pro strážníky trati, což je profese, která postupně vymizela se zaváděním modernějších návěstních systémů a v době, kdy se stavělo podle lokálkových zákonů, už snad na lokálkách ani neexistovala, nebo jako obytné budovy pro jiné profese; např. pro traťmistry, což byl třeba případ Kubovy Huti. To platilo v případech, že počet bytových jednotek v přijímacích budovách nestačil požadavkům. Koneckonců na některých lokálkových zastávkách nic jiného než strážní domek nebylo a taky se to tak uvádělo, i když v něm sídlil třeba komerční pracovník, správce nákladiště nebo jiná profese. Nicméně v normáliích se to stále uvádělo jako strážní domek.

Byla dokonce nejmíň jedna lokálka, která pro bydlení svých pracovníků vybudovala regulérní dvoupatrový činžák s 8 byty, jaký by člověk čekal spíš někde u hlavní trati, a to Petrov nad Desnou - Kouty nad Desnou ve stanici Rapotín. (Vzorně opravený dům se dochoval dodnes.)

Budovy ÖLEG: Pozor na to, patrové přijímací budovy na tři okna byly dvojího provedení, jednak na půdorysu 11x11 m (Ronov nad Doubravou, Náměšť na Hané, Čelechovice na Hané, Zásmuky, Vysoké Veselí, Žacléř před přístavbou...), jednak 7x12 m (Drahanovice, Hradčovice, Radim, Smidary místní dráha...); ty "hubenější" bývaly často dodatečně prodlužovány až na 5 nebo 6 oken (Drahanovice, Radonice u Kadaně...). Pro bydlení byly určeny i dvoupatrové přístavby k remízám ÖLEG, často mylně považované za vodárny; ve skutečnosti v přízemí byla podle místních potřeb dílna nebo sklad nebo nocležna a v patrech byty. Taková stavba se dochovala v Radonicích u Kadaně, kde remíza už dávno neexistuje, nebo ve Vysokém Veselí.

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 7:59 pm
od Insider
hank píše:……….

Budovy ÖLEG: Pozor na to, patrové přijímací budovy [i]na tři okna
byly dvojího provedení, jednak na půdorysu 11x11 m (Ronov nad Doubravou, Náměšť na Hané, Čelechovice na Hané, Zásmuky, Vysoké Veselí, Žacléř před přístavbou...), jednak 7x12 m (Drahanovice, Hradčovice, Radim, Smidary místní dráha...); ty "hubenější" bývaly často dodatečně prodlužovány až na 5 nebo 6 oken (Drahanovice, Radonice u Kadaně...). Pro bydlení byly určeny i dvoupatrové přístavby k remízám ÖLEG, často mylně považované za vodárny; ve skutečnosti v přízemí byla podle místních potřeb dílna nebo sklad nebo nocležna a v patrech byty. Taková stavba se dochovala v Radonicích u Kadaně, kde remíza už dávno neexistuje, nebo ve Vysokém Veselí.


Skvělé, nevěděl bys ještě nějaké zajímavosti o budovách StEG, nějaké výpravní budovy pro inspiraci? Snažím se hledat, ale nic moc jsem zatím nenašel. Díky

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 06 srp, 2023 9:03 pm
od hank
Prohrábni si zdejší starší diskuse.

Re: Policové kolejiště v N-ku

PříspěvekNapsal: pon 07 srp, 2023 7:22 am
od Ivan
Pár výkresů je zde.

https://www.zeleznicni-normalie.cz/piwi ... tegory/230

Možná mám doma ještě něco, ale spíš ne (jsem týden mimo). K SteG se toho zas tak moc najít na netu nedá, ale třeba budeš mít víc štěstí než já před rokem.