Re: Policové kolejiště v N-ku
![Příspěvek Příspěvek](./styles/prosilver/imageset/icon_post_target.gif)
Analogický příběh v konstelaci ÖLEG - ÖNWB se skutečně stal, a to na třemošnické lokálce. Proto jsou tam k vidění typy budov obou společností.
StEG převzala od ÖLEG po třech letech jejího šafářování lokálku Staré Město - Uherský Brod v r. 1885 při výstavbě Vlárské dráhy. Proto je v Hradčovicích původní budova ÖLEG, zatímco v sousedních Kunovicích dnes už téměř k nepoznání přestavěná budova StEG; aby to bylo ještě složitější, tak v Uh. Hradišti a Uh. Brodě byly místo nevzhledných typizovaných budov ÖLEG vystavěny parádní objekty s folklórními prvky podle tehdejších architektonických zásad ČSD z období nadšeného budování masarykovské republiky v prvním desetiletí její existence.
StEG převzala od ÖLEG po třech letech jejího šafářování lokálku Staré Město - Uherský Brod v r. 1885 při výstavbě Vlárské dráhy. Proto je v Hradčovicích původní budova ÖLEG, zatímco v sousedních Kunovicích dnes už téměř k nepoznání přestavěná budova StEG; aby to bylo ještě složitější, tak v Uh. Hradišti a Uh. Brodě byly místo nevzhledných typizovaných budov ÖLEG vystavěny parádní objekty s folklórními prvky podle tehdejších architektonických zásad ČSD z období nadšeného budování masarykovské republiky v prvním desetiletí její existence.