Stránka 3 z 4

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pon 10 říj, 2022 4:27 pm
od hank
Návěstidla by si ve tvém případě stavěl výpravčí sám. Od stavědel na zhlavích by šly drátovody jen k výhybkám.

Ano, k předvěsti vedou dráty zvlášť. Ale předvěst může být v některých případech trvale na výstrahu a vůbec se nemusí obsluhovat. Ke konci provozu mechanických návěstidel se to takhle leckde běžně dělalo.

Edit: Jo moment, ona to není stanice, ale odbočka...?

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pon 10 říj, 2022 4:53 pm
od Kavka_
hank píše:Edit: Jo moment, ona to není stanice, ale odbočka...?

Jj, odbočka :)

vojtas píše:Nevyfotil bys to celé složené zezhora?

OK, jedna rychlá zde:
KUFR MSFJ 1-5 17.jpg

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pon 10 říj, 2022 5:21 pm
od hank
No jo... Drátovody můžou jít do oblouku nebo i "za roh", ale do protisměru ne.

Ale mohu se samozřejmě mýlit.

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pon 10 říj, 2022 6:13 pm
od JiriKTT
Drátovody jsou tvořeny rovnými úseky tvořenými dráty na kladkách, kde je povoleno odbočení jen pár stupňů a odbočnými body, kde je potřebná část drátu nahrazena řetězem pohybujícím se po odbočné kladce. S ohledem na mechanický odpor je snaha, aby drátovod vedl co nejpříměji, což samozřejmě většinou nelze zcela splnit. Ze stavědla vycházejí drátovody ze sklepa, většinou je před budovou stavědla šachta krytá plechem, odkud vedou drátovody ve společných drátovodných trasách. V obovodu stanice jsou ve žlabech v zemi. Po určitých místech jsou obdélníkové plechové kryty pod kterými jsou napínače a čvercové, kde jsou odbočné kladky. Mimo obvod výhybek jsou drátovody nad zemí na sloupcích. Drátovod se může i vracet, třeba vede od stavědla podél výhybky, před výhybkou přejde pod kolejí a vrátí se zpět k přestavníku nebo závorníku. Přechody kolejí jsou v mezipražcových polích v plechových žlabech. Pod silnicí nebo nástupištěm jsou v trubkách nebo žlabech. Pokud je takto zakrytá trasa dlouhá, tak po určitých místech jsou plechem zakrytá okna nad kladkami nebo odbočnými body. Vjezdová návěstidla a jejich předvěsti mají většinou kousek od návěstidla vložen pákový dotahovač, který zajišťuje správnou činnost návěstidla při různém napnutí drátovodu vlivem teploty nebo přetržení. Mezi dotahovačem a návěstidlem už je pouze krátký kousek rovného drátovodu. V případě tohoto kolejiště dotahovač nebude.

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pon 10 říj, 2022 6:24 pm
od JiriKTT
Ještě doplním:
na výhybkách jsou buď přestavníky nebo závorníky nebo oboje. Záleží na rychlosti, vzdálenosti od stavědla a způsobu obsluhy. Ke každému přestavníku vede vždy samostatný drátovod. Závorníky výhybek (nebo výhybky a výkolejky), které tvoří spojku, můžou být na společném drátovodu.
Přestavník je buď na stejné straně vedle závorníku nebo jsou přestavník a závorník proti sobě.

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pon 10 říj, 2022 6:26 pm
od hank
JiriKTT: Tak mu zkus namalovat, kudy bys to vedl...

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pon 10 říj, 2022 7:24 pm
od JiriKTT
K návěstidlům bych použil červenou variantu, k výhybce a předpokládanému vjezdu a předvěsti tímto směrem bych použil fialovou trasu.

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: úte 11 říj, 2022 10:02 am
od Zlámalík
Jů, to je správnej průmyslovej boršus, už se těším, kam se to vyvine!

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pát 14 říj, 2022 12:01 pm
od Kavka_
Ještě k návěstidlům - chápu to správně tak, že k návěstidlu přidám odbočnou šachtu v těsné blízkosti návěstidla rovnoběžně s kolejemi? Nebo kolmo, tedy směrem ke kolejím? (viz srovnání na obrázku níže - ted pravá nebo levá? drátovod povede každopádně směrem ke kolejím...)
KUFR MSFJ 1-5 19.jpg
KUFR MSFJ 1-5 19.jpg (187.04 KiB) Zobrazeno 3423 krát


Pak jsem si načrtnul tunel, pěknej, betonovej a pak jsem na to koukal, betonový zkosený portál a mechanická návěstidla - to k sobě asi moc nejde, co? Nebo by to snad prošlo?
KUFR MSFJ 1-5 18.jpg


S díky za vaše názory...

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pát 14 říj, 2022 12:21 pm
od Dusan
No, mechaniky jsou dnes stále v provozu, stejně tak jsou dnes i betonový roury,... tak když se Ti to líbí, proč ne :wink:
Mě teda vůbec ne, ale to je tak vše co s tím můžu dělat :mrgreen:
Jinak pěkný projekt, ať se daří

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pát 14 říj, 2022 1:09 pm
od Zlámalík
Myslím, že při stavbě toho betonovýho tunelu by staveniště "zmasakrovalo" i ty mechaniky, takže bych volil portál kamenný.

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: pát 14 říj, 2022 2:14 pm
od Kavka_
Zlámalík píše:Myslím, že při stavbě toho betonovýho tunelu by staveniště "zmasakrovalo" i ty mechaniky, takže bych volil portál kamenný.

Taky mi to tak vychází... :| Nj, asi to bude fakt vhodnější...

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: stř 26 říj, 2022 8:30 pm
od Kavka_
Pozvolna pokračuji ve výstavbě. Pravá strana získala nástupiště a pozvolna jsem vytvaroval most přes trať. Většina částí je zatím odnímatelná...
KUFR MSFJ 1-5 20.jpg

KUFR MSFJ 1-5 21.jpg

KUFR MSFJ 1-5 22.jpg

Na straně levé pojmu tunelový portál zřejmě jako Říkovský tunel IV (https://img33.rajce.idnes.cz/d3301/17/1 ... .jpg?ver=0)
Portál samotný se tak schová za předsazenou římsu... uvidíme.
Mějte se!

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: čtv 27 říj, 2022 11:11 am
od vojtas
Mě tam hrozně vadí to zarážedlo. Myslím, že pointou tohohle kolejiště je, že má působit, jako by trať pokračovala dál. Odkud by se pak taky dostal vlak na tu vlečku nad zastávkou, když trať tím směrem není?

Re: Microkolejiště KUFR MSJF 1/5 - Carendt TT 120x20 cm

PříspěvekNapsal: čtv 27 říj, 2022 12:29 pm
od Dusan
Proč ty schody od stavědla k silnici nahoru ??? To bych zrušil, nechal jen vyšší terén než úroveň vlevo od náspu, opěrku úměrně tomu protáhnul k předku panelu, nasadil bych zeleninu s nějakými nálety. Ať je na tu veksli přes křoví pěkně vidět :-) Takhle to opticky zavíráš..... 8)